ترس صیادان از این ماهی خطرناک+فیلم

صیادان بوشهری دچار گزند از طرف ماهی فریال یا عقرب دریا می شوند.

به گزارش پارسینه پلاس، ماهی فریال که با نام های دیگری نظیر خروس ماهی و ماهی گورخری نیز شناخته شده است ، چندمین گونه از خانواده بزرگ خطرناک ترین ماهی ها که همان عقرب ماهی است محسوب می شود . بهتر است که بگوییم فریال نام محلی عقرب ماهی در جنوب کشور است .

به طور کلی ۱۲ گونه متفاوت از ماهی فریال یا عقرب ماهی وجود دارد .عقرب ماهی ها طول عمر متفاوتی داشته و بین ۵ تا ۱۵ سال متغیر است . یک نکته جالب درباره عقرب ماهی ها یا ماهی فریال ، پیچیده بودن روابط دوستانه و جفت گیری بین جنس های نر و ماده این ماهی ها است .

زیستگاه عقرب ماهی

عقرب ماهی بیشتر در سواحل مرجانی ، صخره ای و تالاب ها یافت می شوند و معمولا در عمق ۵۰ متری از سطح دریا یافت می شوند اما در برخی موارد تا عمق ۳۰۰ متر نیز مشاهده شده است . عقرب ماهی این جانور زهرآلود خطرناک معمولا خود را در گل و لای های موجود در بستر دریا پنهان می کند و به محض نزدیک شدن انسان یا هر شکارچی دیگر ، نیش زهرآلود خود را به بدن آن وارد می کند .

ماهی فریال در رنگ ها و اندازه بسیار گوناگونی یافت می شوند .

به لحاظ اندازه و سایز ، عقرب ماهی طولی بین ۵ تا ۴۵ سانتی متر داشته و وزنشان نیز بین ۰.۰۲۵ تا ۱.۳ کیوگرم متغیر است .عقرب ماهی معمولا در رنگ های قهوه ای یا خرمایی متمایل به قرمز یافت می شوند و نوارهای سفید رنگی نیز روی سر و بدنشان وجود دارد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا