توت فرنگی و این همه خاصیت؟

اگر کلسترول بالا، یبوست، فشار خون، چربی خون و نقرس دارید توت فرنگی بخورید

توت فرنگی یکی از انواع میوه های خوشمزه و پرطرفدار در جهان است که خواص زیاد برای سلامتی بدن دارد، برای آشنایی بیشتر با خواص و مضرات توت فرنگی در ادامه با چیشی همراه باشید.

خاصیت های توت فرنگی

خواص برای مردان

توت فرنگی از میوه های محسوب می شود که می تواند به کیفیت روابط جنسی آقایان کمک کند. توت فرنگی به دلیل وجود آنتی اکسیدان های قوی مثل ویتامین C می تواند باعث افزایش تعداد اسپرم ها در مردان شود و به ناباروری کمک کند.

درمان یبوست

توت فرنگی از میوه هایی است که دارای مقادیر غنی آب و فیبر می باشد و به همین دلیل می تواند روند حرکات روده ای را بهبود ببخشد. مصرف توت فرنگی علاوه بر درمان یبوست می تواند به پیشگیری از این بیماری نیز کمک کند.

کاهش فشار خون

همانطور که می دانید توت فرنگی از میوه هایی محسوب می شود که برای فشار خون بالا مفید هستند. توت فرنگی دارای مقادیر مناسبی پتاسیم و منیزیم است و به همین دلیل می تواند سطح فاشر خون بالا را کاهش دهد.

درمان جوش صورت

چربی بیش از حد زیر پوست می تواند باعث بروز جوش شود، توت فرنگی به دلیل اینکه خاصیت اسیدی دارد می تواند سطح چربی پوست را کاهش دهد و علاوه بر درمان جوش های صورت، از بروز جوش های جدید نیز پیشگیری کند.

برای تهیه ماسک ضد جوش توت فرنگی چند عدد توت فرنگی را داخل مخلوط کن یا میکسر بریزید تا کاملا پوره شود، سپس روی پوست خود ماساژ دهید و اجازه دهید به مدت ۲۰ دقیقه روی پوست بماند ، سپس با آب سرد بشویید.

کاهش وزن و لاغری

توت فرنگی به دلیل فیبر فراوان می تواند از پرخوری جلوگیری کند و اشتها را کنترل کند. یکی دیگر از خاصیت های توت فرنگی برای کاهش وزن این است که ترکیبات موجود در این میوه می توان باعث افزایش متابولیسم و سوخت و ساز بدن شود.

کاهش چربی خون

توت فرنگی برای کسانی که چربی خون و کلسترول بالا دارند نیز مفید است. فیبر موجود در توت فرنگی از نوع پکتین می باشد و به همین دلیل علاوه بر اینکه می تواند چربی خون بالا را کاهش دهد، برای کاهش سطح کلسترول بد خون نیز مفید است.

درمان پف زیر چشم

یکی از خاصیت های توت فرنگی برای پوست، درمان پف زیر چشم می باشد. برای درمان پف زیر چشم یک توت فرنگی را در فریزر قرار دهید تا یخ بزند، سپس به صورت ورقه ای برش بزنید و به مدت ۱۵ دقیقه روی پف زیر چشم قرار دهید، سپس با آب سرد بشویید.

سفید کردن دندان ها

جالب است بدانید توت فرنگی برای سفید کردن دندان ها نیز بسیار مفید است. توت فرنگی حاوی مقادیر مناسبی از اسید مالیک که نوعی اسید طبیعی موجود در میوه ها می باشد است و برای سفید کردن دندان ها مفید است.

برای سفید کردن دندان ها چند توت فرنگی را به صورت پوره در بیاورید سپس مقدار کمی جوش شیرین به ان اضافه کنید تا حالت خمیری بگیرد. این خمیر را به مدت ۵ دقیقه روی دندان ها ماساژ دهید، سپس دهان خود را چند بار بشویید.

درمان نقرس

مصرف توت فرنگی برای درمان و پیشگیری از ابتلا به نقرس مناسب می باشد. توت فرنگی به دلیل وجود مواد مغذی و انواع آنتی اکسیدان های قوی می تواند به دفع اسید اوریک و سموم موجود در بدن کمک کند و به همین دلیل برای درمان و پیشگیری نقرس مفید است.

مفید برای زنان باردار

توت فرنگی دارای مقادیر غنی از لسید فولیک می باشد و به همین دلیل می تواند از مشکلاتی مثل نقص در لوله عصبی جنین و زایمان زودرس جلوگیری کند. همچنین کسانی که می خواهند فرزندشان پسر شود توت فرنگی مصرف کنند.

زیان های توت فرنگی

بیماران کلیوی

کسانی که دارای بیماری های کلیوی هستند بهتر است از مصرف توت فرنگی صرف نظر کنند. توت فرنگی همانطور که گفته شد دارای مقادیر غنی از پتاسیم می باشد و به همین دلیل می تواند برای کسانی که مشکلات کلیوی دارند تا حد کشندگی مضر باشد.

 توت فرنگی در رژیم غذایی

توت فرنگی از میوه های آبدار و شیرین است و به همین دلیل معمولا بدون هیچ فرایندی به صورت ساده مصرف می شود. البته از این میوه فراورده های غذایی هم تهیه می شود که از مهم ترین این فراورده ها می توان به مربای توت فرنگی، لواشک توت فرنگی، کیک توت فرنگی، اسموتی توت فرنگی، تارت توت فرنگی، پاناکوتای توت فرنگی و شربت توت فرنگی اشاره کرد.

منبع
چی شی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا