آموزش صحیح تمیز کردن ساعت هوشمند

تمیزکردن ساعت هوشمند باعث از‌بین‌رفتن میکروب می‌شود، پوست شما از شما تشکر خواهد کرد و ساعتتان هم مثل روز اول خواهد شد. با زومیت همراه باشید.

به گزارش پارسینه پلاس به نقل از زومیت، با اینکه افراد اغلب گوشی‌ خود را تمیز می‌کنند؛ اما لوازم جانبی دیگر مانند هندزفری بی سیم، ساعت‌ های هوشمند و ردیاب‌های تناسب اندام را نادیده می‌گیرند. زمانی‌که هر روز ساعت هوشمند خود را می‌پوشید، در معرض گردوغبار، رطوبت، باران، عرق و چربی قرار می‌گیرد.

رطوبت عرق روی ساعت هوشمند می‌تواند حسگرها را به‌هم بریزد و منجربه خطا در سنجش حسگرهای سلامتی شود. همچنین می‌تواند در اتصال‌های شارژ اختلال ایجاد کند و حتی باعث سوزش و حساسیت پوستی شود. تمیزکردن ساعت هوشمند آسان است و کار عجیب و پیچیده‌ای نیست.

براساس مطالعه اخیر، ۹۵ درصد از ساعت‌های هوشمند میکروب زیادی دارند. وقتی صحبت از تمیزکردن ساعت هوشمندتان به میان می‌آید، بسته به نوع بند هوشمندی که می‌پوشید، مانند سیلیکون، چرم، استیل یا پارچه‌ای، راهکار متفاوتی برای تمیز کردن آن وجود دارد. هنگامی‌که جنس ساعت خود را فهمیدید، مواد تمیزکننده‌ی مربوطه و پارچه‌ی میکروفایبر را بردارید تا به خوبی روز اول به‌نظر برسد.

احتیاط! این نکته‌ها را حتماً رعایت کنید

قبل از شروع اجازه بدهید چندین مورد را به شما گوش‌زد کنیم تا هنگام تمیز کردن ساعت هوشمندتان از آن‌ها دوری کنید.

  • ساعت هوشمند خود را در سطل آب فرو نبرید و آن را در معرض آب با فشار زیاد قرار ندهید. حتی اگر ساعت هوشمند شما در برابر آب مقاوم باشد یا دارای گواهی IP باشد، ممکن است به آن آسیب برسد.
  • بند را از ساعت خود جدا و آن را جداگانه تمیز کنید.
  • از سشوار یا هوای داغ فشرده برای تمیزکردن صفحه‌نمایش و بدنه ساعت هوشمند استفاده نکنید.
  • ساعت خود را در معرض آب یونیزه قرار ندهید.
  • قبل از اتصال مجدد بند و ساعت مطمئن شوید که کاملاً خشک هستند.

مهم است که این نکات را به‌دقت رعایت کنید. به‌هرحال، ساعت هوشمند شما ده‌ها حسگر، میکروفون، بلندگو و غیره دارد. رعایت نکردن موارد فوق می‌تواند به اجزای داخلی ظریف ساعت هوشمند شما آسیب برساند. حتی ممکن است عملکرد و شارژدهی را مختل کند.

لوازم مورد نیاز برای تمیز کردن ساعت هوشمند

لوازم مورد نیاز برای تمیزکردن، به نوع ساعت هوشمند و بند شما بستگی دارد. در ادامه لوازمی را که برای تکمیل فرآیند تمیزکردن ساعت نیاز دارید لیست کرده‌ایم.

لوازم تمیزکردن بدنه ساعت

  • پارچه میکروفایبر
  • دستمال مرطوب الکلی (حداکثر ۷۰ درصد الکل)
  • گوش‌پاک‌کن
  • مسواک نرم
  • دستمال مرطوب ضدعفونی‌کننده

لوازم مورد نیاز برای تمیزکردن بند ساعت

  • پارچه بدون پرز
  • الکل مالشی
  • پاک‌کننده و نرم‌کننده چرم
  • مایع ظرفشویی
  • آب

چگونه بدنه ساعت را تمیز کنیم؟

ابتدا ساعت هوشمند را خاموش کرده و بدنه ساعت را از بند آن جدا کنید. سپس، پارچه میکروفایبر را بردارید و روی صفحه را پاک کنید تا خاک یا گردوغبار پاک شود. همچنین می‌توانید پارچه میکروفایبر را کمی خیس کنید تا آلودگی‌های مزاحم از روی ساعت پاک شود.

برای تمیزکردن قسمت بیرونی باید از دستمال مرطوب الکلی (حداکثر ۷۰ درصد) یا دستمال ضدعفونی‌کننده استفاده کنید. توجه داشته باشید که به اطراف پورت‌های باز نفوذ نکند.

اگر پارچه میکروفایبر ندارید، گوش‌پاک‌کن بردارید، آن را با آب اسپری کنید و به آرامی روی صفحه ساعت هوشمند بمالید. همچنین می‌توانید این کار را با فیلتر قهوه استفاده‌نشده انجام دهید.

چگونه کثیفی را از روی بند ساعت هوشمند پاک کنیم؟

وقتی صحبت از بندها می‌شود، ابتدا باید جنس را در نظر بگیرید. بیشتر کاربران بند سیلیکونی، چرمی یا فلزی را ترجیح می‌دهند. ابتدا با بند چرمی شروع می‌کنیم.

تمیزکردن بند چرمی

توصیه می‌کنیم بند ساعت چرمی را با پاک‌کننده و نرم‌کننده مخصوص چر تمیز کنید. اگر این تمیزکننده را ندارید، آن را از فروشگاه تهیه کنید. قبل استفاده از پاک‌کننده چرم، آن را روی بخش کوچکی از بند خود تست کنید. اگر رنگ چرم تغییر کرد، از برند بهتری استفاده کنید. شما می‌توانید بند چرمی را در نور مستقیم خورشید خشک کنید تا بهترین نتیجه حاصل شود.

تمیزکردن بند سیلیکونی یا لاستیکی

بند سیلیکونی رایج‌ترین نوع بند است که معمولاً همراه با مدل‌های ساعت‌های هوشمند عرضه می‌شود و کثیفی را سریعاً جذب می‌کند. برای از بین بردن کثیفی‌ها می‌توانید از الکل مالشی با پارچه بدون پرز استفاده نمایید.

تمیزکردن بند فلزی

از آنجاکه بندهای فلزی اتصال و شکاف‌های کوچک دارند، تمیزکردن آن‌ها می‌تواند کار چالش‌برانگیزی باشد. مسواک را در آب فرو ببرید. به آرامی آن را روی بند فلزی بمالید و بگذارید خشک شود.

اگر بند طلا دارید، می‌توانید از پاک‌کننده‌ی جواهرات برای انجام این کار استفاده کنید. البته همه در خانه پاک‌کننده جواهرات ندارند؛ در این صورت از مایع ظرفشویی استفاده کنید. می‎‌توانید آن را به آرامی روی بند طلایی خود بمالید، با آب تازه بشویید و چند دقیقه بعد خشک کنید.

تمیزکردن بند پارچه‌ای

شما می‌توانید بند پارچه‌ای را با آب تازه بشویید یا از صابون برای از بین بردن کثیفی‌های سرسخت استفاده کنید. بگذارید چند ساعت بماند تا خشک شود و دوباره آن را به بدنه ساعت وصل کنید.

مراقب سوراخ‌ها و اتصال‌های شارژ باشید

تمیزکردن این بخش اغلب چالش‌برانگیز است. شما می‌توانید از پاک‌کننده‌های الکلی یا گوش‌پاک‌کن برای ازبین‌بردن کثیفی‌های سرسخت استفاده کنید. گاهی ممکن است گوش‌پاک‌کن در برخی قسمت‌ها فرو نرود. می‌توانید کمی پنبه را با انگشتان خود از روی گوش‌پاک‌کن بردارید، آن را به الکل آغشته و برای تمیز کردن چنین نواحی استفاده کنید.

ساعت هوشمند را به‌موقع ضدعفونی کنید

میزان کثیفی روی ساعت هوشمند شاید شما را شگفت‌زده کند. توصیه می‌کنیم حداقل ماهی یکبار برای تمیزکردن وسایل ضروری روزانه‌ی خود برنامه‌ریزی کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا