بررسی، علل و درمان گرفتگی بینی

برای درمان گرفتگی بینی ابتدا باید علل آن را شناخت. گرفتگی بینی ممکن است در اثر عفونت سیستم تنفسی ایجاد شود. چیزی که در سرماخوردگی و آنفولانزا به کرات شاهد آن هستیم.

به گزارش سبک ایده آل به نقل از  مه شو، این مورد با درمان­های خانگی و دارویی سبک که در این مقاله معرفی می­شود، قابل درمان است. برخی از مواقع ممکن است گرفتگی بینی به مشکلات پیچیده­ تری مربوط شود.

گرفتگی بینی چیست؟
گرفتگی بینی یک احساس ناخوشایند است که معمولا در هنگام بیماری­های تنفسی مثل سرماخوردگی و آنفولانزا بروز می­کند و تنفس را سخت می­سازد.

در کنار بیماری­های مختلف برخی حساسیت­ها نیز ممکن است به گرفتگی بینی منجر شوند. این عارضه خفیف می­تواند برای تمامی افراد در سن­های مختلف اتفاق بیفتد.

با این حال باید بدانید که گرفتگی بینی در کودکان بسیار جدی­تر و خطرناک­تر از بزرگسالان است. نوزادان نیز حتی از این عارضه در امان نیستند و باید به وضعیت بینی آن‌ها و گرفتگی آن توجه زیادی کرد.

این عارضه را می­توان با استفاده از روش­های خانگی و مراجعه به پزشک درمان کرد. البته قبل از آن باید شدت عارضه و دلیل آن را بیابید. پیدا کردن علت کمک بسیار زیادی به تسریع فرایند درمان خواهد کرد.

چرا بزرگسالان دچار گرفتگی در بینی خود می­شوند؟
این عارضه می­تواند دلایل مختلفی داشته باشد. دلایل از مشکلات بسیار ساده مثل عفونت­های سینوسی یا سرماخوردگی تا اختلالات پیچیده مثل مشکل در عملکرد غده تیروئید را شامل می­شوند.

اینکه شما بدانید چرا دچار این مشکل شده­اید، خود نیمی از درمان است. این عارضه به­خودی خود چیز خطرناکی نیست اما می­تواند مشکلات بسیار زیادی برای شما پدید بیاورد.

اگر گرفتگی بینی درمان نشود، ممکن است که شما به سینوزیت، عفونت گوش میانی یا پولیپ بینی مبتلا شوید. از همین رو گرفتگی در بینی را جدی بگیرید و اگر درمان­های خانگی پس از مدتی جواب نداد، به سراغ متخصص گوش،حلق و بینی بروید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا