طرز تهیه کیک مرغ

روش پخت و طرز تهیه کیک مرغ خوشمزه و مجلسی، شما را با یکی از بهترین پیش‌غذاهای بین المللی آشنا می‌کند.

به گزارش پارسینه پلاس، کیک مرغ، پیش غذای ساده و بسیار خوشمزه ای است که می توانید بسته به سلیقه خودتان مواد مختلفی در آن بریزید و آن را به شکل دلخواه تهیه کنید. روش های مختلفی برای  تهیه کیک مرغ وجود دارد که هرکسی می تواند بر اساس ذائقه یا مواد اولیه در دسترس، این غذا را حاضر کند.

با ادامه مطلب همراه باشید تا با  ۲ روش طرز تهیه کیک مرغ مجلسی آشنا شوید.

این کیک خوشمزه به طور معمول با دو روش تهیه می شود که روش اول طرز تهیه کیک مرغ به صورت داغ می باشد و روش دوم هم مانند این روش این کیک به صورت سرد سرو می شود.

طرز تهیه کیک مرغ مجلسی

این نوع کیک مرغ یکی از انواع پیش غذای سرد می باشد که در مهمانی ها و مجالس طرفداران زیادی دارد. کیک مرغ سرد شباهت های زیاید به سالاد الویه دارد و می‌تواند یک گزینه بسیار مناسب برای جشن‌ها و مهمانی‌ها باشد.

مواد لازم برای تهیه کیک مرغ به روش مجلسی:

۲ عدد سینه مرغ
۲ عدد تخم مرغ
نصف لیوان جعفری
۱ لیوان پیازچه
۱ لیوان گردو
نصف لیوان خیارشور
۱ عدد پیاز
۱ لیوان سس مایونز
۱ عدد چوب دارچین
۱ بسته نان تست
نصف لیوان ماست خامه ای
به اندازه کافی نمک و فلفل سیاه

طرز تهیه کیک مرغ برای ۴ نفر

برای تهیه کیک مرغ مجلسی به روش ساده میتوانید از دستور پخت زیر استفاده نمایید:

برای تهیه این غذای ساده و خوشمزه اولین کاری که باید انجام بدیم پختن مرغ میباشد مرغ را همراه با پیاز ورقه شده و برگ بو درون قابلمه ریخته سپس یک حبه سیر و مقداری فلفل دلمه ای اضافه میکنیم.

طرز تهیه کیک مرغ

اجازه میدیم تا باحرارت کم حسابی پخته و جا افتاده شود، پس از اینکه مرغ آماده شد خلاف جهت بافت مرغ آنرا خورد می کنیم و کنار قرار میدهیم.در مرحله بعد در کاسه ای مناسب پیازچه را با سبزی جعفری مخلوط کرده ، گردو و خیار شور هم اضافه کنید

پس از آن سس مایونز را ریخته سپس ماست خامه ای و بعد از آن نمک را همراه با مقداری آبلیمو و فلفل سیاه اضافه میکنیم مرغ را درون این سس ریخته و بخوبی با هم مخلوط میکنیم تا کاملا یکدست شود.

غذا را برای یک ساعت استراحت میدهیم تا بخوبی ادویه بخورد مرغ رفته و طعم دار شود .در طول این مدت نون تست ها را آماده میکنیم لبه های نون ها را بریده و در کف یک ظرف مستطیلی قرار میدهیم

بعد از آن مایه مرغ را بر روی نون تست ریخته روی مواد نان تست قرار میدهیم به همین ترتیب ظرف را پر میکنیم ، با سس اطراف سالاد مرغ مجلسی را بپوشانید و به سلیقه خود تزئین کنید حالا غذای شما آماده برای سرو شده.

کیک مرغ مجلسی به روش داغ

کیک مرغ داغ یکی از انواع رسپی های کیک مرغ است که به صورت داغ سرو می شود و می‌تواند یک غذای لاکچری در مهمانی‌های شما باشد.

مواد لازم برای کیک مرغ ۴ نفره
تخم مرغ ۲ عدد
آرد ۱ لیوان
ماست ⅔ لیوان
بکینگ پودر ۲ قاشق مرباخوری
روغن مایع ⅔ لیوان
نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی
مواد میانی کیک
سینه مرغ ۱۰۰ گرم
پیاز متوسط ۱ عدد
سیب زمینی کوچک ۲ عدد
کنسرو ذرت ۲ قاشق غذاخوری
کنسرو نخود فرنگی ۲ قاشق غذاخوری
نمک، فلفل سیاه، زردچوبه و آویشن به مقدار کافی
فلفل دلمه ای ½ فلفل دلمه ای

طرز تهیه کیک مرغ مجلسی به روش داغ

برای تهیه کیک مرغ داغ خوشمزه ابتدای کار مواد میانی کیک مرغ را آماده می کنیم. برای این منظور سینه مرغ را به صورت ریز خرد می کنیم، سپس پوست سیب زمینی را جدا می کنیم و می شوییم و به صورت نگینی ریز خرد می کنیم.

حالا یک تابه مناسب انتخاب می کنیم، سپس مقداری روغن درون آن می ریزیم و اجازه می دهیم روغن به طور کامل گرم شود. در ادامه سیب زمینی را درون تابه می ریزیم، سپس تفت می دهیم تا سیب زمینی ها سرخ و طلایی شوند.

در این مرحله فلفل دلمه‌ای را می شوییم، سپس دانه های آن را خارج می کنیم و به صورت نگینی ریز خرد می کنیم. در ادامه درون تابه ای که سیب زمینی را سرخ کردیم، مجددا روغن مایع می ریزیم و سینه مرغ را اضافه می کنیم.

در این مرحله سینه مرغ را تفت می دهیم تا به طور کامل سرخ شود و کاملا بپزد. در ادامه پوست پیاز را جدا می کنیم، سپس به صورت نگینی ریز خرد می کنیم و به سینه مرغ اضافه می کنیم، سپس به تفت دادن ادامه می دهیم.

در این مرحله فلفل دلمه ای خرد کرده را به تابه اضافه می کنیم و کمی تفت می دهیم تا بوی خامی فلفل دلمه ای گرفته شود. حالا کنسرو ذرت و کنسرو نخود فرنگی را درون آبکش می ریزیم تا آب اضافی شان خارج شود.

حالا نخود فرنگی را به همراه ذرت و سیب زمینی سرخ کرده به مخلوط مرغ اضافه می کنیم و مخلوط می کنیم، سپس نمک، فلفل سیاه و زردچوبه را می ریزیم و به تفت دادن ادامه می دهیم تا بوی خامی ادویه ها کاملا از بین برود.

در این مرحله مواد میانی را از روی حرارت بر می داریم، سپس خمیر کیک مرغ را آماده می کنیم. برای این منظور ماست و بکینگ پودر را درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس مخلوط می کنیم و اجازه می دهیم ماست پف کند.

در این مرحله از تهیه کیک مرغ به روش داغ، یک کاسه جداگانه انتخاب می کنیم، سپس تخم مرغ را درون آن اضافه می کنیم و با چنگال هم می زنیم تا بافت تخم مرغ از لختگی خارج شود، سپس روغن مایع را اضافه می کنیم و مجددا مخلوط می کنیم تا مواد ترکیب شود.

در این مرحله مخلوط ماست و بکینگ پودر را به تحم مرغ اضافه می کنیم و مخلوط می کنیم تا مواد با هم ترکیب و یک دست شود. در آخر آرد را به همراه نمک و فلفل سیاه به مخلوط تخم مرغ اضافه می کنیم، سپس خوب مخلوط می کنیم.

توجه داشته باشید بافت این خمیر شل است، آرد بیشتر اضافه نکنید. در ادامه یک تابه مناسب انتخاب می کنیم، سپس کف تابه را با مقداری روغن چرب می کنیم و نیمی از خمیر را کف تابه می ریزیم و همه مواد میانی را روی خمیر اضافه می کنیم.

حالا مقداری پودر آویشن روی مواد میانی می پاشیم، سپس مابقی خمیر را روی مواد میانی می ریزیم. در ادامه درب تابه را با دم کنی می پوشانیم، سپس تابه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم و اجازه می دهیم کیک به مدت ۴۵ دقیقه بپزد.

در نهایت پس از گذشت این زمان کیک مرغ را بر می گردانیم و اجازه می دهیم به مدت ۱۵ دقیقه طرف دیگر کیک نیز پخته شود. در آخر کیک مرغ را با سس کچاپ و سس سفید تزئین کرده، سپس به صورت دلخواه برش می زنیم.

سرو و تزیین کیک مرغ به روش مجلسی

می‌توانید برای تزیین کیک مرغ سرد، از سس مایونز، برش های نازک خیار یا هویج استفاده کنید.

همچنین می‌توانید کیک مرغ را بعداز آماده شدن، به برش‌های کوچک تقسیم کنید و پودر نان بغلتانید تا کاور شود.

از پنیرخامه ای، ذرت، چوب شور، یا کراکرهای نمکی برای تزیین استفاده کنید.

برای تزیین کیک مرغ داغ می‌توانید از سبزیجاتی مثل جعفری، پیازچه، تربچه و ریحان استفاده کنید.

منبع:رویداد۲۴

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا