“شله ماش لری”، غذایی که با یک بار امتحان عاشقش می شوید!

شله ماش لری غذایی بسیار لذیذ و خوشمزه است که با یک بار امتحان کردنش عاشق این غذا خواهید شد.

به گزارش پارسینه پلاس، شله ماش لری غذایی بسیار لذیذ و خوشمزه است که می توانید آن را با مواد غذایی کمی درست کنید و خوردنش لذت ببرید.

مواد لازم :

برنج ایرانی ۱ پیمانه

ماش ۲ پیمانه

کنجد آسیاب شده ۱/۲ پیمانه

دنبه ۱/۲ پیمانه

تره کوهی ۱/۲ پیمانه

پیاز ۱ عدد

توت خشک به میزان لازم بنا به ذایقه

نمک ، فلفل ، زردچوبه به میزان لازم

طرز تهیه:

ابتدا ماش را پاک کرده ، شسته و به همراه مقداری آب آن را می پزیم.

وقتی ماش ها نیم پز شدند برنج را هم به ماش افزوده و اجازه می دهیم تا با هم کاملا پخته و شکفته شوند.

حالا داخل تابه مناسبی دنبه های ریز خرد شده را تفت می دهیم .

به آن نمک ، فلفل و زردچوبه می زنیم. کمی که تفت خورد کنجد را افزوده و بعد این مواد را به ماش و برنج پخته شده اضافه می کنیم.

پیاز ها را به خلالی برش داده و در روغن تفت می دهیم زمانیکه خوب طلایی شد.

ادویه زده و به همراه تره کوهی به آش می افزاییم و اجازه می دهیم تا مواد خوب با هم بپزد و مواد طعم همدیگر را بگیرند.

در نهایت توت را به شله ماش افزوده و شله ماشکی خوشمزه ما آماده سرو است در کنار ترشی های مختلف نوش جان کنید.

1 دیدگاه

  1. __ بسمه تعالی __ با سلام و احترام بر عزیزان خوبمام در پارسینه پلاس و تشکر از بابت این لطف وارسال برخی از مطالب جالب توجه خوبتان برای ای بنده ی حقیر ، ضمن آن که مردم شریف ، هموطنان لرمان خیلی باصفا و دوست داشتنی هستند که قدردانشان بوده و توفیقاتشان را از خدای تعالی خواستارم ، اجازه می خواهم در عوض چیزی را که برای در مان دردها و بیماریها مفید است و بادنجان در مانی نامیده می شود ،اکنون بجای انرژی درمانی و نیرو درمانی که کهنه و بی اثر شده اند بکار می رود در اینجا تقدیم حضورطالبین محترم بکنم وامید وارم که از دعای خیرشان فراموشم نکنند . __ بسمه تعالی __ فقط بخاطر بسپاریم که بادمجان در مانی از انرژی درمانی و نیرو درمانی هم بهتر و قوی تر عمل می کند بنده به یکی از این کسانی که ادعا می کرد انرژی درمانگر است گفتم پس چرا مو های ریخته سر خودتان را دو باره نمی رویانید ؟ بعلاوه آن فامیلتان را که سالها ست از بیماری رنج می برد درمان نمیکنید ؟ چرا از بادمجان درمانی اثرش خیلی بیشتر است و انرژیش را را از ماورا و آنورا و اینورا می گیرد استفاده نمی کنید . لذا می گویم : با دمجان بخور می برد خنده را __کند قانع و سر به ره بنده را __ دوای مفیدی است برای مرض __خصوصاََ که باشد ز روی غرض __بادمجان که باشد سیه بهتر است __دوا و غذای مه و کهتر است __بادمجان به دلها جلا میدهد __خلاصی به کس از بلا میدهد __بادمجان بخور تا بمانی جوان __حوائج بر آورده گردد روان __روی سوی خوشبختیت پر توان __بدان قدر آن را کمی بیشتر __کند مغز را تیز چون نیشتر __ . انرژی دهد بس ترا از وراء __ نه تنها وراء بلکه از ماوراء __ مبادا بپرسی چگونه چرا __ چون آنگه شود باطل و هیچ کرا __ نخواهی دگر دید در دور وبر __ شنیدی خبر را بجائی مبر __ چون آنگه بادمجان برنجد ز تو __ بفرمان او می کنندت وتو __ ان شاءاللّه مؤفّق و مؤیّد باشید . با عرض ادب و ارادت ، محمد مهدی اسلامی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا