بهترین ماساژ برای بانوان در دوران پریود

گزارش‌ها نشان می‌دهد که بیش از نیمی از زنان در دوران پریودی دردهای رنج ‌آوری را تجربه می‎‌کنند.

به گزارش پارسینه پلاس، خوشبختانه برخی تکنیک‌های ماساژ می‌تواند با شل کردن رحم و کاهش اسپاسم به تسکین درد پریودی کمک نماید. ما در این مطلب از وبلاگ آیرست به طور مفصل به بررسی تکنیک‌های ماساژ برای کاهش درد پریودی پرداخته‌ایم. اگر شما به دنبال ماساژ کاهش درد پریودی هستید، حتما تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

چه چیزهایی باعث پریودی دردناک می‌شود؟
دردهای قاعدگی یکی از علائم بسیار شایع پریودی است. این دردها در برخی از افراد فقط یکی دو روز اول خونریزی و در برخی دیگر در کل مدت دوره پریودی اتفاق می‌افتد. همینطور شدت درد در زنان متفاوت است و از خفیف تا شدید متغیر می‌باشد. به طور کلی در طول دوره قاعدگی، ماهیچه‌های رحم منقبض و شل می‌شوند تا پوشش دیواره‌ی رحم، کنده شده و به‌صورت خون‌ریزی از واژن خارج شود. درد زمانی اتفاق می‌افتد که در طول این پروسه رحم منقبض شود و گردش خون رحمی کاهش یابد. در واقع این انقباض رحمی و کاهش گردش خون در رحم است که باعث افزایش تنش عضلانی می‌شود.

البته دلایل متعددی وجود دارد که منجر به درد پریودی می‌شود. اگر دوره قاعدگی دردناکی را تجربه می‌کنید، بهتر است که با پزشک متخصص صحبت کنید، چرا که آنها بهتر می‌توانند در کشف علت درد پریودی به شما کمک کنند. از جمله رایج‌ترین دلایلی که باعث می‌شود شما پریودهای دردناکی را تجربه کنید می‌توان به کیست‌های تخمدان، اندومتریوز، PID (بیماری التهابی لگن)، فیبروم‌ها، PMDD (اختلال نارسایی پیش از قاعدگی)، آدنومیوز یا داشتن آی یو دی مسی اشاره کرد. همینطور اگر زیر بیست سال سن دارید و تازه قاعدگی را تجربه می‌کنید، ممکن است درد شدیدی داشته باشید.

با اینکه در بسیاری از موارد درمان کاملی برای درد پریودی وجود ندارد اما خوشبختانه یک سری تکنیک‌ها و روش‌ها وجود دارند که می‌توانند درد را به حداقل برسانند. ماساژ درمانی روشی طبیعی و موثر برای کاهش اسپاسم عضلانی است که می‌تواند به شما کمک کند. کاهش سرعت سیستم عصبی و هرگونه تحریک عضلانی از طریق ماساژ می‌تواند به آرام کردن کمردرد و درد مفاصل، درد شکم و حتی سردردهای هورمونی کمک نماید. ما در بخش بعدی به بررسی تکنیک‌های ماساژ برای کاهش درد قاعدگی پرداخته‌ایم.

تکنیک‌های ماساژ برای کاهش درد پریودی

معمولا ما وقتی با دردی مواجه می‌شویم، دسترسی به داروهای بدون نسخه مانند استامینوفن و ایبوپروفن برای تسکین درد آسان‌ترین روش‌ است. با اینکه پزشکان می‌توانند مسکن‌های قوی‌تری را برای کاهش درد پریودی تجویز کنند، اما ما پیشنهاد می‌کنیم که درمان‌های طبیعی را امتحان کنید. خوشبختانه دو تکنیک ساده ماساژ وجود دارد که می‌توانید در خانه برای تسکین درد پریود از آن‌ها کمک بگیرید. این تکنیک‌ها را می‌توانید خودتان انجام دهید یا از یک دوست کمک بگیرید.

تکنیک ماساژ فشرده برای مبارزه با کمردرد ناشی از پریودی و تکنیک ماساژ پا برای تسکین علائم عمومی پریودی مفید هستند. توجه کنید که برای انجام این تکنیک‌های ماساژ می‌توانید از روغن‌های ضروری استفاده کنید. فقط توجه کنید که بهنگام ماساژ کاهش درد پریودی تمرکز شما فقط بر روی باسن و قسمت پایین کمر باشد و به هیچ وجه معده را ماساژ ندهید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا