تولدت بهروز خان سینمای ایران مبارک+فیلم

بیستم اسفند تولد یکی از بهترین سوپراستارهای دوران سینمای ایران که در غربت پیر شد.

به گزارش پارسینه پلاس، خلیل وثوقی متولد ۲۰ اسفند ۱۳۱۶ شهر خوی، آذربایجان غربی با لقب هنری «بهروز وثوقی» است. او فرزند ارشد خانواده و چهار برادر با اسامی چنگیز، بهزاد، شهراد و فیروز دارد. چنگیز و شهراد هر دو در حرفهٔ بازیگری هستند.

زمانی که شش ماه بیشتر نداشت، به تهران نقل مکان کردند و در خیابانی به نام خرمشهر سکونت کردند. نام های پدر و مادر محمود وثوقی و پاپول جعفر زاده چهراقی است.

وثوقی تا مقطع دیپلم بیشتر تحصیلات ندارد. اما در سنین ۱۸ سالگی به طور کاملا ناگهانی وارد حرفهٔ بازیگری شد و در ۳۲ سالگی با فیلم «قیصر» به شهرتی افسانه ای دست پیدا کرد.  هم اکنون او در لس آنجلس ساکن است.

زمانی که شش ماه بیشتر نداشت، به تهران نقل مکان کردند و در خیابانی به نام خرمشهر سکونت کردند.  نام های پدر و مادر محمود وثوقی و پاپول جعفر زاده چهراقی است.

وثوقی تا مقطع دیپلم بیشتر تحصیلات ندارد. اما در سنین ۱۸ سالگی به طور کاملا ناگهانی وارد حرفهٔ بازیگری شد و در ۳۲ سالگی با فیلم «قیصر» به شهرتی افسانه ای دست پیدا کرد.  اثر درخشان مسعود کیمیایی، بسیار در بین مردم مورد استقبال واقع شد. هم اکنون او در لس آنجلس ساکن است.

پس از اینکه دو مرتبه در کنکور سراسری مردود شد، در ادارهٔ بهداشت خرمدره زنجان کارش را آغاز کرد. اما به سبب بی احترامی به یک بازرس که برای تحقیقات محلی رجوع کرده بود، از کارش برکنار شد.

خلاصه زندگی نامه

نام شناسنامه: خلیل وثوقی

نام هنری: بهروز

تاریخ تولد: ۱۳۱۶/۱۲/۲۰ (۸۶ سال)

محل تولد: خوی، آذربایجان غربی، ایران

والدین: محمود وثوقی و پاپول جعفرزاده چهراقی

شغل: بازیگر

زمینهٔ فعالیت: سینما، تئاتر و تلویزیون

سال های فعالیت: ۱۳۴۰- اکنون

وضعیت تأهل: متأهل

همسر (ها): گوگوش (طلاق گرفتند.) کتایون امجدی

فرزندان: مهشید و ماهان ( هر دو از ثمرهٔ ازدواج دوم هستند)

والدین: محمود وثوقی (پدر)  پاپول جعفر زاده چهراقی (مادر)

مدرک تحصیلی: دیپلم

قد: ۱۸۵ سانتی متر

محل زندگی: لس آنجلس، ایالات متحده آمریکا

زندگی نامه

در سال ۱۳۳۱ در نوجوانی و زمانی که ۱۵ سالش بود، با تماشای فیلم «ولگرد» با هنرنمایی مرحوم ناصر ملک مطیعی بسیار به حرفهٔ تئاتر و بازیگری علاقه مند شد و همین باعث شد که استعداد ، شانس و توانمندی خود را در این مسیر دنبال کند.

پس از آن در سال ۱۳۳۴، در ۱۸ سالگی، به واسطهٔ شخصی به نام مسعود صمدی که از هنرمندان پیشکسوت به حساب می آمد، در نقشی کوتاه در سینما دعوت به کار شد.

اما کار رسمی و مهم اش را در سال ۱۳۳۷ در سن ۲۱ سالگی با نقش آفرینی در فیلم «طوفان» آغاز و در سال ۱۳۴۰ با فیلم «صد کیلو داماد»  بسیار مورد شهرت قرار گرفت.

همچنین بهروز وثوقی در سال ۱۳۵۰، با فیلم «داش آکل» و بعد از آن فیلم «گوزن ها» در سال ۱۳۵۳، بسیار خوب مقابل دوربین ظاهر شد.

ازدواج وثوقی با گوگوش از سال ۱۳۵۴ تا ۱۳۵۵ دوام داشت.  و چون این ازدواج بسیار جنجال برانگیز شده بود، به همین سبب در فیلم هایی نیز با یکدیگر مقابل دوربین میرفتند.   ازدواج آنها نیز پس از فیلم ممل آمریکایی در سال ۱۳۵۴ بود.

۲ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا