ایده ساخت لامبورگینی از کجا آمد؟

فروچیو لامبورگینی یک مهندس ایتالیایی متولد 28 آوریل 1916 بود که در سال 1948 با تأسیس کارخانه خود به ساخت تراکتور مشغول شد و با نوآوری‌هایی که در محصولاتش ارائه کرد از برترین سازندگان تراکتور در آن سال‌ها به شمار می‌آمد.

به گزارش پارسینه پلاس، فروچیو لامبورگینی یک مهندس ایتالیایی متولد ۲۸ آوریل ۱۹۱۶ بود که در سال ۱۹۴۸ با تأسیس کارخانه خود به ساخت تراکتور مشغول شد و با نوآوری‌هایی که در محصولاتش ارائه کرد از برترین سازندگان تراکتور در آن سال‌ها به شمار می‌آمد.

داستان سوپر اسپرت‌های لامبورگینی در یک روز سال ۱۹۶۳ آغاز شد.

فروچیو لامبورگینی که یک فراری خریده بود، پس از رانندگی با آن متوجه می‌شود که عملکرد جعبه‌دنده این خودرو خیلی خشن است و باروح ظریف فراری در تضاد است. در آن زمان لامبورگینی نوعی جعبه‌دنده برای تراکتورهایش طراحی کرده بود که از عملکرد بسیار نرم و دقیقی برخوردار بود.

او برای در میان گذاشتن این مشکل به دیدن انزو فراری بزرگ رفت. فردی که بزرگ‌ترین نام در دنیای خودروهای سرعتی را داشت.

فراری پس از شنیدن انتقاد لامبورگینی، به‌شدت عصبانی شد و با توهین به او گفت: تو برو همان تراکتورهایت را بساز. نمی‌خواهد به من یاد بدهی چطور خودرو اسپرت بسازم.

لامبورگینی از این برخورد خشمگین شد و به کارخانه خود بازگشت. بلافاصله دستور داد که سفارش دیگری برای ساخت تراکتور نگیرند و فقط تا پایان سفارش‌های موجود، لامبورگینی تراکتور تولید می‌کند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا