بررسی مفید بودن پیاده روی بعد از غذا خوردن

تحقیقات نشان می‌دهد که یک پیاده روی کوتاه بعد از غذا خوردن به مدیریت سطح گلوکز خون یا قند خون فرد کمک می‌کند.

به گزارش پارسینه پلاس به نقل از نی‌نی سایت، تحقیقات نشان می‌دهد که یک پیاده روی کوتاه بعد از غذا خوردن به مدیریت سطح گلوکز خون یا قند خون فرد کمک می‌کند. ورزش متوسط ​​روزانه همچنین می‌تواند گاز و نفخ را کاهش دهد، خواب را بهبود بخشد و سلامت قلب را تقویت کند. با این حال راه رفتن بعد از غذا خوردن مضراتی بالقوه دارد. این‌ها شامل سوء هاضمه و درد معده است. فرد باید طول، شدت و زمان پیاده روی بعد از غذا را در نظر بگیرد.

پیاده روی بعد از غذا خوردن چه فوایدی دارد؟

 قند خون را تنظیم می‌کند:

پس از خوردن یک وعده غذایی گلوکز خون او افزایش می‌یابد به خصوص اگر وعده غذایی حاوی مقدار زیادی کربوهیدرات باشد. این افزایش موقت قند خون است و در فردی که دیابت ندارد بدن او انسولین ترشح می‌کند. انسولین قند خون را کاهش می‌دهد و به کنترل سطح آن کمک می‌کند. در یک فرد بدون دیابت افزایش قند خون پس از خوردن کربوهیدرات یک اتفاق طبیعی است. این به این دلیل است که با تجزیه کربوهیدرات‌ها توسط دستگاه گوارش به قند تبدیل می‌شود. سپس قند وارد جریان خون می‌شود.

در افراد سالم پانکراس انسولین کافی برای تنظیم قند خون ترشح می‌کند. با این حال اصلاحات دیگری در رژیم غذایی و سبک زندگی وجود دارد که فرد می‌تواند برای حمایت از کنترل قند خون که کلید سلامت کلی است انجام دهد. راه‌های مختلفی وجود دارد که فرد می‌تواند قند خون خود را مدیریت کند و راه رفتن بعد از غذا یکی از آنهاست.

 سلامت روان را بهبود می‌بخشد:

پیاده روی یک راه ممکن برای بهبود سلامت روان است. این به این دلیل است که هورمون‌های استرس از جمله آدرنالین و کورتیزول را کاهش می‌دهد. وقتی فردی برای پیاده روی می‌رود بدن آندورفین ترشح می‌کند که مانند مسکن‌های طبیعی عمل می‌کند. این‌ها ناراحتی را کاهش می‌دهند، خلق و خو را تقویت می‌کنند، استرس را کاهش می‌دهند و احساس آرامش را بیشتر می‌کنند.

 کیفیت خواب را بهبود می‌بخشد:

ورزش منظم به هر شکلی که باشد می‌تواند به رفع بی‌خوابی کمک کند. این ورزش می‌تواند شامل پیاده روی باشد. تحقیقات نشان می‌دهد که برای برخی افراد ورزش منظم می‌تواند به اندازه دارو‌های بی‌خوابی مؤثر باشد. یک مطالعه قدیمی‌تر منبع معتبر نشان می‌دهد که در بزرگسالان ورزش منظم و طولانی‌مدت به طور قابل‌توجهی مدت زمان خوابیدن آن‌ها را کاهش می‌دهد.

 فشار خون را تنظیم می‌کند:

فعالیت بدنی منظم می‌تواند فشار خون و کلسترول LDL را کاهش دهد که برای سلامت قلب مفید است.

پیاده روی بعد از غذا چه مضراتی دارد؟

برخی از افراد ممکن است متوجه شوند که اگر بلافاصله پس از صرف غذا به پیاده روی بروند درد شکم، خستگی یا ناراحتی را تجربه کنند. این اتفاق می‌افتد اگر غذا در معده حرکت کند و هضم را مهار کند. اگر شخصی یک وعده غذایی سنگین خورده باشد ممکن است ترجیح دهد قبل از راه رفتن صبر کند. مدت زمانی که فرد باید منتظر بماند هم به فرد و هم به اندازه غذا بستگی دارد. از آنجایی که هضم هر فرد متفاوت است آن‌ها باید به احساس خود بعد از غذا توجه کنند و یاد بگیرند که چه چیزی برای او بهتر است.

 مقدار پیاده روی را مدیریت کنید:

پیاده روی ملایم بعد از غذا فواید سلامتی مختلفی دارد. با این حال ورزش با شدت بالا همیشه‌ایده خوبی نیست. فرآیند هضم به محض شروع غذا خوردن در دهان شروع می‌شود و می‌تواند تا ساعت‌ها بعد از آن ادامه یابد. افراد باید پیاده روی با شدت کم تا متوسط را هدف قرار دهند. آن‌ها باید بدون اینکه فشار کافی برای نفس کشیدن داشته باشند ضربان قلب خود را افزایش دهند.

نتیجه‌گیری:

پیاده روی فواید سلامتی مانند تنظیم قند خون و خواب بهتر را به همراه دارد. همچنین می‌تواند فشار خون را کاهش دهد. برخی تحقیقات نشان می‌دهد که یک پیاده روی کوتاه بعد از غذا خوردن به مدیریت سطح قند خون فرد کمک می‌کند. با این حال شواهد محدودی در مورد فواید پیاده روی بعد از غذا وجود دارد. پیاده روی از بسیاری جهات سلامتی را بهبود می‌بخشد و فرد بدون توجه به زمان روز می‌تواند از آن بهره‌مند شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا