تقویت سیستم ایمنی بدن کودکان با مصرف نخود فرنگی

در ساده ترین توضیحی که برای خواص نخود فرنگی می توان مطرح کرد، وجود ویتامین های مختلف در آن می باشد زیرا این نوع حبوبات دارای ویتامین های A، C، K و گروه های مختلفی از ویتامین B می باشد.

به گزارش پارسینه پلاس،  نخود فرنگی محصولی است با خواص متعدد که استفاده از آن در طب سنتی و اسلامی هم بسیار توصیه شده است.
پیدا کردن یک خوراکی خوشمزه که دارای مواد مغذی فراونی باشد بسیار کمیاب است که نخود فرنگی یکی از این معدود خوراکی ها می باشد که خواص بی شماری برای کودکان در سنین رشد دارد.

علاوه بر وجود ویتامین های مختلف، در نخود فرنگی مواد معدنی مهم دیگری نیز وجود دارد که شامل کربوهیدرات ها، پروتئین، چربی و عناصر معدنی مهمی از قبیل کلسیم، فسفر، منیزیم، پتاسیم، منگنز، آهن، روی و غیره می باشد.

با این شرایط می توان انتظار داشت که مصرف نخود فرنگی تاثیرات قابل توجهی را در سلامت افراد به خصوص در کودکان خواهد داشت به همین دلیل، داشتن رژیم غذایی مناسب که حاوی نخود فرنگی باشد می تواند رشد مناسب کودکان را به همراه داشته باشد.

نخود فرنگی دارای ارزش غذایی بسیار بالایی است که آن را به یک غذای بسیار سالم و مقوی تبدیل کرده است همین ترکیباتی که در نخود رنگی وجود دارد باعث شده است تا از آن به عنوان یک غذای کامل و سالم برای نوزادان و کودکان مطرح باشد.

خواص نخود فرنگی برای کودکان

مهم ترین دغدغه هر مادری، شروع غذا دادن به نوزاد دلبند خود به همراه شیر می باشد که خوراکی های مختلفی وجود دارد اما نخود فرنگی به دلیل وجود ترکیبات معدنی متعددی که دارد می تواند یک غذای بسیار مقوی در کنار شیر برای نوزاد باشد.

علاوه بر این مصرف نخود فرنگی برای کودکان نیز می تواند میزان رشد آن ها را بسیار تحت تاثیر قرار دهد به همین دلیل متخصصین تغذیه به استفاده از این حبوبات به کودکان بسیار توصیه می کنند.

امروزه کم خونی یکی از رایج ترین مشکلاتی است که در بین افراد جوامع مختلف وجود دارد که نتایج نا مطلوبی از قبیل خستگی بیش از حد و بی حالی را در پی دارد این مشکلات معمولا از سنین پایین نیز شروع می شود و علت آن تغذیه نا مناسب می باشد.

نخود فرنگی به دلیل وجود مقادیر بالایی از آهن که در ترکیب خود دارد یک منبع غذایی بسیار ارزشمند برای جبران کم خونی و جلوگیری از آثار آن می باشد وجود این عنصر غذایی در نخود فرنگی باعث می شود که تولید گلبول های قرمز در بدن افزایش یابد.
بنابراین برای جلوگیری از بروز کم خونی در سنین بالا، مصرف نخود فرنگی در کودکی بسیار حائز اهمیت خواهد بود.

از دیگر عناصر معدنی مهمی که در نخود فرنگی وجود دارد می توان به پتاسیم و کلسیم اشاره کرد که رشد استخوان ها را تقویت می کند بنابراین می تواند در رشد مناسب کودکان تاثیری مهمی داشته باشد.
به دلیل این که نخود فرنگی دارای ویتامین سی به مقدار بالا می باشد لذا در تقویت سیستم ایمنی بسیار اهمیت دارد زیرا کودکان در فصول سرد سال معمولا با آنفولانزا مواجه می شوند و از عوارض آن بسیار رنج می برند که نخود فرنگی با داشتن ویتامین سی می تواند از بروز این مشکلات جلوگیری کند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا