آیا اخبار فرهنگی بینندگان تلویزیون را شگفت زده می کند؟

کاهش شدید تعداد بینندگان و کیفیت پایین برخی از سریال ها باعث شده تا مدیران موسسه برای تولید فصل های بعدی این سریال ها تلاش کنند. علاوه بر ادامه ساخت سریال «نون.خ» که قرار است در ایام نوروز و رمضان 1403 پخش شود، از این پس مدیران سازمان فصل چهارم سریال «زیرخاکی» ساخته جلیل سامان و فصل هفتم سیروس را نیز تولید خواهند کرد.

به گزارش پارسینه پلاس، علاوه بر این سریال ها، سریال های بسیار دیگری نیز در مرحله تصویربرداری و تدوین قرار دارند که تعدادی از آنها در زمستان پخش می شود و تعدادی نیز برای پخش در ایام نوروز و رمضان آماده می شوند. با تمام این اوصاف دغدغه مدیران سازمان همچنان تامین مالی دو مجموعه تلویزیونی ویژه الف (سلمان فارسی) و (حز موسی) است.

تولید فصل ایران دو سال است که ادامه دارد اما خبری از پروژه موسی نیست
دو فصل قبلی سریال سلمان فارسی کلید خورد و حالا گفته می شود قسمت ایرانی این سریال جلوی دوربین میر باقری می رود. این روزها در شهرک غزالی ادامه دارد. پیش از این به نظر می رسید تصویربرداری متوقف شده بود اما اکنون مدتی است که فیلمبرداری پروژه «سلمان فارسی» با حضور فرهاد اصلانی، محمدرضا هدایتی، بهناز توکلی و جمعی از بازیگران آغاز شده است. از هنرمندان کاروانسرای مرمر یکی از لوکیشن های باستانی ایران است که برخی از تصویربرداری های سریال در آن انجام شده است. بخش ایران باستان یکی از مهم‌ترین بخش‌های کتاب سلمان پارسی است که برای اولین بار در تاریخ شرح داده شده است. لوکیشن های این فصل از مواد بادوام ساخته شده اند تا بعدا بتوان از آنها در سریال های دیگر استفاده کرد. طبق برنامه، فصل در ایران تقریباً دو سال به طول خواهد انجامید. پیش تولید فصل بعد حجاز چندی پیش آغاز شد. فصل بیزانس این سریال توسط گروه سازنده در کویر شهدات در شهرک های سینمایی کرمان، قشم، نور، دفاع مقدس و غزالی جلفا کلید خورد. ، شاهرود و ارمنستان تقریبا ۴۰ بازیگر خارجی از کشورهای ارمنستان، یونان، مراکش و تونس مقابل دوربین میر باقری ظاهر شدند. اگرچه حاتمی کیا چندین سال است که فیلمنامه «حضرت موسی» را بازنویسی می کند، اما گفته می شود این فیلم در مرحله پیش تولید است. با این حال از پیشرفت پروژه A-Historical این سازمان خبری در دست نیست. پروژه ای که رئیس رسانه ملی می خواهد آن را تامین مالی کند.

مرگ پنج هنرمند در پروژه تاریخی
با توجه به اینکه چند سالی تصویربرداری این سریال آغاز شد، گروه سازنده در این سال ها ۵ هنرمند را از دست دادند. در میان کشته شدگان، چنگیز جلیلوند، ساموئل سرکیسیان و هشام رستم بودند، اما نقش آنها به پایان رسیده بود. همچنین در پشت صحنه این پروژه جلیل فتوحی نیا و علیرضا فتحی نیز حضور دارند که از دنیا رفتند.

نون خ یک دنباله مسیر است
فصل پنجم سریال «نون.خ» به کارگردانی سعید آقاخانی و تهیه کنندگی مهدی فرجی این روزها در شهر چابهار در حال تصویربرداری است و کردها در این سریال سفری به جنوب و جنوب شرق خواهند داشت. مناطق کشور برای اولین بار با کشور و مردم کرمان ملاقات می کند و سیستان و بلوچستان را در بر می گیرد. فصل جدید این سریال ۳۰ قسمت خواهد بود.

همچنین برخی خبرگزاری ها درباره فصل چهارم «زیرخاکی» نوشتند که فصل چهارم «زیرخاکی» به زودی در شهر سینمایی دفاع کلید می خورد. البته هنوز اطلاعاتی از بازیگران اضافه شده، داستان و سایر جزئیات این سریال در دست نیست. بر اساس گفت و گو با برخی از بازیگران برنامه های تلویزیونی، خبر تولید «Başkent 7» نیز منتشر شد. این سریالی است که توانسته بیشترین بیننده را در طول شش فصل خود جمع کند. باید دید توافق سرمایه سازان و مدیران سازمان ها به کجا ختم می شود.

شروع سری جدید برای هوای زمستان
به نظر می رسد بزرگترین مشکل مالی سازمان حل شود، فصل دوم مستوران روی آنتن می رود. با پایان یافتن سریال «رعد و تندر» بهروز افخمی از شبکه مستوران، سریال افخمی سه سال پیش به دلیل بی کیفیتی پخش نشد، اما حالا تلویزیون برای پخش این سریال انتخاب کرده است. سریالی که در زمان تولیدش مبلغ قابل توجهی از سازمان دریافت کرد.
به نظر می رسد سریال «بیست کوید» نیز پس از پایان سریال «راحیل» منتشر شود. این سریال ۳۰ قسمتی است که تعدادی از آن در مشهد تصویربرداری شده است. با وجود اینکه سه سریال جدید ایرانی روی آنتن می رود، اما به نظر می رسد که بقیه سریال ها همچنان در مرحله تولید است و تلویزیون در این شب های طولانی پاییزی درام های کره ای را روی آنتن می برد. سریال هایی که به نظر از سریال های ایرانی موفق ترند. با این حال برخی از شبکه ها شروع به تکرار سریال های خارجی کردند. سریال «سنجرخان» ساخته محمدحسین لطیفی با وجود اینکه مراحل پایانی تولید را سپری می کند همچنان پخش نمی شود و مینی سریال «ترور» همزمان با سالگرد شهادت وی پخش می شود. حاج قاسم سلیمانی. سریال رستگاری مسعود ده نمکی یکی از گزینه های پخش در نوروز ۱۴۰۳ است.

 

منبع: شمانیو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا