این ۷ کارو با معده‌ی خالی انجام نده!

از قدیم مادربزرگا معتقد بودند علت هر مشکلی در بدن از غذا نخوردن است! با گذشت زمان و پیشرفت علم و تحقیقات بسیار این مساله ثابت شده است که معده در هیچ حالتی نباید خالی باشد، حتی اگر شما در حال ورزش کردن و رژیم لاغری گرفتن هم می‌باشید باز هم باید معده‌ی شما پر باشد.

به گزارش راهنماتو، معده یک عضو مهم در بدن ماست! خیلی از مشکلات ما ناشی از توجه نکردن به معده‌ی نازنین است! گاهی بدون در نظر گرفتن زمان و حجم معده دارو می‌خورید، ورزش می‌کنید، حتی می‌خوابید و… که همه‌ی اینها در نظر بدن ما بدون واکنش نخواهد بود.

 

در این مقاله ۷ مورد را مطرح می‌کنیم که باید خوب حواستان را به آنها جمع کنید. این موارد را هرگز با معده‌ای که خالی است و ساعت‌هاست ماده غذایی مفیدی به خود ندیده است انجام ندهید.

 

خوابیدن

اگر با شکم خالی بخوابید باعث می‌شود به علت گرسنگی بارها بیدار شوید چون ذهن شما همچنان بیدار است و نخوابیده و در خواب شما اختلال حسابی ایجاد می‌کند!

 

ضمن اینکه اگر بدون غذا خوردن بخوابید به خاطر افت قند، روز بعد غذای بیشتری خواهید خورد! پس اگر در روند لاغری قرار دارید به ضرر خودتان عمل کرده‌اید!

 

ورزش کردن

یکی از بدترین کارهایی که یک ورزشکار می‌تواند در حق خودش انجام بدهد همین است! شما ورزش می‌کنید تا عضلاتتان را تقویت کنید ولی با شکم خالی ورزش کردن باعث می‌شود آنها سست و دچار مشکل شوند.

 

قهوه خوردن

اگر دوست دارید سوءهاضمه بگیرید و از رفلاکس و سوزش سر معده اذیت بشوید این کار را بکنید! قهوه مانند اسید عمل می‌کند و معده‌ی شما را اذیت خواهد کرد!داروی مسکن خوردن

بعضی از داروها فرایند اثرگذاریشان طوری تعریف شده است که باید با شکم خالی خورده شوند اما مسکن‌ها در این دسته قرار ندارند. این کار ممکن است با آسیب‌های جدی به بدن شما مواجه شود. حتی در معرض خطر خونریزی گوارشی هم قرار می‌گیرید!

 

آب مرکبات خوردن

اسید مرکبات مانع بزرگی برای این است که شما ناشتا و یا با معده‌ی خالی آب مرکبات مثل پرتقال بخورید. به علت اینکه مرکبات اسیدی هستند روی گوارش شما اثر می‌گذارند و ممکن است دچار درد معده بشوید.

 

گوجه فرنگی خوردن

گوجه فرنگی خیلی مفید است. علیرغم اینکه به چشم نمی‌آید ولی برای بدن کارآیی زیادی دارد چون غنی از ویتامین C است اما یک نکته را هم در نظر بگیرید که همین محبوب قرمز رنگ در خود اسیدی دارد که معده‌ی خالی شما را می‌تواند به شدت اذیت کند.

 

شیرینی‌جات خوردن

شیرینی خوردن با معده‌ی خالی مخصوصا اول صبح شما را به سمت دیابت سوق می‌دهد. از این کار خودداری کنید. بدن شما گناه دارد!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا