این خفاش وحشتناک شبیه انسان است+ عکس

تصویری را که مشاهده می کنید از خفاش لوله خرطومی است که چهره اش شباهت زیادی به انسان ها دارد.

به گزارش سبک ایده آل، عکسی بسیار ترسناک از یک خفاش با چهره ای شبیه به انسان منتشر شد. اسم این نوع خفاش؛ خفاش لوله خرطومی است.

خفاش وحشتناک

رازهایی عجیب درباره خفاش ها

یکی از آن مکان‌های مطالعاتی Lamanai Outpost Lodge در بلیز در آمریکای مرکزی است که سالانه میزبان ده‌ها محققی می‌باشد که بر روی خفاش‌ها پژوهش می‌کنند.

پروفسور یوول در زمینه خفاش‌ها می‌گوید: «این اقامتگاه در یک جنگل استوایی و در ساحل رودخانه واقع شده در نتیجه در پایان روز می‌توانید بین دوش آب گرم اقامتگاه و غوطه‌ور شدن در آب رودخانه یکی را انتخاب کنید.

البته کروکودیل‌ها نیز در آنجا شنا می‌کنند اما مدیران اقامتگاه به ما اطمینان خاطر دادند که آنان کوچک هستند و آسیبی جدی وارد نمی‌سازند». یوول در سال ۲۰۱۲ به آن اقامتگاه رفت تا بر روی گونه‌ای از خفاش تشنه به خون به نام «دسمودوس روتوندوس» یا خفاش خون آشام مطالعه کند.

او در حال بررسی توانایی خفاش‌ها برای شناسایی محیط اطراف‌شان از طریق پژواک صدایی بود که آن پستانداران پرنده منتشر می‌کردند پژواکی که به آنان باز می‌گردد.

این پژواک هم چنین به خفاش‌های خون آشام کمک می‌کند تا یکدیگر را بشناسند. یوول یک کوزه بزرگ پر از خون گاو را از کشتارگاه مجاور آورد و منتظر واکنش‌های خفاش‌ها باقی ماند. خفاش‌های خون آشام متفاوت از سایر خفاش‌هایی بودند که یوول تا آن زمان آنان را بررسی کرده بود.

اکثر خفاش‌ها زمانی که چهار دست و پا راه می‌روند دست و پا چلفتی هستند و پرواز را ترجیح می‌دهند اما خفاش‌های خون آشام‌ها از بال‌های خود به عنوان پاهای جلویی استفاده می‌کردند و مانند موش‌ها چابک بودند.

نیش آنان نیز استثنایی بود. یوول برای نگه داشتن خفاش‌ها دستکش‌های بسیار ضخیمی تهیه کرد. یوول متوجه شد که دندان‌های خفاش‌های خون آشام به طرز شگفت‌انگیزی یا به طرز وحشتناکی برای کشیدن خون مناسب هستند.

او مشاهده کرد که دندان خفاش‌ها فاقد پوشش میناست و حالت تیغ تیغی دارد که خفاش از آن برای تراشیدن پوست حیواناتی به منظور رسیدن به خون آنان استفاده می‌کند. علاوه بر این، خفاش‌های خون آشام دارای حسگرهای حرارتی در دو طرف بینی خود هستند تا رگ‌های خونی زیر جلدی قربانیان‌شان را پیدا کنند.

بزاق آنان حاوی داروهای ضد انعقاد خون است که از قوی‌ترین مواد در طبیعت هستند و آنان را قادر می‌سازد پوست قربانیان را سوراخ کنند. یوول می‌گوید بدنام بودن خفاش‌های خون آشام نزد افکار عمومی قابل دفاع نیست.

او در دفاع از این نوع از خفاش‌ها می‌گوید: «میزان خونی که خفاش‌های خون آشام‌ها می‌نوشند ناچیز است و برای قربانی مضر نیست و کم‌تر از مقدار خون داده شده در یک آزمایش خون معمولی در کلینیک محلی‌تان می‌باشد».

یوول ساعت‌های زیادی را صرف مشاهده فعل و انفعالات خفاش خون آشام کرد تا ببینید آیا آنان از پژواک برای شناسایی شخصی استفاده می‌کنند یا خیر.

با این وجود، او تا پایان مدت اقامت‌اش در اقامتگاه در بلیز به نتیجه‌ای قطعی در این باره نرسیده بود.

از سه هفته گذراندن وقت بدون آب، برق یا ارتباطات بی‌سیم در جزیره‌ای دور افتاده در مکزیک تا کانال‌های فاضلاب در پاناما تا بازارهای مبهم در تایلند و مسیرهای بدون علامت در جنگل‌های بارانی اندونزی؛ این‌ها مناطقی بوده‌اند که یوول برای تحقیق درباره خفاش‌ها به آنجا رفته است.

یوول می‌گوید: در ابتدا باید گفت که از منظر تکاملی و ژنتیکی انسان به جوندگان بیش‌تر از خفاش‌ها نزدیک است. خفاش‌ها در واقع خویشاوندان گوشتخواران و سُم داران هستند.

به عبارت دیگر، خفاش‌ها آن طور که معمولا تصور می‌شود، موش‌های پرنده نیستند بلکه بیش‌تر گاوها یا گرگ‌هایی پرنده هستند.

خفاش‌ها تنها پستاندارانی هستند که توانایی‌های واقعی هوانوردی دارند.

بال‌های آنان در واقع یک جفت دست است که دارای پنج انگشت می‌باشد که استخوان‌های آنان بسیار کشیده شده است و یک غشای پوستی انعطاف‌پذیر بین هر استخوان انگشت وجود دارد.

خفاش‌ها بسیار منفرد هستند. دوره زمانی بارداری طولانی مدت و به دنبال آن نیاز به پرواز در حالی که بچه های‌شان نیز به آنان متصل هستند اجازه تولید مثل هر چند هفته یکبار و زاییدن نوزادان را به خفاش‌ها برخلاف سایر پستانداران کوچک نمی‌دهد.

در نتیجه، خفاش‌ها صرفا یک بار در سال تولید مثل می‌کند و معمولا تنها یک فرزند دارند.

برای جبران‌زاد و ولد پایین تکامل عمر آنان را طولانی کرده است. در واقع، خفاش‌ها نسبت به وزن‌شان در مقایسه با هر پستاندار دیگری طول عمر بیش‌تری دارند و حتی کوچک‌ترین خفاش‌ها می‌توانند ده‌ها سال عمر کنند.

برای این منظور، تکامل به آنان فیزیولوژی‌ای فوق العاده کارآمد بخشیده است. قلب خفاش‌ها به طور خاصی قدرتمند است و با ضربان شدید هزار ضربه در هر دقیقه در برخی از گونه‌های خفاش می‌زند در حالی که این میزان ضربان در موش حداکثر ۲۵۰ ضربه است.

سیستم ایمنی خفاش‌ها فوق العاده انعطاف‌پذیر است و آنان را قادر می‌سازد تا با انواع زیادی از ویروس‌ها مقابله کنند. ظاهرا دلیل وجود چنین ویژگی‌ای آن است که سیستم ایمنی خفاش تقریبا به طور پیوسته عمل می‌کند در حالی که در اکثر پستانداران سیستم ایمنی تنها زمانی که عامل خطرزا شناسایی می‌شود وارد عمل خواهد شد.

خفاش‌ها دومین گروه بزرگ پستانداران (بعد از جوندگان) هستند که ۱۵۰۰ گونه دارند.

خفاش‌ها در مجموعه‌ای شگفت‌انگیز از اندازه ها، شکل‌ها و رنگ‌ها هستند و متنوع‌ترین گروه در میان پستانداران در نظر گرفته می‌شوند. خفاش‌ها از همه چیز از میوه‌ها گرفته تا خون و هم چنین از سایر پستانداران از جمله خفاش‌های هم نوع‌شان تغذیه می‌کنند.

کوچک‌ترین خفاش‌ها که به عنوان خفاش خوک بینی کیتی شناخته می‌شود صرفا ۱.۵ گرم وزن دارد و کوچک‌ترین پستاندار جهان در نظر گرفته می‌شود. بزرگ‌ترین خفاش میوه خوار ۱.۵ کیلوگرم وزن دارد و طول بال آن بیش از ۱.۵ متر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا