از بوشهر سوغاتی چی بیاریم؟

مهم ترین سوغات شهر بوشهر شامل خرماهای مرغوب و ارده عالی است. این شهر دارای صنایع دستی ارزشمنید بوده که شما می توانید از آن خریداری کنید.

به گزارش سبک ایده آل به نقل از مجله آرگا، بوشهر شهری سراسر زیبایی است که در این بخش با آن بیشتر آشنا می شوید. بخش مهمی از جاذبه های این شهر را می توان در خرید از بازارهای محلی تجربه کرد. در این بخش با مهم ترین سوغات بوشهر آشنا خواهید شد.

مهم ترین سوغات بوشهر:

بوشهر یکی از نواحی خوش آب و هوایی است که ویژگی های زیادی برای گردشگران دارد. اگر ذائقه خاصی دارید، می توانید در این بخش با مهم ترین خوراکی های محلی این شهر آشنا شوید.

خرمای بوشهری:

یکی از مرغوب ترین و نفیس ترین محصولات در این شهر همان خرمای بوشهری بوده که بسیار تازه و پر خاصیت می باشد. شما می توانید از انواع فروشگاه های شهر و بازارهای محلی این خرما را تهیه کنید. بخش مهمی از این خرماها به دلیل مرغوبیت بالای خود به کشورهای دیگر دنیا صادر می شود. این خرما نرم بوده و عطر بهتری دارد.

سوغاتی بوشهر

پنیر نخل:

این پنیر در کمتر جایی از دنیا وجود دارد و شما باید مرغوب ترین آن را از بوشهر خریداری کنید. ماده سفیدی که در درختان نخل این ناحیه خارج می شود، مهم ترکیب در این پنیر می باشد. این ماده سفید را باید از بخش میانی این درخت تهیه کنید. قیمت این پنیر بسیار بالا است. این نوع پنیرها در بوشهر به پنیر غاپ شهرت دارد.

سوغاتی بوشهر

خارک:

خارک نیز نوعی از خرمای مرغوب بوده که طعمی نسبتا گس داشته و در نخلستان های این شهر به وفور دیده می شود. این نوع خرما در قمست های جنوبی بیشتر دیده می شوند. یکی از محبوب ترین خوراکی های دنیا که در لیست وجود دارد، این نوع خرما می باشد.

سوغاتی بوشهر

حلوای ارشی:

این حلوا نیز طعم بسیار فوق العاده ای دارد و از مهم ترین سوغات بوشهر است. این حلوا مشابه ارده بوده و می توانید برای میان وعده و همچنین وعده های صبحانه آن را نوش جان کنید. این حلوای پر خاصیت را می توانید از انواع فروشگاه های شهر خریداری نمایید. این حلوا برای وعده صبحانه بسیار مقوی بوده و خاصیت بسیار زیادی دارد.

مسقطی:

مسقطی را ممکن است شما در شیراز هم میل کرده باشید. اما می توانید در بوشهر با طعم متنوع از مسقطی آشا شوید. این مسقطی را به عنوان یک دسر فوق العاده خوشمزه هم می توانید، نوش جان کنید. کودکان مسقطی را بسیار دوست دارند و می توانید از مسقطی های بوشهری برای آن استفاده کنید.

سوغاتی بوشهر

بوشهر از جذابیت های زایدی برخوردار است. این شهر که دارای نخلستان های وسیعی می باشد از سوی گردشگران زیادی مورد توجه قرار می گیرد. از مهم ترین زیبایی های این شهر می توان به جاذبه های طبیعی اشاره کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا