انیمیشن هایی که پس از سال ها هنوز به قسمت آخر نرسیدند

برای بعضی از انیمیشن‌ها خستگی معنایی ندارد

به گزارش سبک ایده آل به نقل از ویجاتو، انیمیشن از سال ۱۹۰۷ تا به کنون در صحنه بوده و انیمیشن‌های سیت کام از دهه شصت،‌ به لطف The Flinstones و The Jetsons به محبوبیت دست پیدا کند. گشتن در میان ژانرها و استایل‌های طراحی انیمیشن‌ها، هر سریال انیمیشنی شده فاکتورهای خاص خودش را دارد که مخاطبان آن‌ را دوست داشته باشند و برای سالیان سال، هواداران این آثار طولانی را دنبال کنند.

سخت است که بخواهیم دو انیمیشن را باهم مقایسه کنیم. فاکتورهایی مانند استایل نوشتن داستان، شخصیت‌ها و جهان سازی آنها را از هم جدا می‌کند و هر کدام سعی می‌کنند بهترین خودشان باشند. در حالی که بیشتر سریال‌ها به طور میانگین تا دو یا شش فصل پخش می‌شوند، در حالی که بیشتر سریال‌ها مانند لونی تونز، اسکوبی دو و پوکمون به فرنچایزهایی تبدیل شدند که دهه‌ها از عمرشان می‌گذرند و خود را از صرف تلویزیونی بودن جدا کرده‌اند.

Family Guy

سریال Family Guy

ساخته شده توسط ست مک‌فارلن، Family Guy یک اثر در ژانر سیت کام است که از سال ۱۹۹۹ در حال پخش است و هم اکنون، فصل ۲۱ آن بر روی آنتن است و برای فصل‌های ۲۲ و ۲۳ نیز تمدید شده است. روایت شده در شهر رود آیلند، Family Guy حول محور خانواده ناکارآمد گریفین و ماجراهای عجیبشان می‌چرخد.

به لطف هجوها، طنز هوشمندانه و شخصیت‌های عجیب غریبش، Family Guy توانست برای خودش هودارانی وفادار بسازد. تماشاچیان ابزورد بودن سریال را نیز تحسین می‌کنند و همچنین، جک‌هایی که می‌توانند مرزها را رد کنند. با اینکه بعضی از جک‌های قدیمی سریال چندان خوب باقی نمانده‌اند،‌ مک‌فارلن سعی کرده که طنز سریال را همچنان به خوبی قدیمش نگه دارد و کمتر به کسی آسیب برساند.

Arthur

سریال انیمیشنی Arthut

یک سریال آموزشی برای کودکان سنین چهار تا هشت سال، Arthur از سال ۱۹۹۶ به مدت ۲۵ فصل، از جمله فصل پایانی‌اش در سال ۲۰۲۲ برای تلویزیون، بر روی آنتن PBS رفت. آرتور به عنوان طولانی‌ترین سریال انیمیشنی برای کودکان تلویزیون تا به کنون باقی ماند و یکی از بهترین سریال‌های آموزشی کودکانه محسوب می‌شود. آرتور، یک موریانه خوار انسان نما، و دوستانش در الوود سیتی در این سریال حضور دارند. Arthur داستان زندگی او، خانواده‌ و دوستانش را روزانه دنبال می‌کند.

Arthur داستان‌هایی درباره مشکلات مهم تاثیر گذار بر روی بسیاری از خانواده‌ها را شامل می‌شود، مشکلاتی مانند بد خوانی، سرطان، آسم، دیابت، کوری و طیف اوتیسم. کمک کردن به خانواده‌ها برای آموزش دادن به کودکانشان در یک فضای شاد با اجازه دادن دیدن شخصیت‌های مورد علاقه‌شان در موقعیت‌های مختلف، یک نوع روش آموزشی و لذت بخش برای دیدن را ثابت کرده است.

!American Dad

ساخته شده توسط ست مک‌فارلن Family Gut، مایک بارکر و مت وایتزمن، !American Dad برای اولین بار در سال ۲۰۰۵ بر روی Fox به آنتن رفت و تا ۲۰ فصل تمدید و قرار است بیشتر از این هم باشد. داستانی درباره یک خانواده متوسط رو به بالا در ویرجینیا،‌ سریال داستان خانواده اسمیت و پدر خانواده،‌ مامور سابق CIA،‌ استن را دنبال می‌کند، کسی که هیچ چیزی جلوی او را برای محافظت از افراد نزدیک به خودش نمی‌گیرد.

برخلاف بسیاری از سریال‌های ست مک‌‌فارلن،‌ !American Dad طنزش را درون شخصیت‌ها، رابطه‌ها و قرار گرفتن آن‌ها در موقعیت‌های مختلف پیدا می‌کند به جای آنکه بر روی جک‌های متوالی و پانچ لاین‌ها تمرکز داشته باشد. راجر، موجود فضایی خانواده اسمیت، جریانی بی‌پایان از سرگرمی را در سریال پدید می‌آورد در حالی که خود سریال،‌ بر روی خانواده تمرکز می‌کند و آن را به طرز غافلگیر کننده‌ای دلنشین می‌کند.

Scooby-Doo

سریال انیمیشنی Scooby Doo

با سریال اول آن، !Scooby-Doo, Where Are You شروع می‌کنیم که به لطف چندین اسپین آف تلویزیونی، انیمیشن، لایو اکشن و همچنین، بازی‌ ویدئویی به یکی از بزرگترین فرنچایزها تبدیل شد. اولین پخش Scooby-Doo در سال ۱۹۶۹ صورت گرفت و همچنان آثاری حول محور آن در حال ساخت است، اگرچه هواداران اخیراً سریال Velma را اصلاً نپسندیدند.

Scooby-Doo درباره گروه ماشین معمایی (Mystery Machine)، فرد، ولما، دافنی، شگی و اسکوبی دو می‌چرخد که پشت سر هم، به حل کردن معماها می‌پردازند. عمدتاً جنگیدن علیه موجودات ماورا طبیعی، هواداران اسکوبی دو را بابت مجوعه بزرگش از داستان‌های خلاقانه، شرورهای سرگرم کننده و شخصیت‌های نمادینش ستایش می‌کنند.

Pokémon

سریال انیمیشنی Pokemon

براساس بازی اورجینالی که یک سال قبلش عرضه شده بود، Pokémon یک انیمه تبدیل شده به فرنچایز است که در سال ۱۹۹۷ برای اولین بار پخش شد و همچنان نیز در حال پخش شدن است. یکی از بهترین اقتباسات انیمیشنی از روی بازی‌های ویدئویی، Pokémon بالغ بر ۱۲۰۰ قسمت، ۲۳ فیلم دارد و همچنان به گسترش دادن دنیای بازی‌های ویدئویی‌اش ادامه می‌دهد.

داستان اورجینال Pokémon اَش کچوم و پیکاچو را دنبال می‌کند در حالی که اَش سعی دارد به یک استاد پوکمون تبدیل شود. هرچه سریال جلوتر می‌رود، Pokémon شامل شخصیت‌ها و موجودات بیشتری می‌شود و داستان‌های بیشتری را روایت می‌کند. عرضه شدن سریال توانست به لطف هوادارانش، سریعاً دنبال کننده‌های خودش را پیدا کند اما در ادامه، به خاطر مبارزات هیجان انگیزش، پوکمون‌های دوست داشتنی و جریان ناتمام نشدنی داستان‌هایش، بیشتر از قبل دنبال کننده پیدا کند.

The Simpsons

سریال انیمیشنی The Simpsons

اولین پخش در سال ۱۹۸۹، The Simpsons به یکی از عناصر مهم تلویزیون آمریکا تبدیل شده است. روایت شده در شهر خیالی اسپرینگ‌فیلد (Springfield)، The Simpsons به خانواده سیمپسون و زندگی سنتی آمریکایی‌شان می‌پردازد. هرچند در این مسیر، برای انجام این کار به مسخره کردن فرهنگ آمریکایی و تکیه کردن به هجو تکیه می‌کند.

تا به امروز، The Simpsons به طولانی‌ترین سریال انیمیشنی و سریال سیت کام تلویزیون آمریکا تبدیل شده است. ۷۴۵ قسمت و ۳۴ فصل که همچنان ادامه دارند. سریال‌هایی که حتی با مقدار کمتر از این ادامه پیدا می‌کنند بیننده‌های خود را از دست می‌دهند اما The Simpsons هیچوقت کم نیاورده است. به طور مکرر، شوخی‌هایش را از سناریوهای روزمره پیدا می‌کند و بر روی شخصیت‌های بسیار خوب پرداخته شده‌اش برای اجرای طنزش تکیه می‌کند.

Looney Tunes

سریال انیمیشنی Looney Tunes

ابتدا، این اثر به صورت فیلم‌های کوتاه جمع آوری شده بود که در سال ۱۹۳۰ برای اولین بار پخش شد. Looney Tunes در نهایت توانست به اندازه کافی محبوبیت پیدا کند تا بتواند در سال ۱۹۶۰ اولین سریالش را به دست آورد: The Bugs Bunny Show. حال،‌ به یکی از موفق‌ترین فرنچایزها در فیلم و تلویزیون تبدیل شده و Looney Tunes همچنان به گسترش دادن شخصیت‌هایش که از ابتدا با او بودند، ادامه می‌دهد.

Looney Tunes به خاطر شوخی‌های فیزیکی، جک‌های مکرر و هوشمندانه‌اش که بر روی شخصیت‌هایش تکیه دارد، معروف شده و این سود را با استفاده از استایل انیمیشنی‌اش می‌برد. درباره کایوت و سیلوستر، تعقیب و گریزهایشان خسارت‌های زیادی به بار میاورد که این قضیه از طریق شوخی‌های فیزیکی نمایش داده می‌شود. اما برای باگز بانی و پورکی خوکه، به شوخی‌های کلامی بسنده می‌کنند.

The Fairly OddParents

طولانی ترین انیمیشن های سریالی تاریخ که باید ببینید - ویجیاتو

اقتباس شده از روی آثار کوتاه بوچ هارتمن، The Fairly OddParents به طور کلی از سال ۲۰۰۱ تا ۲۰۱۷ با ده فصل پخش شد. اگرچه سریال در فصل پنجمش لغو و بعداً دوباره احیا شد. The Fairly OddParents درباره تیمی ترنز ده ساله و پدر مادر پری جادویی‌اش است که آن‌ها، به تیمی اجازه می‌دهند هرچقدر که می‌خواهد آرزو کند و آن‌ها را برآورده می‌کنند. هرچند آنها اغلب اوقات تیمی را در دردسر می‌اندازند.

سریال توانست به لطف جهان سازی فوق العاده‌، شخصیت‌های عجیب غریب و داستان‌های خارج از این دنیایی که نشات گرفته از آرزوهای تیمی بودند،‌ به محبوبیت برسد. مخاطبان هدف The Fairly OddParents کودکان هستند و این اثر سعی کرد که طنزی بسازد تا باب دل هم کودکان هم بزرگسالان باشد و همه بتوانند آن را دوست داشته باشند.

SpongeBob SquarePants

سریال انیمیشنی SpongeBob SquarePants

طولانی‌ترین سریال Nickelodeon و بهترین سریالش، SpongeBob SquarePants داستان یک اسفنج دریایی بسیار بسیار خوش بین ساکن بیکینی باتم (Bikini Bottom)، دوستانش و زندگی‌اش به عنوان یک آشپز در کراستی کرب (Krusty Krab) را روایت می‌کند. SpongeBob SquarePants برای اولین بار به صورت یک کمیک بوک توسط استفن هیلنبرگ ساخته شد که هدفش از این کار، آموزش دادن به دیگران درباره زیست شناسی دریایی بود که بعدها، تبدیل به یک سریال دوست داشتنی شد که همه اکنون آن را می‌شناسند.

بالغ بر سیزده فصل سریال، SpongeBob SquarePants هواداران را به لطف شور و شوق بچگانه باب اسفنجی و پاتریک برای زندگی و تلاش‌ و روایتشان برای فهمیدن دنیای بزرگسالان سرگرم نگه داشته است. سریال خودش را با رابطه بین شخصیت‌ها، نقشه‌های پشت سر هم پلانکتون و خط فکری گری حلزونه رشد داده است.

South Park

سریال انیمیشنی South Park

ساخته شده توسط تری پارکر و مت استون،‌ South Park داستان چهار پسر بچه ده ساله را روایت می‌کند،‌ کسانی که بسیار بالغ‌تر و باهوش‌تر از آنچه که به نظر می‌رسند هستند. شروع در سال ۱۹۹۷، South Park تا به کنون با ۲۶ فصل به کار خود ادامه داده و برنامه‌ای برای کم کردن سرعتش هم ندارد. سریال آنقدر موفق و قدرتمند عمل کرده که پارکر و استون،‌ اجازه این کار را دارند که هرکاری می‌خواهند با شخصیت‌ها انجام بدهند و معمولاً، شوخی‌هایشان را شدیدتر می‌کنند.

شناخته شده بیشتر برای هجوهای سیاه و تاکیده شده‌ و نقشه‌های شیطانی کارتمن در جلوی چشمان تمامی کودکان، South Park یکی از خاص‌ترین‌ها است و سال‌ها برای شهرتی که لیاقتش را دارد برنامه چیده است. هجو South Park قابلیت این را دارد که مرزها را رد کند. با اینکه جک‌های سریال از طریق کودکان ده ساله گفته می‌شود و به آن یک زاویه دید کودکانه و خام می‌دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا