بهترین راه برای طبخ بادمجان

بدون نمک و بدون هیاهو. صرفا بادمجان لطیف (نه جویدنی) و خوشمزه. به احتمال زیاد شما نیز ممکن است عاشق بادمجان باشید چه به صورت سرخ شده، کبابی و خورشتی یا ریخته شده در پاستا و یا پوره شده در باباغنوش.

یک راه مناسب برای طبخ بادمجان این گونه است: بادمجان را نمک بزنید یا آن را تا ۲ ساعت در آب نمک خیس کنید سپس پیش از پختن آن را خشک کنید. این کار به حذف مقداری تلخی آن کمک می‌کند و از طعم جویدنی بادمجان جلوگیری خواهد کرد.

به گزارش فرارو به نقل از سیمپلی رسپیز، در دستورالعمل دیگری آمده است: بادمجان را به ورقه‌های ضخیم برش دهید، کمی با نمک مزه دار کنید و با قلم مو روغن بزنید. برش‌ها بدون نمک مستقیما داخل فر با حرارت بالا می‌روند.

چرا این روش کار می‌کند؟

علیرغم آنکه این روش نمی‌تواند ساده‌تر باشد، اما به لطف برش‌های ضخیم بادمجان، کمی روغن و یک فر بسیار داغ نتایج عالی را به همراه دارد. بادمجان از بیرون قهوه‌ای و برشته و از داخل لطیف خواهد بود. هم چنین، جویدنی، سخت یا تلخ نخواهد بود و صرفا خوشمزه است.

برای این نوع از پخت شما به ۴۵۳ تا ۹۰۷ گرم بادمجان، نمک و ۲ تا ۴ قاشق غذاخوری روغن زیتون نیاز دارید. فر را با دمای ۲۳۲ درجه سانتی گراد گرم کنید. ۱ یا ۲ ورقه پخت بزرگ را با کاغذ روغنی بپوشانید. انتهای بادمجان‌ها را برش دهید و به صورت گرد برش دهید. بادمجان‌ها را در یک لایه روی ورقه‌های پخت بچینید. روی آن نمک بپاشید. روغن را به یک کاسه کوچک اضافه کنید. به ازای هر ۴۵۳ گرم بادمجان به ۲ قاشق غذاخوری نیاز دارید. دو طرف بادمجان‌ها را با برس به روغن آغشته نمایید. تا زمانی که قهوه‌ای طلایی رنگ و بسیار نرم شود حدود ۳۰ دقیقه در فر نگه دارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا