اصول و نحوه چیدن اکسسوری در بوفه

بوفه یکی از اصلی‌ترین لوازمی است که هر ایرانی برای زیبایی‌ بخشیدن به دکوراسیون داخلی منزل از آن استفاده می‌کند. اما، گاهی اوقات لوازمی را داخل بوفه‌هایمان قرار می‌دهیم که شاید به تنهایی زیبا باشند ولی وقتی داخل بوفه خانه ما یا در کنار سایر اکسسوری‌های داخل بوفه باشند، جذابیت چندانی ندارند.

به گزارش پارسینه پلاس، به‌جای اینکه بوفه تبدیل به یک نقطه کانونی زیبا در دکوراسیون داخلی منزل شود، تبدیل به یک عنصر شلوغ و نازیبا خواهد شد. از این رو راهنماتو گام به گام با شما همراه می‌شود تا اول کارایی‌ها و مسائل زیبایی‌شناسانه بوفه را بشناسید و سپس متوجه شوید که بهتر است چه چیزی داخل آن بوفه قرار دهید.

تاریخچه کوچک از بوفه در منازل

1

بوفه از واژه فرانسوی buffet گرفته شده است. بعدها از این کلمه در آمریکا برای مکان‌هایی استفاده کردند که در آن غذا سرو می‌شود (مثل بوفه مدرسه). اما، واژه بوفه در فرهنگ لغات فارسی به یک وسیله جذاب در دکوراسیون داخلی منازل نیز اشاره دارد. بوفه‌ به وسیله‌ای شبیه به کابینت گفته می‌شود که بر روی زمین قرار گرفته و ارتفاعی متفاوت دارد. بوفه دقیقا مثل کابینت‌ها طبقه‌بندی می‌شوند، اما درهای شیشه‌ای دارند. در شیشه‌ای، بوفه را تبدیل به یک ویترین می‌کند که می‌توانیم اکسسوری‌ها، لوازم تزئینی و هر آن مفهومی که از شخصیت و سلیقه ما برمی‌خیزد را داخل آن قرار دهیم.

نکات مهم درباره چیدمان بوفه

1

وقتی برای بوفه خریدن می‌رویم به یک نکته بسیار مهم باید توجه کنیم و آن این است که سبک بوفه مورد نظرمان را با سبک دکوراسیون داخلی منزلمان تطبیق دهیم. پس از انتخاب سبک مناسب برای بوفه، بهتر است به سراغ لوازم و اکسسوری‌هایی برویم که قرار است داخل بوفه قرار دهیم که در ادامه به آن پرداخته می‌شود؛ ۱) لوازم و اکسسوری‌های داخل بوفه را در یک سبک انتخاب کنید.۲) بیشتر به سراغ لوازمی بروید که بزرگتر هستند.۳) کمترین وسیله را داخل بوفه قرار دهید. ۴) پالت رنگی همخوان برای اکسسوری‌های داخل بوفه در نظر بگیرید. ۵) اصل تقارن در بوفه را رعایت کنید.

در بوفه و اکسسوری‌ها تناسب ایجاد کنید

1

مهم‌ترین اقدامی که برای چیدمان اکسسوری‌ها در بوفه باید انجام دهیم تناسب ایجاد کردن میان بوفه و اکسسوری‌های موجود در آن است. اگر می‌خواهیم از اکسسوری‌هایی فاخر، مثل ظروف کریستال درجه یک یا رنگارنگ استفاده کنیم که تزئینات و ویژگی‌های خاصی دارند، بهتر است شکل ظاهری بوفه را به شدت ساده انتخاب کنیم تا اکسسوری‌های فاخر ما به چشم بیایند. حال، اگر اکسسوری‌هایی با طراحی‌های پیچیده ندارید و اکثر آن‌ها ساده هستند، می‌توانید از بدنه و شکل کلی بوفه به‌عنوان یک عنصر تزئینی و فاخر برای دکوراسیون داخلی منزل استفاده کنید. اگر در بوفه‌ای با ساختار پرتزئیین و فاخر از اکسسوری‌هایی با همین ویژگی استفاده کنیم، در واقع ابعاد زیبایی‌شناسانه هر دوی آن‌ها را از بین برده‌ایم.

با رنگ‌ها در بوفه بازی کنید

1

توجه داشته باشید که تناقض ایجاد کردن میان رنگ بدنه و ساختار بوفه با اکسسوری‌هایی که داخل بوفه قرار می‌دهیم بسیار مهم است. به عنوان مثال، اگر رنگ بدنه بوفه ما سفید است، بهتر است از اکسسوری‌هایی با رنگ‌های پرانرژی‌تر استفاده کنیم. یا اگر بدنه بوفه طلایی رنگ است، رنگ اکسسوری‌ها را به سوی رنگ‌های خنثی‌تر ببریم. ایجاد کردن چنین تناقضی از نظر در بین رنگ بوفه و اکسسوری‌ها می‌تواند، بوفه را تبدیل به یک نقطه مرکزی در دکوراسیون داخلی منزل کند. بعلاوه، بهتر است که بین پالت رنگی مورد استفاده در تمامی اجزا بوفه و اکسسوری‌ها نسبت به پالت رنگی کل منزل نیز هماهنگی ایجاد کنیم تا کاملا مشخص باشد که این بوفه کاملا ساخته شده برای این خانه است.

به تعادل در هر طبقه بوفه توجه کنیم

1

بسته به اینکه اندازه بوفه شما چقدر است، طول هر طبقه می‌تواند متفاوت باشد. اما طولی بلند یا کوتاه دلیل بر این نیست که به تعادل در آن توجه نکنیم. ایجاد تعادل در بوفه به این معنا است که اگر یک اکسسوری نسبتا بزرگ در بخش چپ یک طبقه از بوفه گذاشتیم، در بخش راست آن نیز از چنین اکسسوری بزرگی استفاده کنیم. ممکن است بگویید که بوفه شما چنین فضایی ندارد. بنابراین، بهتر است آن اکسسوری بزرگ (مثل یک آجیل‌خوری کریستال) را در مرکز یک طبقه از بوفه قرار دهید. کنار این اکسسوریف در هر دو سمت، اگر فضا داشتید، می‌توانید اکسسوری‌های نسبتا کوچک‌تری قرار دهید. اگر چنین فضایی نداشتید، کافی است که فقط از همان اکسسوری استفاده کنیم.

به نقطه کانونی بوفه توجه کنید

1

هر بوفه، یک نقطه کانونی دارد که در اکثر مواقع، مرکز طبقه وسط بوفه محسوب می‌شود. این نقطه، نقطه بسیار حساسی از یک بوفه است که باید مهم‌ترین اکسسوری‌مان را در آن قرار دهیم. فرض کنید شما از یک بوفه برای اتاق خواب پسرتان استفاده می‌کنید که ورزشکار است. بهتر است در این نقطه، مهم‌ترین جایزه یا مدالی که پسرتان گرفته است را قرار دهید.

1

منظور این است که این نقطه از بوفه ابتدایی‌ترین نقطه‌ای است که حین نگاه کردن به بوفه، مورد توجه ما قرار می‌گیرد. بنابراین، هر اکسسوری یا وسیله‌ای که برای ما ارزشمندتر، مهم‌تر یا حتی زیباتر است، بهتر است در نقطه کانونی بوفه قرار گیرد. جالب این است که با دقت در چیدمان بوفه، می‌توانیم آن را تبدیل به یک نقطه کانونی کنیم و مبلمان را بر اساس آن بچینیم!

بوفه را شخصی‌سازی کنید

1

اگر دکوراسیون داخلی منزل شما، هیچ رنگ‌وبویی از سلیقه و روحیات شخصِ شما نداشته باشد، انگار که اصلا خانه شما نیست. از طرفی شما نیز در آن خانه احساس راحتی نخواهید کرد. به همین خاطر است که وقتی یک طراح داخل به منزل شما می‌آید، در اولین گام درباره سلیقه و روحیه شما، ازتان سوال می‌پرسد. حال، حضور بوفه، به‌عنوان یکی از لوازم تزئینی خانه، می‌تواند بیشترین فضا را به شما بدهد که سلیقه و روح خود را در خانه‌تان بدمید.

1

بنابراین، برای انتخاب اکسسوری‌هایی که داخل بوفه می‌چینید، زیاد به ترندها توجه نکنید. چشمانتان را ببندید و تجسم کنید که دقیقا نسبت به یک اکسسوری چه احساسی دارید و چه وسیله‌ای می‌تواند برای شما زیبا یا الهام بخش باشد. در این صورت بوفه شما شخصی‌سازی خواهد شد و رنگ‌وبویی خواهد گرفت که در هر خانه آن را نمی‌بینیم. این دقیقا اثر انگشت یا امضای شخصِ شما است.

 

منبع: راهنماتو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا