بعد از ۲۲سال فیلم جدیدی از ۱۱ سپتامبر منتشر شد+ فیلم

۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱، تروریست ها چهار هواپیمای مسافربری آمریکایی را ربوده و به دو آسمان‌خراش در نیویورک کوبیدند. این حوادث که در آن چند هزار نفر جان خود را از دست دادند، سرآغاز بهانه حمله آمریکا به عراق و افغانستان، ناآرامی های خاورمیانه و شکل گیری داعش در سوریه شد.

به گزارش پارسینه پلاس، ۲۲ سال پیش در چنین روزی، جهان شاهد حملات تروریستی به نماد‌های اقتدار اقتصادی و نظامی در آمریکا بود. این حادثه در جهان به‌عنوان «حملات ۱۱ سپتامبر» شناخته می‌شود. این حملات انتحاری توسط گروه تروریستی «القاعده» در خاک ایالات متحده آمریکا صورت گرفت.

در این حادثه ۱۹ تن از عناصر القاعده، چهار هواپیمای تجاری-مسافربری را ربوده و با فاصله زمانی به برج‌های دوقلو، مرکز تجارت جهانی کوبیدند. در نتیجه این دو برخورد، همه مسافران به‌همراه عده بسیاری در ساختمان‌ها کشته شدند. هر دو ساختمان، پس از دوساعت به‌طور کامل ویران شدند..

گروه هواپیماربایان، هواپیمای سوم را به ساختمان وزارت دفاع «پنتاگون»، واقع در «آرلینگتون» در ویرجینیا زدند. هواپیمای چهارم نیز در محلی نزدیک به «شنکسویل»، در ایالت پنسیلوانیا سرنگون شد. این درحالی بود که شماری از مسافران و خدمه پرواز پیش از سرنگونی هواپیما، تلاش کرده بودند تا کنترل هواپیما را که هواپیماربایان آن را به‌سمت واشینگتن، دی. سی هدایت می‌کردند، به دست بگیرند. هیچ‌یک از مسافران این پرواز و سه پرواز دیگر زنده نماندند.

درپـی حوادث ۱۱ سپتامبر موج تازه‌ای از حرکت‌های اسلام‌ستیزانه در جهان غـرب شـکل گرفت که در مناسبات میان مسلمانان و غربی‌ها تاثیرات قابل‌ملاحظه‌ای داشت. فراخـوان «تری جونز»، کشیش کلیسای کوچکی در ایالت فلوریدا، برای برگزاری مراسم قرآن‌سوزی در ۱۱ سپتامبر ۲۰۱۰ به مناسبت نهمین سالگرد ۱۱ سپتامبر یکی از جلوه‌های این پدیـده اسـت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا