رفاقت اینترنتی خوب است یا بد؟

افراد زیادی به خاطر سادگی و سرعتی که تکنولوژی برای انسان فراهم آورده، دوست یابی آنلاین را ترجیح می دهند، اما این کار عواقب و زیان های هم دارد. با ما همراه باشید تا در این باره بیشتر بدانید .

به گزارش سبک ایده آل،  دوست یابی آنلاین و از طریق شبکه های اجتماعی گوناگون مثل اینستاگرام، برای خیلی ها به شیوه معمولِ پیدا کردن دوست یا پارتنر تبدیل شده است. از نظر عده زیادی هم این روش، راه مناسبی برای دوست یابی نیست و با این نوع تشکیل رابطه موافق نیستند.

امروزه شبکه های اجتماعی بسیاری برای دوست یابی آنلاین وجود دارند؛ حتی سایت هایی که به طور خاص به پیدا کردن پارنتر برای مخاطبانشان می پردازند و در این میان از محبوبیت بالایی برخوردارند.
در شبکه های اجتماعی مثل اینستاگرام، هر فرد می تواند با مخاطبین زیادی در ارتباط باشد و شاید همین یکی از دلایل کشش افراد به سوی دوست یابی آنلاین باشد.

برخی افراد به خاطر دسترسی راحت تر به افراد بیشتر برای تشکیل رابطه عاطفی در شبکه های مجازی، از دوست یابی آنلاین استفاده می کنند.

۲. زمان فراغت طولانی

معمولا افرادی که جایگاه شغلی مناسبی در اجتماع ندارند و زمان بیکاری و فراغت زیادی دارند، به سراغ دوست یابی آنلاین می روند.
آنها بی هدف وارد چت روم ها می شوند و یا صرفاً به منظور تشکیل رابطه عاطفی از شبکه های اجتماعی استفاده می کنند؛
کسانی که ارتباط اجتماعی واقعی در جامعه دارند، چندان فرصت نمی‌کنند که چت کرده و خود را درگیر این مسائل کنند.

۳. کمبود اعتماد به نفس

اصولاً کسانی که نگران نظر دیگران درباره ظاهر و یا توانمندی های شان هستند، از حضور در اجتماع خودداری می کنند.
چنین افرادی اعتماد به نفس پایینی دارند. بهمین دلیل، باور دارند نمی توانند از روش های معمول و حضوری برای یافتن پارتنر خود استفاده کنند،
چون هیچ کس آن ها را نخواهد پذیرفت و برای فرار از این نقطه ضعف، به شبکه های اجتماعی و دوستی های مجازی روی می آورند.

کسانی که ترس اجتماعی و افسردگی دارند، گوشه‌گیر هستند و نمی‌توانند با افراد به راحتی ارتباط برقرار کنند، در دوست یابی آنلاین زمینه‌ای می‌یابند که با هویت پنهان، خود را معرفی کنند و وارد رابطه عاطفی شوند.

۵. شکست های عاطفی

کسانی که در روابط خانوادگی شان مشکلاتی دارند و یا مرد و زن از یکدیگر طرد شده‌اند نیز، زمینه ورود به سایت های دوست یابی آنلاین یا شبکه های اجتماعی دیگر را دارند.

۶. عدم آگاهی کافی

وقتی شخص مکالمه یا چتی را در فضای مجازی برقرار می‌کند، فرد مقابل در ابتدا حس می کند که این ارتباط به زودی قطع می‌شود و تنها برای وقت‌گذرانی است.
امّا چون هویت واقعی افراد پنهان است، پس از مدتی آن شخص چنان در نگاه فرد مقابل خوب جلوه می کند که یک ارتباط عاطفی شکل می‌گیرد. با ابراز احساساتی که ممکن است از سوی دو طرف مطرح شود دلبستگی‌هایی را به وجود می آورد.

هرچند خانم ها و آقایان، هردو در روابط عاطفی اینترنتی آسیب هایی می بینند، امّا بیشترین زیان ها در این نوع روابط متوجّه خانم هاست. در اینجا زیان های دوست یابی آنلاین را بررسی می کنیم.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا