طریقه شستن مو با قهوه + آموزش ساخت ماسک

در حقیقت خواص آنتی اکسیدانی قهوه موجب شادابی و زیبایی موها می شود. ترکیبات موجود در قهوه به تقویت موها و ایجاد پوستی سالم و شفاف کمک می کند. در این مقاله قصد داریم به فواید شستن مو با قهوه و تهیه انواع ماسک خانگی به کمک آن بپردازیم.

به گزارش سبک ایده آل به نقل از آرگا، اگرچه همه ما قهوه را به عنوان یک نوشیدنی مفید و خوشمزه می شناسیم، اما کاربردهای این ماده به مصرف خوراکی آن محدود نمی شود. همه ما تا حدودی از فواید بی نظیر و تأثیر شگفت انگیز آن بر شادابی و افزایش انرژی آگاه هستیم. در کنار خواصی که دانه های قهوه دارد، نمی توان از تأثیر پودر آن بر سلامت موها غافل شد. از گذشته های دور استفاده از قهوه روشی مؤثر برای حفظ سلامت پوست و مو می باشد. قهوه سرشار از آنتی اکسیدان است و به همین خاطر به راحتی می تواند به جای محصولات شیمیایی پوست و مو مورد استفاده قرار بگیرد. در ادامه این مطلب همراه ما باشید تا بیشتر با نحوه شستن مو با قهوه و فواید آن برای مو آشنا شویم.

آشنایی با نحوه شستن مو با قهوه

شستن مو با قهوه و استفاده از آن به عنوان ماسک مو، یکی از بهترین راه های تقویت مو می باشد. برای این کار بهتر است از دانه های قهوه استفاده کنید تا ماسک شما مؤثرتر بوده و هزینه کمتری در بر داشته باشد. در ادامه به مراحل شستن موها با قهوه اشاره می کنیم:

طریقه شستن مو با قهوه + آموزش ساخت ماسک

۱. با توجه به اندازه موهای خود سعی کنید ۲ الی ۴ فنجان قهوه دم کنید. بهتر است قهوه شما کاملا تلخ و غلیظ باشد؛ چرا که تأثیر آن بر رنگ مو بسیار بیشتر خواهد بود. اجازه دهید قهوه به دمای محیط برسد. سپس آن را داخل یک بطری اسپری بریزید.

۲. موهای خود را همانند گذشته به خوبی شسته و در حالی که کاملا خیس است، قهوه خنک شده را به ریشه موها و بر روی پوست سر خود اسپری کنید. سپس با دست به خوبی ماساژ دهید تا قهوه دم کرده به تمام قسمت های موی شما نفوذ کند.

۳. سپس موهای خود را توسط کلاه یا حوله بپوشانید و اجازه دهید ترکیب به دست آمده ۲۰ دقیقه بر روی موها بماند.

۴. بعد از گذشت ۲۰ دقیقه موهای خود را با آب ولرم به آرامی بشویید و اجازه دهید خشک شود.

چنانچه هدف از شستن مو با قهوه، رنگ کردن موها باشد، بهتر است این کار را چند بار تکرار کنید تا نتیجه دلخواه خود را به دست آورید.

استفاده از قهوه چه فوایدی برای مو دارد؟

تحقیقات انجام شده بر روی خواص قهوه نشان می دهد وجود کافئین در قهوه باعث تقویت موها و بهبود ظاهر آن ها خواهد شد. در ادامه از فواید قهوه برای مو بیشتر خواهیم گفت.

تقویت رشد مو

همان طور که اشاره کردیم، قهوه ماده ای مؤثر برای رشد و تقویت مو می باشد. به عبارت دیگر استفاده از قهوه تأثیر DHT را که موجب آسیب رسانی به فولیکول های مو می شود، خنثی می کند. در نتیجه از ریزش موها جلوگیری کرده و به تقویت رشد آن ها کمک می کند.

براق کننده طبیعی و نرم کننده مو

اگر موهایی خشک، کدر و شکننده دارید، می توانید از فواید شستن مو با قهوه بهره مند شوید؛ چرا که آنتی اکسیدان های موجود در قهوه به حفظ نرمی و لطافت موها کمک می کند. از سوی دیگر استفاده از قهوه ساقه موها را ترمیم کرده و ظاهری براق به آن ها می بخشد. در حقیقت کافئین موجود در قهوه موجب آب رسانی و براق شدن موها می شود. از سوی دیگر قهوه گردش خون را افزایش داده و موهایی براق و سالم برای شما به ارمغان می آورد.

جلوگیری از ریزش موها

به طور معمول با افزایش سن و ژنتیک شاهد ریزش مو در خانم ها و آقایان می باشیم که این مهم امری کاملا طبیعی است. در حقیقت استفاده موضعی از قهوه می تواند به رشد مجدد موها کمک کرده و از ریزش آن ها جلوگیری کند.

لایه برداری پوست سر و بهبود گردش خون

شما می توانید به منظور لایه برداری پوست سر خود از ماسک موی قهوه استفاده کنید. این ماسک چربی موها را برطرف کرده و موجب شادابی و پاکیزکی موهای شما خواهد شد. در حقیقت قهوه به تقویت فولیکول های جدید مو کمک کرده و سلول های مرده پوست سر را از بین می برد. به همین خاطر شما با استفاده از این ماسک عالی و اثربخش، علاوه بر بهبود کیفیت موهای خود، لایه برداری مناسبی نیز انجام داده اید. از سوی دیگر عملکرد دانه های قهوه در بهبود گردش خون در پوست سر را نمی توان نادیده گرفت.

کاهش روند سفید شدن موها

قهوه بهترین گزینه برای کسانی است که می خواهند روند سفیدی موهای خود را کاهش داده و به دنبال استفاده از پوششی طبیعی برای موهای خود می باشند. در واقع اگر موهای شما سیاه یا قهوه ای باشد، قهوه بهترین روش برای پوشاندن تار موهای خاکستری شما می باشد. در این میان استفاده از قهوه اسپرسو با بهترین نتایج همراه خواهد بود.

بهبود رنگ مو و بافت آن

قهوه ماده ای کاملا طبیعی و عاری از هرگونه مواد شیمیایی است؛ به همین خاطر دارویی مؤثر برای تثبیت رنگ موهای قهوه یا مشکی می باشد. با این وجود اگر موهای شما روشن است، توصیه می شود برای تقویت موهای خود از قهوه استفاده نکنید. مطالعات مختلف نشان داده است که قهوه موها را تقویت کرده و موجب نرمی آن ها می شود. بر همین اساس فواید شستن مو با قهوه در درمان موهای شکننده، خشک و آسیب دیده غیر قابل انکار است.

معرفی انواع ماسک قهوه برای مو

در ادامه قصد داریم به معرفی انواع ماسک قهوه برای مو بپردازیم.

ترکیب روغن نارگیل و قهوه

ترکیب روغن نارگیل و قهوه بهترین ماسک موی خانگی جهت تقویت مو و رشد آن می باشد. ماسک موی قهوه و روغن نارگیل گردش خون را در پوست سر افزایش داده و به تقویت موها کمک می کند. در واقع روغن نارگیل موجب رطوبت رسانی به موها شده و قهوه از ریزش مو جلوگیری می کند. شما می توانید با ترکیب قهوه و روغن نارگیل بهترین ماسک موی خانگی را تهیه کنید.

برای این منظور کافی است مقدار ۱ قاشق غذاخوری دانه قهوه و یک چهارم فنجان روغن نارگیل را به خوبی مخلوط کرده و بر روی شعله ملایم گاز قرار دهید. توصیه می شود قبل از استفاده موهای خود را بشویید و ماسک موی تهیه شده را به موهای خود بمالید. پس از گذشت ۲۰ دقیقه موهای خود را به کمک شامپو به آرامی بشویید. تکرار این ماسک مو دو بار در هفته شما را از خواص روغن نارگیل و قهوه برای مو بهره مند می سازد.

طریقه شستن مو با قهوه + آموزش ساخت ماسک

ماسک موی قهوه و روغن زیتون

هرچه از مزایای روغن زیتون برای موها سخن بگوییم، حق مطلب را ادا نکرده ایم. در حال حاضر تقویت موها با روغن زیتون به عنوان روشی مؤثر به اثبات رسیده است. این روغن بهترین درمان برای موهای بی روح و آسیب دیده و رشد موهای سالم شما می باشد. این روغن از موهای شما در برابر آسیب هایی مانند نور خورشید، باد شدید، رطوبت زیاد و … محافظت می کند. از سوی دیگر ویتامین A موجود در روغن زیتون موجب تغذیه موها و حفظ رطوبت پوست سر می شود. شما می توانید با تهیه ماسک قهوه و روغن زیتون موهایی شاداب و سالم داشته باشید.

برای این منظور بهتر است ۲ قاشق غذاخوری روغن زیتون را با ۱ قاشق غذاخوری پودر قهوه ترکیب کنید. ترکیب حاصل شده را بر روی سر و ریشه موها به آرامی ماساژ دهید. بعد از گذشت ۳۰ دقیقه موهای خود را به کمک شامپوی ملایم به خوبی بشویید. در نهایت برای دستیابی به نتایج بهتر این ماسک فوق العاده را دو بار در هفته تکرار کنید.

ماسک موی قهوه و روغن کرچک

به جرأت می توان گفت روغن کرچک از همان خواص روغن زیتون و روغن نارگیل برخوردار است. این روغن به حفظ رطوبت موها کمک کرده و در ترمیم موهای خشک و شکننده فوق العاده است. از سوی دیگر روغن کرچک همانند محافظی عمل کرده و جلوی خروج رطوبت موها را می گیرد. ماساژ پوست سر به کمک روغن کرچک گردش خون را در موهای شما بهبود می بخشد. استفاده از این روغن در کنار قهوه بهترین درمان موهای شکننده و خشک می باشد. با تهیه ماسک روغن کرچک و قهوه می توانید از تارهای موی خود در برابر هرگونه آسیب و شکنندگی محافظت کنید.

به منظور تهیه ماسک موی قهوه و روغن کرچک می توانید یک چهارم پیمانه دانه قهوه را با ۲ پیمانه روغن کرچک ترکیب کرده و به مدت ۴ ساعت بر روی حرارت ملایم گرم کنید. مواد به دست آمده را از روی شعله برداشته و سعی کنید دانه های قهوه را به کمک صافی از روغن کرچک جدا کنید. پس از خنک شدن روغن آن را به داخل بطری انتقال دهید. می توانید هربار قبل از استحمام مقداری روغن را به موهای خود بمالید و اجازه دهید مدتی بگذرد. پس از گذشت یک ساعت موهای خود را با استفاده از شامپوی ملایم به خوبی بشویید. به منظور بهره مندی از خواص قهوه و روغن کرچک، استفاده از این ماسک دو بار در هفته توصیه می شود.

ماسک موی عسل و قهوه

خواص بی نظیر عسل برای حفظ سلامت پوست و مو بر هیچ کسی پوشیده نیست. این ماده بی نظیر موهای آسیب دیده را ترمیم کرده و لطافت و نرمی موها را به همراه می آورد. در واقع عسل به عنوان یک نرم کننده طبیعی، موجب آب رسانی به موهای خشک می شود. شما می توانید از ترکیب این ماده شفابخش با قهوه، ماسکی فوق العاده برای موهای آسیب دیده خود تهیه کنید. برای این منظور کافی است ۲ قاشق غذاخوری عسل را با ۱ قاشق غذاخوری پودر قهوه ترکیب نمایید. سپس ترکیب به دست آمده را به عنوان ماسک به ریشه موها و ساقه مو بمالید. بعد از گذشت ۳۰ الی ۴۰ دقیقه موهای خود را به کمک شامپوی ملایم شستشو دهید. توصیه می شود برای دریافت نتایج بهتر هفته ای دو بار از این ماسک استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا