رنگ پوست این موجود دائما در حال تغییر است+فیلم

در طبیعت، توانایی تغییر رنگ می تواند کلید بقا باشد. بینایی در بسیاری از قلمرو حیوانات حس بسیار مهمی است و بسیاری از حیوانات راه های منحصر به فردی برای استفاده از این حس برای افزایش بقای خود ارائه کرده اند.

به گزارش پارسینه پلاس، در طبیعت، توانایی تغییر رنگ می تواند کلید بقا باشد. بینایی در بسیاری از قلمرو حیوانات حس بسیار مهمی است و بسیاری از حیوانات راه های منحصر به فردی برای استفاده از این حس برای افزایش بقای خود ارائه کرده اند. آنها ممکن است از این ابرقدرت برای ناپدید شدن در محیط خود استفاده کنند – یا شجاعانه تسلط خود را ابراز کنند.

خزندگان با چیدمان مجدد شبکه‌ای از نانوبلورها در یکی از لایه‌های بالایی سلول‌های پوست رنگ را تغییر می‌دهند.

آفتاب‌پرست‌ها نمی‌توانند گرمای بدن خود را تولید کنند، تغییر رنگ پوست راهی برای حفظ دمای مطلوب بدن است. آفتاب‌پرست سرد ممکن است تیره شود تا گرمای بیشتری را جذب کند، در حالی که آفتاب‌پرست داغ‌تر ممکن است رنگ پریده شود تا گرمای خورشید را منعکس کند.

آفتاب‌پرست‌ها می‌توانند ایریدوفورهای خود را بکشند تا طول موج و در نتیجه رنگ نوری که بازتاب می‌کنند را تغییر دهند. نور منعکس شده از ایریدوفورها در هماهنگی با رنگدانه موجود در کروماتوفورها، مجموعه ای از رنگ های آبی، قرمز و نارنجی درخشان را که در بسیاری از آفتاب پرست ها دیده می شود، تولید می کند.

آفتاب‌پرست‌ها می‌توانند در کمتر از نیم دقیقه با کمک سلول‌های خاصی در پوست خود تغییر رنگ دهند. برخی از اینها کروماتوفورهای پوستی هستند که حاوی رنگدانه هستند و به شکل ستاره ای هستند که با پسوندهای بلند تزئین شده است.

این رنگدانه ها سپس با نوع دیگری از سلول به نام iridophore که حاوی کریستال های بازتابنده است، تعامل می کنند. آفتاب‌پرست‌ها می‌توانند ایریدوفورهای خود را برای تغییر طول موج و در نتیجه رنگ نوری که بازتاب می‌کنند، بکشند. نور منعکس شده از ایریدوفورها در هماهنگی با رنگدانه موجود در کروماتوفورها، مجموعه ای از رنگ های آبی، قرمز و نارنجی درخشان را که در بسیاری از آفتاب پرست ها دیده می شود، تولید می کند. سرعت ویدیو کمی زیاد شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا