این اشتباهات موقع ریمل زدن مژه هایتان را نابود می کند

شما باید ریملی انتخاب کنید که مژه‌ها را پرپشت و ضخیم نشان دهد. در ضمن ریمل شما باید به رشد مژه کمک کند و جلوی ریزش آن را بگیرد.

به گزارش سبک ایده آل به نقل  از ساعد نیوز، چشم با مژه های بلند زیبایی چند برابری پیدا به خود می گیرد. همانطور که می دانید و پیش از این اشاره شد ریمل ابزاری است برای آرایش چشم و حالت دادن به مژه ها و آنها را بلند، برجسته، مشکی و منظم کنار هم می نمایاند که جذابیت خاصی به چشم ها می بخشد و چشم ها جلوه بسیار زیبایی پیدا می کنند. ریمل ها با توجه به سلائق و علایق آرایشی افراد متفاوت و در رنگ های گوناگون تولید می شوند.

برخی از اشتباهات که هنگام ریمل زدن مرتکب می شوید، از زیبایی چشم ها می کاهد و وقت زیادی از شما می گیرد. استفاده از ریمل های روغنی موجب جاری شدن ریمل بر روی صورت شما می شود. اگر فرمژه را پس از ریمل زدن استفاده کنید، مژه هایتان به هم می چسبند، همیشه فرمژه را پس از ریمل استفاده کنید.ریمل یکی از لوازم آرایشی است که تغییر زیادی بر روی صورت ایجاد می کند و با افزایش سن نیز اهمیت آن افزایش می یابد. این محصول آرایشی چشم ها را باز و خستگی و پف آن ها را پنهان می کند.

علل ریزش مژه ها

برخی علت های ریزش مو های مژه عبارتند از :بیماری های خودایمنی ، بیماری های داخلی و غدد، انواع التهاب موضعی و عفونت ها، بعضی از تومورهای لبه پلک، وضعیت روحی و روانی و استرس ، عوارض مصرف برخی از داروها

اختلالات تغذیه ای و ریزش مژه

کمبود پروتئین ، کمبود بیوتین و کمبود آهن ازجمله اختلالات تغذیه ای هستند که موجب ریزش ابرو و مژه می شوند. برخی از دلایل ریزش مژه عفونت ها یی مانند سیفلیس، عفونت ویروسی مثل ویروس تب خال، جذام، عفونت های قارچ ی وعفونت های انگلی می باشند .تروما و ضربه های وارده نیز باعث ریزش مژه ها می شوند ازجمله این موارد کسانی هستندکه دچار تریکوتیلویانیا می باشند و به کندن مژه ها عادت دارند .

التهاب لبه پلک ها

یکی از عوامل ایجاد کننده ریزش مژه التهاب های لبه پلک هایا بلفاریت می باشد که این حالت باعث تورم پلک شده بنابر این مژه ها راحت تر از معمول کنده می شوند و ریزش آنها تسریع می گردد. این حالت سبب ریزش کامل مژه ها نمی شود وممکن است در اثر شستشو و یا مالش پلک ها تعدادی از مژه ها کنده شود.

عفونت، درماتیت سبوره، آلرژی و یا ضربه و دستکاری محل می تواند باعث التهاب لبه پلک ها شود .عفونت های ناشی از استافیلوکوک در لبه پلک را باید سریعا درمان کرد زیرا عدم درمان سبب التهاب طولانی می گردد و این امراحتمال ریزش مژه ها به دلیل ادم حاصله را افزایش می دهد.یک نوع عفونت انگلی در لبه پلک ها موجب درماتیت سبوره می شود. تورم و پوسته ریزی از علائم درماتیت سبوره است که عدم درمان آن سبب ریزش مژه ها می شود.عفونت های ناشایعی مانند سل پوستی یا جذام هم می توانند سبب ریزش مژه ها شوند اما جزوعلل شایع بیماری محسوب نمی شوند .گاهی مواقع عفونت شدید باکتریایی مانند تب مخملک نیز موجب ریزش و کم پشتی مژه ها می شوند که بعد از درمان بیماری، ریزش مژه ها رفع می شود.عفونت های ویروسی شدید می توانند سبب ریزش موقت موها ومژه ها شوند اما این حالت بعد از درمان بیماری قابل برگشت است .

گاهی اوقات ضربه و آسیب به چشم مانند مالش شدید پلک ها و حساسیت به وسایل آرایشی مانند سایه چشم، خط چشم و به ویژه ریمل می توانند عامل ریزش مژه شوند . مواد آرایشی مانند ریمل و خط چشم ها می توانند حساسیت تماسی یا آلرژی ایجاد کنند و سبب التهاب لبه پلک ها و در نتیجه ریزش مژه ها شوند.

داروها

یکی از علت های ریزش مژه ها می توانند داروها باشند که این داروها عبارتند از رتینوئیدها، هپارین، آندروژن ها، داروهای ضد کلسترول داروهای ضد تیروئید ی، پروسپرانول، اسید والپروئیک و داروهای ضد انعقادی.یکی از داروهایی که سبب تورم های چشمی و ریزش ابرو می شوند داروهای شیمی درمانی و رادیوتراپی هستند .با ریزش ابرو و مژه همراه است. تلوژن افلوویوم که به دلیل وضعیت روحی و یا بیماری سیستمیکی که موجب استرس شدید می شوند،ایجاد می گردد با افزایش ریزش موهای فرد که وارد فاز استراحت شده اند مشخص می شوند.

ریزش موی سکه ای مژه

ریزش موی سکه ای (آره آتا) یکی دیگر از علل شایع ریزش مژه ها می باشد . این حالت سبب خالی شدن تمام یا قسمتی از مژه ها به طور ناگهانی می شود و می تواند در ناحیه ابرو و کف سر و … نیز رخ دهد. ریزش موی سکه ای یک بیماری ایمنی است که با توجه به شدت بیماری، درمان های خاصی دارد.

جلوگیری از ریزش مژه با ریمل

مطالعات انجام شده در حوزه زیبایی ثابت کرده است که استفاده از ریمل های ضد آب موجب خشکی مژه ها شده و همین امر باعث می شود که پس از مدت ها مژه ها دچار ریزش شوند و چنانچه بیش از ۳ الی ۴ ساعت روی چشم بمانند آسیب جدی به بافت مژه می رسانند و در نهایت ریزش مژه را به همراه خواهد داشت. برای تصدیق این مطالعات نکات مهمی در بخش آرایش و زیبایی گردآوری شده است که برای اینکه دچار ریزش مژه نشوید بهتر است این نکات را رعایت کنید.هنگام خرید ریمل دقت کنید و مواد تشکیل دهنده آن را بررسی کنید، ریمل هایی که بیس پترولوم دارند را نباید بخرید زیرا ایجاد حساسیت میکند و به مژه آسیب میزند. سعی کند ریمل هایی خریداری کنید که ارگانیک و ضد حساسیت باشند تا رطوبت مژه ها حفظ شود.

هر روز ریمل ضدآب نزنید

ریمل های ضدآب برای استفاده روزانه مناسب نیستند زیرا سخت پاک میشوند و هنگام پاک کردن آن از مواد پاک کننده مختلف استفاده میکنید که همین تلاش شما برای پاک کردن ریمل ضدآب باعث کنده شدن مژه ها میشود.

استفاده مکرر از ریمل

برخی از خانم ها عادت دارند همیشه چشم هایشان ریمل داشته باشند طوری که شاید روزی دو یا سه بار ریمل بزنند، ریمل زدن و پاک کردن مداوم آن باعث ریزش مژه ها میشود.

استفاده طولانی مدت از ریمل

خانم ها شاید همه چیز را هنگام ریمل زدن رعایت کنند اما فراموش میکنند که لوازم آرایش ها تاریخ انقضا دارند و باید پس از یک مدت دور ریخته شوند، ریمل ها باید نهایتا سه ماه یکبار تعویض بشوند

با شستشوی اصولی از ریزش مژه جلوگیری کنید

شستن ریمل از روی چشم و مژه ها به روش سنتی آب و صابون عوارضی بجا خواهد گذاشت. این کار باعث خشک شدن پوست اطراف چشم و آسیب به مژه خواهد شد.برای اینکه مژه ها هم کنده نشود و پوست دور چشم هم سفیدتر و شفاف تر شود بهتر است با مقداری روغن زیتون یا شیر مژه ها را به آرامی تمیز کنید سپس با آب شستشو دهید. می توان از گلاب هم بجای تونر استفاده کرد. این روش از بروز چین و چروک های اطراف چشم ها هم جلوگیری میکند.انتخاب برندهای معتبر از میان انبوه محلول های پاک کننده چشم هم می تواند ضمن پاک کردن آرایش چشم به سلامتی پوست چشم و جلوگیری از خشکی پوست و همچنین آسیب به مژه ها کمک کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا