بیماری عجیب دیوید بکام چیست؟

دیوید بکام در مستند نتفلیکس از تمایلات وسواسی خود صحبت کرد. این چهره سرشناس دنیا از بیماری OCD رنج می برد.

به گزارش پارسینه پلاس، در مستند چهار قسمتی دیوید بکام در نتفلیکس می‌توان دید که این اسطوره انگلیسی چطور با دقت همه چیز را مرتب می‌کند و چقدر از نامنظم بودن متنفر است.

دیوید بکام در مورد تمایلات وسواسی خود صحبت کرده و می‌گوید که از یک هفته قبل لباس‌هایی را که باید بپوشد ردیف می‌کند.

کاپیتان سابق تیم ملی انگلیس در مستند جدیدش کمد لباس خود را باز می‌کند و لباس‌هایی را که باید به خوبی تا شده باشند به نمایش می‌گذارد.

این مرد ۴۸ ساله که در دوران درخشان خود به توپ طلایی ملقب شده بود، اعتراف می‌کند که بعد از اینکه همه به رختخواب رفتند بیدار می‌ماند تا بتواند خانه را مرتب کند. بکام در آخرین قسمت از مستند نتفلیکس خود درباره اختلال وسواس فکری-عملی خود صحبت می‌کند.

یک کلیپ قدیمی از بکام نوجوان در یک اتاق خواب تمیز نشان داده می‌شود که می‌گوید: «از اتاق نامرتب متنفرم.» چند دهه بعد بکام امروزی در اتاقی به همان اندازه مرتب دیده می‌شود و لباس‌هایش به دقت چیده شده است.

او توضیح می‌دهد: «همه چیز کاملاً منظم است؛ ژاکت، پیراهن جین، پیراهن و سپس از بافتنی به تی‌شرت، جوراب، لباس زیر و سپس کت و شلوار.»

او با اشاره به ریل زیر پنجره اعتراف می‌کند که برخی از تمایلات او شدیدتر شده است. بکام می‌گوید: «اینها لباس‌های من برای بقیه هفته هستند، من لباس‌های کل هفته‌ام را آماده می‌کنم. قبلاً فقط برای روز بعد آماده می‌کردم.»

بکام وسواس دارد؟

فیشر استیونز، کارگردان این مستند، از او می‌پرسد: «آیا این یک وسواس جدید است؟» بکام که قبلاً هم در مورد OCD خود صحبت کرده بود، شانه‌هایش را بالا می‌اندازد و می‌گوید: «آره، من کاملاً منظم هستم.» او پس از باز کردن کشوی شلوارش و مشاهده اینکه آویزها به طور جزئی کج شده‌اند، یکه می‌خورد و می‌گوید: «یک نفر اینجا بوده.»

هافبک سابق منچستریونایتد که معروف است به اینکه پس از تمرین‌ها مدت بیشتری در زمین می‌ماند تا ضربات ایستگاهی را تمرین کند، پیش‌تر گفته بود: «من به این اختلال وسواس فکری-عملی مبتلا شده‌ام و همه چیز باید در یک خط مستقیم قرار داشته باشند یا همه چیز باید جفت باشند.»

بکام در این مستند چهار قسمتی محتویات یخچال خود را نشان می‌دهد، و می‌توان دید که بطری‌ها و شیشه‌ها همگی مرتب چیده شده‌اند. همچنین دیده می‌شود که دیوانه‌وار اجاق گاز را تمیز می‌کند و بعد از پختن کباب برای شام کل خانواده، پیشخوان آشپزخانه را پاک می‌کند.

اعتراف به تمیز کردن خانه به تنهایی

همچنین در این مستند دیده می‌شود که بکام از دست همسر ۴۹ ساله‌اش عصبانی می‌شود چراکه او نمکدان را در جای درست نگذاشته بود. او اعتراف می‌کند که قبل از اینکه بتواند به رختخواب برود، به تنهایی خانه را مرتب می‌کند و حتی شمع‌ها را تمیز می‌کند.

بکام در آشپزخانه‌اش می‌گوید: «من خانه را خیلی خوب تمیز می‌کنم ولی مطمئن نیستم واقعاً همسرم قدردان این موضوع باشد، صادقانه. وقتی همه در رختخواب هستند من در خانه می‌چرخم و شمع‌ها را تمیز می‌کنم، چراغ‌ها را در مکان مناسب روشن می‌کنم، مطمئن می‌شوم همه جا مرتب است.

متنفرم از اینکه صبح بیدار شوم و ببینم فنجان یا لیوانی چیزی گوشه و کنار خانه افتاده است. دور زدن تک تک شمع‌ها و تمیز کردن آنها خسته‌کننده است. من موم شمع را می‌گیرم، شیشه را تمیز می‌کنم، دود دور شمع… می‌دانم، عجیب است.»

خانواده بکام در یک عمارت ۲۵ میلیون پوندی هشت خوابه در غرب لندن زندگی می‌کنند و همچنین دارای خانه‌ای بزرگ در کاتسولدز هستند. هر دو خانه در این سریال دیده می‌شوند، اگرچه معلوم نیست این زوج نظافتچی هم دارند یا خیر.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا