اختلاف سنی زلیخا و یوسف پیامبر چقدر بود؟ / حقیقت شوکه‌تان می‌کند! + عکس

داستان زلیخا و یوسف یکی از روایت‌های جذابی است که هیچگاه شنیدن آن تکراری نمی‌شود. بر اساس روایت زلیخا با دعای یوسف پیامبر جوان می‌شود و به فرمان خدا این دو باهم ازدواج می کنند. اما بر خلاف آنچه در سریال یوسف پیامبر نشان داده است اختلاف سنی این دو زیاد نبوده است!

اختلاف سنی زلیخا و یوسف پیامبر

در قران کریم به سن زلیخا هیچ اشاره ای نشده است اما بر اساس کتب تاریخی هنگامی که یوسف به قصر پوتیفار آمد ۱۲ ساله بود و زلیخا نیز ۱۰ سال داشت! زلیخا همسر پوتیفار وزیر اعظم مصر بود که زیباترین زن مصر باستان معرفی شده است. ادیبان و هنرمندان مسلمان به ماجرای یوسف و همسر پوتیفار (بر اساس نسخه موجود در قرآن) توجه نشان داده‌اند. یوسف و زلیخا، معروف‌ترین اثر جامی، از همین قبیل است.

عکس واقعی زلیخا

این عکس در سایت های اینترنتی به عنوان عکس واقعی زلیخا شناخته شده است.

اختلاف سنی زلیخا و یوسف پیامبر چقدر بود؟ / حقیقت شوکه‌تان می‌کند! + عکس

اعتراف زلیخا درباره یوسف که در قرآن آمده است!

در قرآن، داستان تلاش همسر عزیز مصر برای رابطه با یوسف بازگو شده و دلیل رد خواسته او توسط یوسف، دیدن «براهین پروردگارش» ذکر گردیده‌است. این اتفاق در کنار ماجرای حضور یوسف در مهمانی «زنان شهر» منجر به زندانی شدنش می‌شود. مطابق قرآن، پس از افشای قصد همسر عزیز نسبت به یوسف و ملامت او از جانب زنان مصر، او مهمانی بزرگی ترتیب داد و زنان مصری را دعوت کرد و به هر یک چاقوی تیزی داد تا ترنجی را ببرند؛ در این هنگام یوسف را به اندرون فراخواند و زنان با مشاهده یوسف، جلب او شده و دست خویش را بریدند.

قرآن پس از نقل این ماجرا، به گزارش آنچه بر یوسف در زندان افتاده‌است می‌پردازد. بر اساس آیات ۵۰ تا ۵۳ سوره یوسف، زلیخا اعتراف می‌کند که در حق یوسف بدی کرده‌است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا