خدنگ چشمان مارمولک را درآورد تا او را شکست دهد!

فیلم دیدنی حیات وحش از مبارزه خدنگ با مارمولک در وسط جاده مورد توجه گردشگران سافاری در آفریقا قرار گرفت.

به گزارش پارسینه پلاس، یک خدنگ بسیار شجاع با یک مارمولک برخورد می‌کند. و مبارزه در میانه راه در می‌گیرد تا این که در نهایت یکی برنده می‌شود.

 

«مایتسئو ماتلو» این فیلم باورنکردنی را ثبت کرد و آن را به اشتراک گذاشت. او گفت:

«ما مدت زیادی بود که در حال رانندگی بودیم و چیز زیادی برای دیدن نداشتیم. چشم دوخته به جاده، به رانندگی ادامه دادم تا اینکه یک حرکت توجهم را جلب کرد.

اتفاقی در جاده در حال رخ دادن بود، آن هم کوچک. دوربین دوچشمی را در آوردم و نگاه کردم. پایین و ببین، این یک خدنگ بود که با یک مارمولک مبارزه می‌کرد.»

خدنگ‌ها حیوانات کوچکی هستند که می‌توانند در مکان‌های مختلفی مانند جنگل‌ها، دشت‌ها، کوه‌ها و سیستم‌های رودخانه‌ای زندگی کنند.

آن‌ها بدنی بلند، پاهای کوتاه و دمی بلند دارند. آن‌ها در بو کردن خوب هستند و می‌توانند حشرات، خزندگان کوچک و جوندگان را پیدا و صید کنند.

خدنگ‌ها سریع هستند و می‌توانند به سرعت حرکت کنند تا طعمه خود را بگیرند.

آن‌ها بیشتر در طول روز فعال هستند و در گروه‌های کوچک با هم زندگی می‌کنند.

«مایتسئو ماتلو» نوشته «ما کمی به محل درگیری نزدیکتر شدیم و وسیله نقلیه را خاموش کردیم. خدنگ مارمولک را محکم در دست گرفت.

با این حال، مارمولک آنقدر سریع تسلیم نشد و به مقابله پرداخت. درگیری از هر دو طرف منجر به یک طناب‌کشی شد، بدون اینکه هیچ کدام دست برتر را بدست نیاوردند.

در نهایت خدنگ تاکتیک خود را تغییر داد و به دنبال چشمان مارمولک رفت. با درآوردن کردن یکی از آن‌ها، مارمولک اکنون به وضوح در یک مشکل جدی قرار گرفته بود.

خدنگ در همین جا متوقف نشد و تا زمان تسلیم مارمولک ادامه داد. در آن مرحله ما دیدمان را از دست دادیم، اما مشخص بود که چه اتفاقی قرار است بیفتد.»

خدنگ چیست؟

خَدَنگان (نام علمی: Herpestidae) خانواده‌ای از گوشتخواران کوچک در زیرراسته‌ی گربه‌سانیان هستند. آن‌ها در جنوب اوراسیا و آفریقا زندگی می‌کنند و ۳۴ گونه‌ی مختلف دارند که در ۱۴ سرده قرار می‌گیرند.

اندازه آن‌ها بین ۲۴ تا ۵۸ سانتیمتر بدون احتساب دم است.

خدنگ کوچک معمولی با ۳۲۰ گرم وزن کوچک‌ترین آن‌ها و خدنگ دم‌سفید با ۵ کیلوگرم بزرگترین آن‌هاست که تقریباً به اندازه یک گربه است.

برخی از آن‌ها زندگی فردی و برخی دیگر زندگی گروهی دارند و شکار خود را بین همدیگر و توله‌هایشان تقسیم می‌کنند.

حشرات، خرچنگ‌ها، کرم خاکی، مارمولک، مارها، پرندگان، و جوندگان از شکارهای اصلی این جانوران است.

1 دیدگاه

  1. توی سازمانها ، شبکه ها و ادرات وقتی میحط شل باشد این وضعیت امری عادی است . هر ازگاهی هم گندش در می آید ، حالا در چه مرحله ای که بهتر است بماندو………..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا