طرز تهیه گل کلم تنوری

یکی از غذاهای خوشمزه‌ی بین‌المللی، گل کلم تنوری است که متناسب با ذائقه و تقاضای علاقمندان، به روش‌های مختلفی تهیه می‌گردد.

یکی از غذاهای خوشمزه‌ی بین‌المللی، گل کلم تنوری است که متناسب با ذائقه و تقاضای علاقمندان، به روش‌های مختلفی تهیه می‌گردد. برای مشاهده‌ی روش تهیه‌ آن، در ادامه با ما همراه باشید.

مواد لازم گل کلم تنوری برای ۴ نفر

گل کلم ۱ عدد متوسط
برگ گشنیز ۱ مشت
روغن زیتون ۴ قاشق غذاخوری
آب لیمو ترش ۲ قاشق غذاخوری
ادویه گراماسالا ¼ قاشق چایخوری
پودر زیره سبز ۱ قاشق غذاخوری
زردچوبه ۱ قاشق چایخوری
نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی

روش تهیه‌ی گل کلم تنوری

۱- لازم است فر از قبل با دمای ۲۲۰درجه‌ی سانتی‌گراد کاملأ گرم شود. روغن زیتون، ادویه‌ی گراماسالا، پودر زیره سبز، زردچوبه، نمک و فلفل سیاه را در ظرفی ریخته و به طور یکنواخت با هم ترکیب نمایید.
۲- گل کلم‌ها را به اندازه‌های کوچکی خرد کرده و در کاسه‌ی محتوی روغن زیتون و ادویه‌ها بریزید و کاملأ با یکدیگر مخلوط کنید تا گل کلم‌ها به مواد آغشته گردند.
۳- حال، گل کلم‌های معطر و مزه‌دار شده را بر روی سینی فری که از قبل با کاغذ روغنی پوشانده شده، بچینید و پس از قرار دادن سینی درون فر به مدت ۲۵-۳۵ دقیقه، منتظر بمانید تا گل کلم‌ها تغییر رنگ داده و کبابی گردند. برای طلایی‌تر نمودن گل کلم‌ها، تنها کافیست در آخر، گریل را روشن نمایید.
۴- اکنون گل‌ کلم‌ها آماده است، آن‌ها را در ظرف مناسبی بریزید و سپس آب لیموترش و گشنیز خرد شده را روی آن ریخته و به همراه سس باربیکیو میل نمایید.
نوش‌جان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا