هزینه سفر به عمان چقدر است؟

عمان، یکی از زیباترین و مفرح‌ترین کشورهای عربی واقع در دهانه خلیج فارس و حاشیه دریای عمان است.

به گزارش پارسینه پلاس، عمان، یکی از زیباترین و مفرح‌ترین کشورهای عربی واقع در دهانه خلیج فارس و حاشیه دریای عمان است. گردشگرانی که قصد دارند با خرید بلیط هواپیما مسقط و رزرو یکی از بهترین هتل های مسقط پایتخت عمان مانند هتل گلدن تولیپ هدینگتون مسقط راهی این کشور شوند، باید بدانند که سفر به عمان یکی از سفرهای گران و پرهزینه است؛ زیرا ریال عمان بعد از دینار کویت و بحرین به‌عنوان سومین ارز باارزش دنیا شناخته می‌شود و گردشگران در زمان سفر به این کشور باید پول خود را به ریال عمان تبدیل کنند‌. در این مطلب قصد داریم درباره هزینه سفر به عمان و عوامل تاثیرگذار روی آن صحبت کنیم.

چه عواملی در هزینه سفر به عمان تاثیرگذار هستند؟

همان‌طور که در مقدمه نیز اشاره کردیم، با توجه به بالا بودن ارزش پول عمان، سفر به این کشور یکی از گران‌ترین سفرهای خارجی به‌شمار می‌رود. هر ریال عمان ارزشی معادل ۲.۱ دلار آمریکا دارد. عوامل مختلفی هزینه سفر به عمان را تحت تاثیر قرار می‌دهند. در ادامه این بخش مهم‌ترین عوامل موثر در هزینه سفر به این کشور را مورد بررسی قرار خواهیم داد:

هزینه مربوط به دریافت ویزای عمان

محبوب‌ترین ویزایی که برای سفر به عمان صادر می‌شود، ویزای توریستی این کشور است؛ البته برای سفرهایی که ۱۴ روز یا کمتر به طول می‌انجامد، نیازی به اخذ ویزا نیست. اگر بیش از دو هفته در عمان اقامت خواهید داشت، باید برای دریافت ویزای توریستی ۲۶B اقدام کنید.

با وجود این ویزا اجازه دارید که به مدت یک ماه در عمان باشید. اخذ ویزای توریستی به پنج روز زمان کاری و ۲۵ ریال عمان هزینه نیاز دارد‌.‌ اگر برای سفر عجله دارید، باید هزینه بیشتری پرداخت کنید تا در عرض دو روز کاری ویزای فوری برای شما صادر شود.

قیمت بلیط هواپیما به مقصد مسقط

یکی از عوامل مهمی که هزینه سفر به عمان را تحت تاثیر قرار می‌دهد، قیمت بلیط هواپیما به مقصد مسقط پایتخت این کشور است. قیمت بلیط هواپیما با توجه به زمان خرید بلیط، زمان سفر، نوع شرکت هواپیمایی، صندلی پرواز و خدمات پرواز متغیر است. در فصل بهار که تقاضا برای سفر به مسقط افزایش پیدا می‌کند، قیمت بلیط هواپیما نیز گران‌تر می‌شود.

برای صرفه‌جویی در هزینه خرید بلیط هواپیما و سفر شخصی به عمان می‌توانید در فصولی که افرادی کمتری به این کشور سفر می‌کنند، برای خرید بلیط هواپیما اقدام کنید. برای خرید ارزان‌تریت بلیط هواپیما می‌توانید از راهکارهایی مانند مقایسه آنلاین قیمت‌ها، استفاده از تقویم قیمتی، استفاده از تخفیفات و پیشنهادات، خرید بلیط چارتری و خرید بلیط لحظه‌ آخری استفاده کمک بگیرید.

قیمت رزرو هتل مسقط

عمل دیگری که در هزینه سفر به عمان تاثیر به‌سزایی دارد، نوع هتلی است که برای اقامت در این کشور انتخاب می‌کنید. معمولا افراد همزمان با خرید بلیط هواپیما برای رزرو آنلاین هتل مسقط پایتخت عمان نیز اقدام می‌کنند.

هزینه اقامت در هتل هایی مانند هتل گلدن تولیپ هدینگتون مسقط نسبت به هتل های سه ستاره و دو ستاره این شهر گران‌تر است؛ زیرا در این هتل چهار ستاره امکانات رفاهی و خدمات کامل و باکیفیتی در اختیار گردشگران قرار می‌گیرد. برای صرفه‌جویی در هزینه سفر به جای رزرو هتل های چهار ستاره و پنج ستاره می‌توانید به سراغ هتل های دو ستاره و سه ستاره مسقط بروید.

قیمت تور مسقط عمان

وقتی سفر با تور را انتخاب می‌کنید، تمام کارهای مربوط به خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل برعهده مسئولین تور است. برای کاهش هزینه‌های سفر باید به ارزان بودن قیمت تور و استفاده از تورهای لحظه آخری تخفیف‌دار توجه داشته باشید. سه عامل مهمی که قیمت تور عمان را تحت‌تاثیر قرار می‌دهند، عبارت‌اند از: نوع پرواز، نوع هتل‌ و مدت زمان تور. با توجه به کوتاه بودن مسافت بین ایران و عمان تورهای این کشور نسبت به سایر کشورهای واقع در حاشیه خلیج فارس مانند امارات قیمت معقول‌تری دارند.

هزینه‌های مربوط به حمل‌ونقل و نرخ اجاره خودرو در عمان

عامل دیگری که در هزینه سفر به عمان تاثیر می‌گذارد، هزینه‌های مربوط به حمل‌ونقل و نرخ اجاره خودرو در این کشور است. هنوز در عمان مترو وجود ندارد؛ بنابراین گردشگران برای تردد در این کشور می‌توانند از تاکسی‌ها و اتوبوس‌های نارنجی و سفید استفاده کنند یا سوار خودروهای اجاره‌ای شوند.

هزینه خودروهای اجاره‌ای از تاکسی و هزینه تاکسی از اتوبوس بیشتر است. برای صرفه‌جویی در هزینه‌های حمل‌ونقل در عمان بهتر است از اتوبوس استفاده کنید. هزینه اجاره خودروهای لاکچری و شاسی‌بلند از خودروهای معمولی بیشتر است. به‌طور متوسط هر گردشگر برای تردد در این کشور روزانه به ۲۶ ریال عمان هزینه نیاز دارد.

هزینه‌ مربوط به خرید غذا و تفریح در عمان

برای تهیه بیشتر غذاهای عمان از گوشت حیوانات دریایی استفاده می‌شود؛ به‌ همین دلیل قیمت نهایی غذاهای این کشور گران‌ است‌‌. برای کاهش هزینه غذا در عمان به جای رفتن به رستوران‌های لاکچری به رستوران‌های محلی و معمولی مراجعه کنید.

برای تهیه غذا در عمان روزانه تقریبا به ۳۲ ریال عمان هزینه نیاز است. به‌طور متوسط گردشگران برای انواع مختلف تفریحات آبی و گشت‌وگذار در جاهای دیدنی عمان نیز باید حدود ۲۰ ریال عمان هزینه کنند.

هزینه بیمه مسافرتی برای سفر به عمان

گردشگران جهت دریافت بیمه مسافرتی برای سفر به عمان به‌طور متوسط باید ۲۲۱ دلار هزینه کنند. آن‌ها با وجود بیمه مسافرتی عمان از مزایایی مانند درمان فوری پزشکی، بازگشت اضطراری، اتمام فوری سفر و غیره بهره‌مند خواهند شد.

خرید بلیط هواپیما مسقط و رزرو هتل مسقط با مناسب‌ترین قیمت در سایت فلای تودی

در این مطلب راجع‌به عوامل تاثیرگذار در هزینه‌های سفر به عمان صحبت کردیم. اگر قصد دارید به عمان سفر کنید، به سایت فلای تودی وارد شوید و مراحل خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل گلدن تولیپ هدینگتون مسقط را به‌صورت آنلاین انجام دهید. با عضویت در سایت فلای تودی به‌عنوان معتبرترین مرجع آنلاین خدمات گردشگری در ایران، می‌توانید از قیمت‌ها و تخفیف‌های ویژه پروازها و هتل های مسقط اطلاع پیدا کنید. برای کسب اطلاعات تکمیلی با پشتیبانی فلای تودی تماس بگیرید‌.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا