کمین هفت رشته افعی شاخدار بر روی آبشخور چشمه پیغمبر پارک ملی کویر +فیلم

افعی شاخدار ایرانی با وجود اینکه یک مار زهری است اما آرام‌ و خونسرد است و تا آزاری متوجه او نکنیم به سمت انسان‌ حمله نخواهد کرد.

یه گزارش پارسینه پلاس، افعی شاخدار ایرانی با وجود اینکه یک مار زهری است اما آرام‌ و خونسرد است و تا آزاری متوجه او نکنیم به سمت انسان‌ حمله نخواهد کرد و در کل مارها هیچکدام تمایلی به گزش انسان ندارند و همیشه سعی در اختفا و پنهان شدن از نظرها دارند و به محض اطلاع از حضور انسان‌ در محیط زیست شان فرار را بر قرار ترجیح می‌دهند. و سعی می‌کنند زهر ارزشمند خودشان را برای شکار پرندگان و سایر طعمه‌هایشان حفظ بکنند.

مارها دشمن ما نیستند و اتفاقا با کنترل جمعیت جوندگان و آفات کمک بزرگی به بشریت می‌کنند و نقش مهمی را هم در اکوسیستم ایفا میکنند.

پس در صورت مشاهده آنها در طبیعت بدون اینکه بخواهید سر به سرشان بگذارید و بدون هیچ آزاری منطقه را ترک کنید و آرامش را برای حیات وحش به ارمغان بگذاریم.

معمولا در فصل گرم سال افعی شاخدار و همچنین افعی گرزه عادت به استتار و کمین زدن بر اروی بشخورها، چشمه‌ها و منابع آبی بمنظور شکار پرندگان دارند و موضوع عجیبی هم نیست. آنها هم باید شکم خود را بنحوی سیر بکنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا