مصرف گوشت این پرنده شش برابر میگو فسفر دارد

بوقلمون به دلیل وجود ویتامین A در این نوع گوشت نقش مهمی در تقویت سیستم ایمنی بدن دارد و به دلیل وجود نوعی مواد خاص به نام اسیدآمینه تریپتوفان در گوشت آن، به افرادی مبتلا به افسردگی، توصیه می‌شود.

به گزارش پارسینه پلاس ، بوقلمون به دلیل وجود ویتامین A در این نوع گوشت نقش مهمی در تقویت سیستم ایمنی بدن دارد و به دلیل وجود نوعی مواد خاص به نام اسیدآمینه تریپتوفان در گوشت آن، به افرادی مبتلا به افسردگی، توصیه می‌شود.

مصرف‌کنندگان استقبال چندانی از مصرف گوشت بوقلمون به عمل نمی‌آورند و برای توجیه این امر فرهنگ تغذیه‌ای و گران بودن گوشت بوقلمون را ذکر می‌کنند. در سال‌های اخیر تولید و مصرف گوشت بوقلمون در بسیاری از کشورهای اروپایی و به ویژه آمریکا از یک روند افزایشی برخوردار بوده است.

پروتئین موجود در گوشت بوقلمون از هر گوشتی بیشتر است

رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی آذربایجان شرقی با اشاره به مزیت گوشت بوقلمون نسبت به سایر گوشت‌ها، اظهار داشت: گوشت بوقلمون به علت عدم وجود چربی میان بافتی در هنگام پخت از نظر حجم بر عکس گوشت مرغ، گوساله و گوسفند کم نمی‌شود.

وی افزود: بوقلمون‌های تحت مطالعه و پرورش شامل چهار رنگ سیاه، الوان، سفید و طلایی است که از استان‌های اردبیل، زنجان، آذربایجان شرقی و غربی جمع‌آوری‌شده و موردمطالعه و بررسی و رکورد برداری انفرادی در طول سالیان متمادی قرارگرفته است.

حسین لطفعلی زاده، خاطرنشان کرد: مردم روستاها نیز به دلایل مختلف از جمله بومی و اقتصادی بودن پرورش بوقلمون در منطقه و داشتن شرایط خاص فیزیولوژیکی دستگاه گوارش برای استفاده از علوفه مرتعی و پَس چَر مزارع مبادرت به نگهداری این حیوان به‌صورت گله‌ای در جوار فعالیت‌های کشاورزی و دامداری می‌کنند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا