غذاهای مفید برای دیابت کدامند؟

امروزه دکتر غدد و سایر پزشکانی که در این زمینه صاحب نظر هستند، غذاهای مختلفی را به افراد پیشنهاد داده‌اند که در ادامه‌ی این مطلب با آن آشنا می‌شوید اما پیش از این باید بدانید که دیابت چیست و چه انواعی دارد.

به گزارش سبک ایده آل، در کشور ما ایران حدود ۵ میلیون نفر فرد دیابتی وجود دارد که فقط نیمی از آن‌ها به بیماری خود واقف هستند و بقیه از وجود این بیماری که به قاتل خاموش هم معروف است، در بدن خود اطلاع ندارند.

حال اگر شما هم جزو افرادی دیابتی هستید، ممکن است این سوال برایتان پیش بیاید که چه غذاهایی را باید برای برطرف کردن آن بخوریم.

امروزه دکتر غدد و سایر پزشکانی که در این زمینه صاحب نظر هستند، غذاهای مختلفی را به افراد پیشنهاد داده‌اند که در ادامه‌ی این مطلب با آن آشنا می‌شوید اما پیش از این باید بدانید که این بیماری چیست و چه انواعی دارد.

یکی از مهم‌ترین هورمون‌های موجود در بدن که قند بدن را به سمت سلول‌های مختلف بدن می‌برد، هورمون انسولین است. دیابت زمانی به وجود می‌آید که هورمون انسولین در بدن فردی تولید نشود و یا به صورت کم باشد که در این صورت هیچ کارایی ندارد.

حال اگر انسولین موجود در بدن کم باشد، نمی‌تواند گلوکز را به سمت سلول‌های بدن ببرد و میزان گلوکز در خون بالا می‌رود. این اتفاق سبب آسیب رسیدن به سایر اعضای بدن فرد بیمار هم می‌شود.

این بیماری انواع مختلفی دارد و هم می‌تواند به صورت مادرزادی به سراغ یک فرد بیاید و هم می‌تواند از طریق نادرست بودن رژیم غذایی در بدن وجود داشته باشد.

حال اگر به دیابت مبتلا باشید، باید زیر نظر دکتر غدد اقدامات لازم برای جلوگیری از پیشروی و درمان این بیماری را انجام دهید.

انواع دیابت
به طور کلی امروزه پنج نوع دیابت‌وجود دارد که نوع اول و نوع دوم آن از اهمیت بالایی برخوردار هستند:

۱: دیابت نوع‌اول

۲: دیابت نوع‌دوم

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا