راهنمای سفر به دریاچه‌های القدرا: مقصدی متفاوت در دبی

دریاچه القدره دبی، یک واحه بیابانی ساخته دست بشر در منطقه حفاظت‌شده حفاظت‌شده صحرای آل مرموم است.

به گزارش پارسینه پلاس، راه‌های زیادی برای لذت بردن از یک روز آفتابی وجود دارد. اما اگر به دنبال مناظر آرام‌تر هستید، می‌توانید آن را در دریاچه‌های القدرا پیدا کنید. این واحدهای صحرایی دست‌ساز و واقع در حفاظت‌گاه حفاظت‌شده صحرای المرموم واقع شده و با محیط اطراف خود به زیبایی ترکیب می‌شوند. این دریاچه‌ها به عنوان مقصد محبوب بوم‌گردی برای تماشاگران حیات وحش و افرادی که به دنبال ارتباط مجدد با طبیعت هستند، شناخته می‌شوند.

 

دریاچه‌های عظیم دست‌ساز زیبایی را با محیط اطراف خود به اشتراک می‌گذارند و جزایر متعددی برای بسیاری از گونه‌های پرندگان که در این منطقه لانه می‌سازند، زیستگاه فراهم می‌کنند.

 

بوته‌ها و درختان کم ارتفاع نه تنها به پرندگان و حشرات به عنوان منبع غذا خدمت می‌کنند، بلکه برای انسان‌ها نیز ارزش زیبایی دارند، اگرچه سایه‌ای اندک به انسان‌ها فراهم می‌آورند. این دریاچه‌ها ممکن است مصنوعی باشند، اما اطراف آن‌ها دست نخورده است.

 

جایی که پرندگان به آواز می‌خوانند و نسیم ملایمی امواج آب‌ها را  تکان می دهد. در این مکان، شما می‌توانید با قوها، اردک‌ها، بال‌ها و حتی فلامینگوهای وارداتی که روی پاهای قرمز خود ایستاده‌اند و تصویر زیبایی را ایجاد می‌کنند، آشنا شوید.

 

دریاچه القدره دبی

دریاچه القدره دبی

 

دریاچه القدرا دبی

دریاچه القدرا یک واحه بیابانی منحصر به فرد در منطقه حفاظت‌شده صحرای آل مرموم دبی است که توسط انسان ساخته شده و به منظور ترویج اکوتوریسم در دبی ایجاد شده است. این واحه دارای چندین دریاچه مصنوعی است که توسط تپه‌های شنی و حیات وحش احاطه شده‌اند. دریاچه القدرا از سال ۲۰۱۵ به دلیل جذابیت منحصر به فرد هوا و امکانات ارائه شده جای محبوبیت بالایی دارد.

 

این مکان ابتدا به عنوان یک مکان کمپینگ شروع شد، اما سریعاً به یک مقصد گسترده با فعالیت‌های متنوعی تبدیل شد که به بازدیدکنندگان فرصت اکتشاف بیابان و تجربه‌ی تنوع طبیعی آن را می‌دهد. دریاچه القدرا همچنین برای کمپینگ‌ها بسیار محبوب است و یکی از بهترین مکان‌های باربیکیو در دبی محسوب می‌شود.

 

موقعیت دریاچه القدره دبی

موقعیت دریاچه القدره دبی

 

موقعیت دریاچه القدره دبی

دریاچه القدره در منطقه حفاظت‌شده صحرای آل مرموم دبی قرار دارد و از جاده القدره (D63) به سرعت دسترسی پیدا می‌کنید. این مکان تا کمتر از یک ساعت فاصله با ماشین از دبی دارد. شما می‌توانید از جاده العین دبی (E66) یا جاده امارات (E611) به جاده القدره برسید، بسته به اینکه از کدام سمت مسیر خود را انتخاب می‌کنید.

 

این مکان و دیگر جاذبه‌های القدرا به وضوح در نقشه‌های گوگل مشخص شده‌اند.

 

توجه داشته باشید که برای دسترسی به این منطقه، ممکن است نیاز به رانندگی در مسیرهای آفرود باشد. بنابراین، بهتر است از یک موتور چهار چرخ متحرک برای تضمین ایمنی در مسیرهای سخت‌تر استفاده کنید.

 

امکانات دریاچه القدره دبی

امکانات دریاچه القدره دبی

 

امکانات دریاچه القدره دبی

دریاچه القدره امکانات زیادی برای تفریح و سرگرمی در طبیعت فراهم می‌کند.در اینجا برخی از فعالیت‌هایی که می‌توانید در این منطقه انجام دهید را بیابید:

 

چادر بزنید و شب را در کمپ بگذرانید: دریاچه القدرا یکی از بهترین نقاط کمپینگ در امارات است. با زمین‌های شنی و دریاچه‌های مصنوعی اطرافش، اینجا محیطی زیبا برای باربیکیو، تماشای ستارگان، و کمپینگ شبانه فراهم می‌کند. شما می‌توانید چادر خود را در مکان‌هایی مانند دریاچه‌های القدرا شرقی یا نزدیک دریاچه  عش (Love) برپا کنید.

 

سوار بر دوچرخه شوید: اگر دوست دارید دوچرخه سواری را تجربه کنید، مسیرهای مخصوص دوچرخه در این منطقه وجود دارد. شما می‌توانید دوچرخه‌های خود را بردارید و در مسیرهای جاده‌ای یا مسیرهای طبیعی دوچرخه سواری کنید.

 

عکس دریاچه القدره در دبی

عکس دریاچه القدره در دبی

 

مشاهده پرندگان: دریاچه القدره برای پرنده‌شناسان یک مکان جذاب است. شما می‌توانید با دوربین‌های دوچشمی خود گونه‌های مختلف پرندگان را مشاهده کنید که در این منطقه زندگی می‌کنند. برج‌های پرنده‌نگری نیز برای انجام این فعالیت در دسترس هستند.

 

باربیکیو و پیک نیک: اگر به دنبال تجربه باربیکیو در طبیعت هستید، می‌توانید وسایل باربیکیو خود را بردارید و در مناطق مخصوص این فعالیت دریاچه القدره یک پیک نیک دوستانه داشته باشید.

 

توجه داشته باشید که برای کمپینگ در این منطقه، باید تمهیدات لازم را انجام دهید و ضوابط و قوانین محیطی را رعایت کنید. همچنین، از موتور چهار چرخ متحرک برای دسترسی به بعضی از مسیرها استفاده کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا