سرنوشت درناک خسرو شجاع زاده بازیگر پدر سالار

خسرو شجاع زاده بازیگر نقش جمال پسر بزرگ اسدالله خان و همسر زهرا، 1 خرداد 1324 متولد و در 71 سالگی در سال 1395 چشم از جهان فروبست.

به گزارش پارسینه پلاس، خسرو شجاع زاده متولد ۱ خرداد ۱۳۲۴ در بندرترکمن، بازیگر است. فارغ التحصیل رشته بازیگری از دانشکده هنرهای دراماتیک می باشد که فعالیت خود را با تئاتر قبل از انقلاب شروع کرد و با نقش جمال در سریال پدر سالار درخشید. خسرو شجاع زاده،  با تئاتر فعالیت خود را شروع کرد تا اینکه سال ۱۳۴۳ وقتی ۱۹ ساله بود با تله تئاتر کفاش پر جوش و خروش کنار مرحوم فرزانه تاییدی و جمشید مشایخی بازی کرد.

خسرو شجاع زاده

بعد از چندین سال کار در تله تئاتر، سال ۱۳۴۸ با فیلم سینمایی گاو به کارگردانی داریوش مهرجویی، کنار بازیگرانی چون علی نصیریان و عزت الله انتظامی بازی کرد. خسرو شجاع زاده  سپس از سال ۱۳۵۴ تله تئاتر استعمال دخانیات ممنوع را کارگردانی کرد سپس سال ۱۳۵۵ بعنوان بازیگر و کارگردان، سریال اعتیاد را برای تلویزیون ساخت.

تا قبل از انقلاب اسلامی دو سریال بازی و کارگردانی کرد و در ۴ فیلم سینمایی از گاو تا تجاوز – قیامت – غریبه و مه ایفای نقش کرد.در نهایت سال ۱۳۶۵ با فیلم برزخی ها دوباره به سینما و بازیگر بازگشت.

خسرو شجاع زاده

شهرت خسرو شجاع زاده با سریال پدر سالار

آقای شجاع زاده در سال ۶۹ وقتی ۴۵ ساله بود اولین بار بعد از انقلاب با سریال هشت بهشت به قاب تلویزیون بازگشت تا اینکه سال ۷۳ با سریال پدر سالار درخشید.وی در این سریال با نقش جمال، پسر بزرگ اسدالله خان بسیار بازی خاطره انگیزی از خود بیادگار گذاشت.

ازدواج خسرو شجاع زاده

آقای شجاع نوری سالها پیش ازدواج کرده و صاحب چند فرزند می باشد.بنا به گفته خانواده، پدرشان بر اساس یک تصمیم کاملا شخصی از فضای بازیگری فاصله گرفت و در ویلای ساحلی خود در شهر رامسر زندگی می کرد.

ایشان یک دوره مدیریت خانه تئاتر را برعهده داشت و در تهیه کنندگی ۲۰ هزار دقیقه برنامه تلویزیونی در خصوص هنر و تخصص سینما فعالیت داشته است. از جمله افتخارات او می توان به ۱۶ لوح تقدیر بابت فعالیت در حوزه دفاع مقدس اشاره کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا