این دکتر سگی با دو سر به وجود آورد!

ولادیمیر دمیخوف (Vladimir Demikhov) جراح روسی بود که حدود ۶۰ سال پیش شاهکار خود را برای جهانیان آشکار ساخت! یک سگ دو سر! او سر یک نوع سگ را به گردن سگی دیگر پیوند داده و سگی با دو سر به وجود آورد! سر دوم پیوند زده شده با اینکه احتیاجی به تغذیه نداشت اما شیر میخورد! اگرچه دو حیوان خیلی زود به علت رد پیوند مردند اما این جراح از انجام عملیاتهای جنون آمیزش دست برنداشت و طبق منابع در طی ۱۵ سال بعد ۱۹ بار دیگر هم دست به چنین جراحی های عجیبی زد!!!


این آزمایش با هدف یادگیری پیوند قلب و ریه انسان انجام‌شد.
اولین جراحی موفق پیوند قلب با الهام از همین کار صورت گرفت.
‏وقتی  دِمیخوف مقاله کارشو منتشر کرد، کریستین برنارد اون رو خوند و گفت پس میشه ما این کار رو برای انسان بکنیم و اون عمل پیوند قلب رو انجام داد.
دمیخوف هرگز این مسئله را مدنظر قرار نداد که مردم درباره آزمایش او چه فکر می‌کنند یا چه می‌گویند؛ زیرا تمام این کارها را به نام علم انجام می‌داد و این هدف را دنبال می‌کرد که جایگزین‌های بهتری برای افرادی پیدا کند که اعضای بدنشان مشکل دارد و سرانجام این رویه الهام‌بخش اولین پیوند موفقیت‌آمیز قلب انسان به انسان بود که در سال ۱۹۶۷ انجام شد.
امروزه، سرجیو کاناورو، جراح مغز و اعصاب ایتالیایی، معتقد است که پیوند سر در آینده نزدیک تحقق پیدا خواهد کرد. او در اولین تلاش انسانی که قرار است در چین انجام شود، نقش دارد. با‌این‌حال، بیشتر اعضای جامعه پزشکی بر این باورند که چنین پیوندی هنوز درحد داستان‌های علمی‌تخیلی است؛ اما در آینده‌ای نه‌چندان دور این نوع عمل جراحی ممکن است به واقعیت تبدیل شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا