رازهایی برای صرفه جویی در سفر

اگر تاکنون به‌خاطر کمبود بودجه نتوانسته‌اید به سفر بروید یا آن‌طور که باید از سفرتان لذت ببرید، حتما این مطلب کوتاه را بخوانید.

در این مقاله، رازها یا بهتر بگوییم ترفندهایی برای کاهش هزینه‌های سفر را توضیح داده‌ایم. راهکارهایی که با به‌کارگیری آن‌ها نه‌تنها می‌توانید به مقصدهای گردشگری گران‌قیمت بروید و در بهترین مکان‌ها اقامت داشته باشید، بلکه حتی مدت‌زمان سفرتان را هم طولانی‌تر کنید. برای مثال، خرید بلیط قطار فوری یکی از بهترین ترفندها برای کاهش هزینه‌های حمل‌ونقل در همان ابتدای سفر است.

بهترین زمان برای سفر را انتخاب کنید

به‌طورمعمول، بیشترین آمار سفر مربوط به فصل‌های بهار، تابستان و ایام تعطیلات است. البته اقلیم آب‌وهوایی مقصد اهمیت زیادی دارد؛ برای مثال، بهترین زمان برای سفر به کیش و شهرهای گرمسیری، روزهای پاییزی و زمستانی است. در مناسب‌های تولد و وفات شخصیت‌های مذهبی نیز شهرهای مذهبی مانند مشهد و قم مملو از مسافر و زائر می‌شود. هر‌چه سفرهای بیشتری صورت بگیرد، قیمت‌ها اعم از نرخ اقامتگاه‌ها، رستوران‌ها، هزینه ورودی برخی مکان‌های گردشگری و هزینه حمل‌ونقل، افزایش چشمگیری خواهد یافت. با این اوصاف و برای صرفه‌جویی در هزینه‌های سفر، بهتر است تاریخ سفرتان را به فصل‌های کم‌مسافر (عموما پاییز و زمستان)، اواسط هفته و روزهای غیرتعطیل و غیرمناسبتی موکول کنید.

انتخاب ارزان‌ترین وسیله نقلیه

پس از انتخاب مقصد و بهترین زمان مسافرت، نوبت به انتخاب وسیله نقلیه ارزان برای سفر است. انتخاب وسیله سفر کاملا به مقصد شما بستگی دارد؛ برای مثال، اگر قصد سفر به خارج از کشور به‌ویژه دور از مرزها را دارید، سفر با هواپیما منطقی‌تر است؛ سفرهای هوایی به‌طورمعمول هزینه بالایی دارند؛ اما هزینه سفر با هواپیما برای سفرهای داخلی همیشه بالا است. درخصوص سفرهای داخلی، اگر وسیله نقلیه شخصی ندارید و سفر با اتوبوس هم برای‌تان خسته‌کننده است، ارزان‌ترین وسیله قطارها هستند. با خرید بلیط قطار فوری، علاوه‌بر کاهش هزینه حمل‌ونقل، از تماشای مناظر مسیرهای ریلی نیز لذت خواهید برد. در قطارها، ناهار و شام با قیمت مناسب ارائه می‌شود و بدین ترتیب، هزینه رستوران‌های بین‌راهی نیز از لیست مخارج سفرتان حذف خواهد شد. با خرید بلیط در زمان پیش فروش قطار نیز با مسئله افزایش قیمت‌ها در ایام پیک سفر مواجه نخواهید شد.

رزرو بلیط زودتر از موعد سفر

در مسافرت‌هایی که با وسایل حمل‌ونقل عمومی ازجمله قطار و هواپیما صورت می‌گیرد، ترفندهایی برای تهیه بلیط با قیمت ارزان وجود دارد. سریع‌ترین و درعین‌حال گران‌ترین روش سفر، هواپیماست؛ شما می‌توانید در مواقعی (نه همیشه) با خرید بلیط‌ های لحظه آخری و چارتری، بلیط ‌هایی با قیمت مناسب خریداری کنید؛ همچنین رزرو پروازهای نیمه‌شب، اواسط هفته یا صبح زود، بهترین راهکار برای تهیه بلیط هواپیما با هزینه کمتر است. اگر قصد دارید از راه ریلی به سفر بروید، به‌جای موکول‌کردن تهیه بلیط به روزهای نزدیک به سفر و اوج تقاضا برای سفرهای ریلی، در زمان پیش فروش بلیط قطار، اقدام کنید. نرخ بلیط قطار در این مواقع، کمتر از ایام پیک سفر است.

انتخاب ارزان‌ترین مکان اقامتی در سفر

انتخاب وسیله نقلیه ارزان تا حد زیادی از هزینه‌های سفر کم می‌کند؛ از‌طرفی، شما می‌توانید با انتخاب محل اقامت ارزان در سفر، در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنید. به‌طورکلی، اقامتگاه‌های متعددی از قبیل مسافرخانه، هتل، هاستل، ویلا، خانه‌های اجاره‌ای موقت، اقامتگاه‌های بوم‌گردی، خانه‌های محلی و روستایی، خانه‌های معلم و مسافرخانه‌ها را شامل می‌شود. انتخاب هر کدام از موارد مذکور، به شرایط شما و هم‌سفران‌تان، سلیقه و مقدار بودجه بستگی دارد. به‌طورمعمول، نرخ هتل و ویلا نسبت به موارد دیگر بیشتر است. ماندن در اقامتگاه‌های بوم‌گردی و خانه‌های محلی روستایی نه‌تنها هزینه‌های شما را کاهش می‌دهد، بلکه فرصت آشنایی با فرهنگ محلی مردم آن دیار را هم به شما می‌دهد.

هتل ارزان رزرو کنید

اگر جزو کسانی هستید که آسودگی، امنیت و آرامش ماندن در هتل را به هر مکان دیگری ترجیح می‌دهید و از‌طرفی به‌دنبال راهی برای کاهش هزینه‌ها هستید، با در‌نظرگرفتن موارد زیر می‌توانید با هزینه کمتر در هتل اقامت داشته باشید.

  • هتل‌های دو یا سه‌ستاره را به‌جای هتل‌های چهار و پنج‌ستاره انتخاب کنید. این هتل‌ها از امکانات استاندارد برخوردارند و در عین حال هزینه کمتری را به شما تحمیل می‌کنند.
  • در هتل‌ها نیز اتاق‌ها یا سوییت‌هایی که امکانات اضافی دارند را انتخاب نکنید. امکانات اضافی ممکن است جکوزی، فرش‌ها، مبلمان‌های گران‌قیمت و مواردی از این قبیل باشد. وقتی قرار است تمام روز را در گشت‌وگذار باشید و فقط برای خواب به هتل بازگردید، این امکانات اضافی خواهند بود.
  • موقعیت اتاق‌ها در هتل نقش مهمی در نرخ هتل دارد، معمولا اتاق‌هایی که پنجره‌های بزرگ با چشم‌انداز رو به فضای بیرون دارند، گران‌تر از اتاق‌های داخلی‌تر با پنجره‌های کوچک هستند.
  • به‌جای رزرو هتل‌هایی که مرکز شهر هستند، هتلی انتخاب کنید که در حاشیه شهر و دور از جاذبه‌های دیدنی آن شهر باشد؛ در این صورت، هزینه کمتری بابت هتل پرداخت خواهید کرد. البته شما می‌توانید با استفاده از وسایل حمل‌ونقل عمومی شهری، هزینه‌های رفت‌وآمد خود را کاهش دهید.

وعده‌های‌غذایی و خوراکی در سفر

بخش مهمی از هزینه‌های سفر به وعده‌های غذایی و خوراکی‌ها مربوط می‌شود. بعضی از هتل‌ها صبحانه رایگان سرو می‌کنند؛ اما غالبا برای شام و ناهار باید به رستوران هتل یا رستوران‌های سطح شهر بروید. برای کاهش هزینه‌ها، به‌جای رفتن به رستوران‌های لوکس و لاکچری، وعده‌های غذایی را در اغذیه‌فروشی‌ها یا رستوران‌های محلی میل کنید. اگر ویلا و سوییت را برای اقامت خود در سفر انتخاب کنید، امکان آشپزی برای‌تان فراهم است؛ بنابراین، می‌توانید مواد اولیه خوراکی را همراه خود ببرید و چند وعده غذایی را خودتان بپزید. با‌توجه‌به این‌که امتحان‌کردن غذاهای محلی هم بخشی از جذابیت‌های سفر است، می‌توانید یک یا دو وعده را هم در رستوران میل کنید.

مرجع فروش و پیش فروش بلیط قطار در سایت معتبر فلای تودی

سفر در زمان مناسب، انتخاب ارزان‌ترین وسیله نقلیه، ماندن در اقامتگاه ارزان، آشپزی‌کردن به‌جای رفتن به رستوران و موارد دیگری که در این مقاله بیان کردیم، رازهایی برای صرفه‌جویی در هزینه‌های سفر هستند؛ همچنین شما می‌توانید با خرید بلیط قطار فوری از سایت فلای تودی، بلیط ‌های قطار که ارزان‌ترین وسیله نقلیه عمومی برای سفر است را با قیمت مناسب خریداری کنید. فلای تودی، سایت جامع فروش و پیش فروش قطار در ایران است که خدمات سفر متعددی ازجمله رزرو هتل با قیمت مناسب، رزرو هواپیما و … را نیز ارائه می‌دهد.

 

سلب‌ مسئولیت: تحریریه‌ پارسینه پلاس در تهیه‌ محتوای این آگهی تبلیغاتی نقشی نداشته و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا