دلیل نامگذاری قهوه+فیلم

قهوه ابتدا در اتیوپی کشف شد و بعد از اتیوپی به یمن توسط یک راهب به نام “شیخ عبدالله الخلدی” آورده شده است.

به گزارش پارسینه پلاس صوفی‌ها گروهی از عارفان و متفکران اسلامی بودند که تأکید زیادی بر دینامیکهای روحی و درونی انسان می‌گذاشتند. آنها به دنبال تجربه مستقیم و عمیق با خدا بودند و معتقد بودند که از طریق مدیتیشن، ذکر و تفکر می‌توان به فهم عمیق‌تری از حقیقت‌های معنوی رسید.

قهوه ابتدا در اتیوپی کشف شد و بعد از اتیوپی به یمن توسط یک راهب به نام “شیخ عبدالله الخلدی” آورده شده است. البته خیلی ها هم میگن به وسیله برده هایی که از اتیوپی به یمن اومدند دون های قهوه اورده شده

قهوه به صورت نوشیدنی اولین بار در یمن سرو شد. ابتدا، دانه‌های قهوه را خرد کرده و با آب جوشانده، به عنوان یک نوشیدنی داغ مصرف می‌کردند. اما به مرور زمان، روش‌های مختلفی برای تهیه و سرو قهوه توسعه یافت. از جمله روش‌های معروف، استفاده از قوری که به نام “بنگازی” شناخته می‌شد که در آن دانه‌های قهوه را با آب جوش در قوری می‌پزیدند و سپس آن را سرو می‌کردند.

صوفی‌ها قهوه را به عنوان یک محبوبه‌ای برای تسهیل در مدیتیشن و تفکر مصرف می‌کردند. مصرف قهوه به صورت اندک و معتدل می‌توانست به آنها کمک کند تا بیشتر به تمرکز و تأمل در مسائل دینی و معنوی بپردازند. همچنین، این مصرف می‌توانست از ایجاد خواب آلودگی در زمان تفکر و مدیتیشن جلوگیری کند. برخی معتقدند که قهوه می‌تواند در تقویت انرژی و زمینی کردن ذهن نیز موثر باشد، که این خصوصیت‌ها به نظر می‌رسد با هدف‌گذاری‌های روحی و ذهنی صوفی‌ها سازگاری داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا