چگونه ویزای استرالیا بگیریم؟

طبیعت بکر جنگل‌های استوایی، آب‌های فیروزه‌ای رنگ و سواحل طلایی، جزایر زیبا، معماری مدرن تماشایی و پوشش جانوری و گیاهی متفاوت استرالیا بخشی از جاذبه‌هایی هستند که مسافران را از سراسر دنیا به این کشور دعوت می‌کنند.

استرالیا از آن مقاصد سفری است که هرکسی با هر سلیقه‌ای را راضی می‌کند و برای هر بیننده‌ای خاطرات فراموش‌نشدنی می‌سازد. برای این سفر منحصربه‌فرد و هیجان‌انگیز قبل از هر چیز به ویزای استرالیا احتیاج دارید. در ادامه این متن صفر تا صد ویزای استرالیا و نکاتی ‌که باید بدانید را بررسی می‌کنیم.

همه‌چیز درباره ویزای استرالیا و نکاتی که باید بدانید

همه افرادی که قصد ورود به استرالیا را دارند، به‌ غیر از شهروندان نیوزلند باید قبل از ورود، ویزای این کشور را دریافت کنند. تنها نیوزلندی‌ها هستند که می‌توانند بدون ویزا به استرالیا سفر کنند. ویزای این کشور هم مانند سایر نقاط جهان انواع مختلفی دارد. در ادامه به انواع ویزای توریستی این کشور می‌پردازیم. افرادی که قصد سفر و تفریح در استرالیا را دارند باید ویزای توریستی این کشور را دریافت کنند. دریافت این ویزا شرایط خاصی دارد که وزارت امور خارجه این کشور تعیین می‌کند. برای جلوگیری از ریجکتی ویزای توریستی استرالیا باید این شرایط را به‌دقت مطالعه کنید.

شرایط دریافت ویزای توریستی استرالیا

یکی از شرایطی که در دریافت ویزای توریستی استرالیا تاثیرگذار است، تاریخچه سفرهای پیشین شماست. هر سفر خارجی که تابه‌حال رفته باشید در این تاریخچه محاسبه می‌شود. داشتن دعوت‌نامه به‌خصوص دعوت‌نامه بستگان درجه‌ یک شانس دریافت ویزای توریستی این کشور را افزایش می‌دهد. علاوه‌بر مدارک تمکن مالی و نامه‌هایی مانند گردش حساب متقاضی لازم است که فرد درخواست‌کننده ویزا، به‌ازای هر روز اقامت در استرالیا در حدود ۶۰ تا ۸۰ دلار استرالیا به‌عنوان تمکن مالی به سفارت این کشور ارائه دهد. این مبلغ با احتساب هزینه اقامت شما در طول سفر و مخارج روزانه شما در این سفر است.

مراحل دریافت ویزای توریستی استرالیا که نباید فراموش کنید

برای دریافت ویزای توریستی استرالیا هم مانند ویزای سایر کشورها باید مراحلی را طی کنید و مدارکی را تهیه و به سفارت این کشور ارائه دهید.

قبل از هرچیز به سایت سفارت استرالیا سر بزنید و یک حساب کاربری شخصی در این سایت ایجاد کنید. در مرحله بعد و پس از ایجاد حساب کاربری شخصی اطلاعات شخصی خواسته‌شده را وارد کرده و به سوالات بخش نظرسنجی سایت پاسخ دهید. پس‌از اتمام نظرسنجی لازم است، اسکن مدارک خواسته‌شده را آپلود کنید.

در انتها باید هزینه بررسی مدارک ویزای درخواستی را پرداخت کرده و منتظر جواب سفارت بمانید. زمان پاسخ‌دهی سفارت استرالیا کمتر از ۵۰ روز و عموما چیزی در حدود ۶ تا ۳۷ روز کاری طول می‌کشد.

انواع ویزای توریستی استرالیا؛ کدام ویزا برای شما مناسب است

همان‌طور که گفتیم خود ویزای توریستی استرالیا انواع مختلفی دارد که در ادامه به آن‌ها خواهیم پرداخت.

ویزای توریستی استرالیا از نوع خانوادگی

ویزای گردشگری خانوادگی این کشور به منظور بازدید و تفریح صادر می‌شود. فرد متقاضی دریافت این ویزا باید از خانواده خود که در این کشور اقامت دارند، دعوت‌نامه داشته باشد. در این دعوت‌نامه، باید مشخصات کامل فرستنده و محل اقامت متقاضی در زمان سفر مشخص شود. همچنین باید در این دعوت‌نامه قید شده باشد که در صورت نیاز فرستنده دعوت‌نامه از شما حمایت مالی می‌کند.

ویزای توریستی استرالیا از نوع والدین

این ویزا را افرادی می‌توانند برای والدین خود درخواست کنند که حداقل دو سال از اقامت آن‌ها در استرالیا گذشته باشد. از شرایط اخذ این ویزای توریستی سن والدین شماست که باید بالای ۶۵ سال سن داشته باشند.

ویزای استرالیا از نوع توریستی و گردشگری

ویزای توریستی استرالیا برای افرادی است که با قصد سفر و گردشگری به این کشور سفر می‌کنند. اعتبار این ویزا، به هدف و دلایلی که به سفارت ارائه می‌دهید، بستگی دارد. برای اخذ ویزای توریستی و گردشگری کشور استرالیا، حتما باید تاریخچه سفر مناسب و تمکن مالی کافی داشته باشید.

ویزای استرالیا از نوع بازدیدکننده تجاری

این ویزا برای افرادی صادر می‌شود که با قصد فعالیت‌های تجاری یا حضور در سمینار‌ها و همایش‌ها و مراسم شرکت‌ها به استرالیا سفر می‌کنند. برای اخذ ویزای ویزیتور تجاری، باید از یک شرکت یا یک برگزارکننده همایش رسمی دعوت نامه معتبر داشته باشید. مدت اعتبار این ویزا، بستگی به تاریخی دارد که در دعوتنامه شما درج می‌شود.

مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای توریستی استرالیا

یکی از مهم‌ترین مراحل دریافت ویزای توریستی جمع‌آوری و ارائه مدارک لازم است. باید توجه داشته باشید که نقص مدارک یکی از دلایل ریجکتی ویزای توریستی است؛ بنابراین به این بخش کاملا دقت داشته باشید. برای دریافت ویزای توریستی به مدارکی که در ادامه مشاهده می‌کنید، نیاز دارید؛

  • اسکن رنگی از تمام صفحات مهر و ویزاشده‌ی پاسپورت جدید متقاضی

  • اسکن رنگی از تمام صفحات مهر و ویزاشده‌ پاسپورت‌های قدیمی متقاضی

  • اسکن ترجمه‌شده تمام صفحات شناسنامه متقاضی

  • اسکن ترجمه‌شده کارت ملی

  • اسکن ترجمه‌شده سند ازدواج

  • ترجمه کارت پایان خدمت برای متقاضیان ویزا که سن آن‌ها ۱۸ تا ۵۰ سال باشد

  • تکمیل فرم‌های درخواست و فرم‌های مورد نیاز سفارت این کشور

  • پرینت ۶ ماهه از حساب بانکی جاری برای گردش حساب

  • نامه رسمی تمکن مالی از حساب بانکی متقاضی

  • ترجمه‌ اسناد ملکی متقاضی ویزای توریستی

درصورتی‌که برای دریافت ویزای استرالیا دعوت‌نامه دارید باید توجه داشته باشید که دعوتنامه شما باید دارای اسم و مشخصات کامل دعوت‌کننده، آدرس و شماره تلفن دقیق این شخص و اطلاعات شغلی و منابع درآمدی فرستنده باشد. مشخص‌بودن رابطه دعوت‌کننده و شما و هدف شما از این سفر برای سفارت اهمیت بسیاری دارد.

دریافت ویزای استرالیا در کوتاه‌ترین زمان با فلای تودی

همان‌طور که گفتیم درخواست ویزا توریستی استرالیا نیازمند ایجاد حساب کاربری در وب‌سایت رسمی مهاجرت استرالیا، پرکردن فرم درخواست، جمع‌آوری و آپلود مدارک مورد نیاز و پرداخت هزینه صدور ویزای استرالیا به مبلغ ۳۴۰ دلار است. پس‌از انجام این قسمت از طریق وب‌سایت فلای تودی وقت مراجعه حضوری به‌دفتر وی اف اس گلوبال برای انگشت‌نگاری و عکس بیومتریک بگیرید. برای انجام همه این مراحل توسط تیم تخصصی ویزای فلای تودی کافی است، با شماره ۴۲۴۰۵۰۰۰ داخلی ۳ تماس بگیرید.

در این‌صورت کارشناسان فلای تودی مشاوره‌های لازم را به‌شما می‌دهند. درصورتی‌که واجد شرایط لازم برای گرفتن ویزای این کشور باشید می‌توانید، مدارکتان را برای کارشناس مربوطه ارسال کرده و باقی مراحل اخذ ویزا را به این تیم بسپارید. فلای تودی مرجع تخصصی اخذ ویزای استرالیا، رزرو هتل، خرید بلیط رفت‌و‌برگشت هواپیما و سایر خدمات حرفه‌ای سفر با بهترین قیمت‌های ممکن است. با این تیم دیگر نیازی نیست نگران برنامه‌ریزی سفر باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا