طرز تهیه ترشی انبه

ترشی انبه یکی از لذیذترین و محبوب‌ترین ترشی‌های تابستانی است.

 به گزارش پارسینه پلاس،  ترشی انبه یکی از انواع ترشی‌های خوشمزه و لذیذ است که خیلی راحت و سریع درست می‌شود و از این چاشنی خوش طعم می‌توانید همراه با بیشتر غذاها استفاده کنید، ترشی انبه طرفداران زیادی دارد و به روش‌های مختلفی تهیه و آماده می‌شود. برای آشنایی کامل و مرحله به مرحله با ۵ همراه باشید.

مواد لازم ترشی انبه
انبه ۴ عدد
هویج ۲ عدد
فلفل دلمه رنگی خرد شده ۱ پیمانه
زعفران به مقدار لازم
روغن زیتون نصف پیمانه
شکر ۲ قاشق غذا خوری
پودر تخم گشنیز بو داده نصف قاشق چای خوری
سیاه دانه بو داده نصف قاشق چای خوری
پول بیبر و پاپریکا نصف قاشق چای خوری از هر کدام
پودر فلفل قرمز به مقدار لازم
نمک و حریره سیر نصف قاشق چای خوری از هر کدام
رب گوجه فرنگی ۱ قاشق غذا خوری
سرکه به مقدار لازم

طرز تهیه ترشی انبه

تمیز کردن و برش دادن انبه‌ها

برای طرز تهیه ترشی انبه به روش سنتی ابتدا انبه‌ها را تمیز بشورید و پوست بگیرید، سعی کنید اوایل که انبه به بازار می‌آید، انبه را تهیه کنید که هسته‌های آن‌ها سفت نباشد، و بعد آن‌ها را در شکل و اندازه‌های دلخواه برش بزنید و در ظرفی بریزید، بعد مقداری زعفران به انبه‌ها اضافه کنید.

خلال کردن هویج و خرد کردن فلفل دلمه

سپس هویج‌ها را بشورید و پوست بگیرید و به شکل خلالی و ریز برش دهید و خرد کنید، بعد فلفل دلمه‌های رنگی را تمیز بشورید و خلالی و باریک خرد کنید، فلفل دلمه را می‌توانید از یک یا دو رنگ و یا ترکیبی از رنگ‌های مختلف آن استفاده کنید.

تفت دادن هویج و فلفل دلمه

بعد در یک تابه مقداری روغن زیتون بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید تا گرم شود و بعد هویج و فلفل دلمه خلالی را در آن بریزید و کمی تفت دهید تا عطر فلفل دلمه‌ها پخش شود و آب آن‌ها کشیده شود، تقریبا به مدت یک ربع آن‌ها را تفت دهید.

اضافه کردن ادویه‌ها و تفت دادن

سپس شکر را به آن‌ها اضافه کنید و کمی تفت دهید تا شکر ذوب شود و به خورد مواد برود و بعد پودر تخم گشنیز بو داده و سیاه دانه بو داده و پول بیبر و پاپریکا و پودر فلفل قرمز و نمک و حریره سیر را روی مواد بریزید و کمی در روغن تفت دهید.

اضافه کردن رب گوجه فرنگی و تفت دادن

توجه کنید در هنگام اضافه کردن ادویه‌ها اصلا از پودر زیره یا گلپر و یا هر ادویه دیگری استفاده نکنید چون طعم ترشی را کلا عوض می‌کند، بعد از این که عطر ادویه‌ها در مواد پخش شد مقداری رب گوجه فرنگی را در تابه بریزید و خوب تفت دهید.

تفت دادن رب گوجه و سرکه و اضافه کردن انبه‌ها

رب گوجه را تفت دهید تا بوی خامی آن گرفته شود و رنگ آن کمی تغییر کند و تیره شود، سپس مقداری سرکه روی مواد بریزید و با هم مخلوط کنید و اجازه دهید تا سرکه شروع به جوشیدن کند و بعد انبه‌ها را به مواد داخل تابه اضافه کنید و هم بزنید.

پختن انبه‌ها در سرکه

سپس اجازه دهید تا انبه‌ها به مدت ۵ تا ۶ دقیقه در سرکه بجوشند و بپزند، برای تهیه این ترشی باید انبه‌ها را بپزید چون باید تقریبا پوره و له شوند و بعد از این زمان ظرف را از روی حرارت بردارید و در دمای محیط قرار دهید تا ترشی کمی سرد شود.

بسته‌بندی و سرد کردن ترشی انبه

بعد از این که ترشی انبه در دمای محیط سرد شد آن را داخل شیشه‌های تمیز که از قبل شسته‌اید و خشک کرده‌اید بریزید و در شیشه‌های را محکم ببندید و در یخچال یا جای خنک قرار دهید تا عطر و طعم همه مواد داخل آن کاملا به خورد هم بروند. در آخر مقداری از ترشی انبه را در ظرف مناسب بریزید و این چاشنی خوش طعم را همراه با انواع غذاهای لذیذ سرو کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا