موارد منع مصرف داروی آنیدولافونژین چیست؟

آنیدولافونژین در درمان عفونت کاندیدا در خون و سایر عفونت های کاندیدیایی کاربرد دارد.

به گزارش سبک ایده آل به نقل  از ساعد نیوز، عفونت قارچی، یک بیماری تقریبا رایج است، به طوری که حداقل یک بار نامش را شنیده اید، مخصوصا در ورزشکاران، به علت تعرق زیاد و در بعضی زنان نیز دیده می شود. ما در این مقاله سعی داریم به انواع رایج این عفونت و علائم و درمان هریک و سایر مطالب، به دلیل اهمیت این موضوع بپردازیم. این عفونت یک عفونت پوستی است و موضوعی نیست که نگرانی ایجاد کند و به راحتی حتی با درمان های خانگی، قابل درمان است. برای جلوگیری از عفونت های پوستی و این نوع عفونت، رعایت بهداشت و شستشوی دست ها ضروری است، اما نکته ی مهم این است که واگیردار بودن این عفونت ها را فراموش نکنیم.

عفونت قارچی می تواند هر کسی را درگیر کند و این عفونت ها در چند قسمت از بدن دیده می شوند. پاهای یک ورزشکار، برفک یک بچه و عفونت واژن یک خانم، تنها نمونه هایی از عفونت قارچی هستند. قارچ ها در اندازه ی میکروسکوپی هستند و ماده ای درون دیواره ی سلولی آن ها وجود دارد، که کتین یا لاک خوانده می شود. بعضی از این قارچ ها خوراکی هستند اما بقیه، مانند قارچ آبپاش بسیار خطرناک بوده و می تواند منجر به بیماری تهدید کننده ای شود. انواع متفاوت قارچ می تواند باعث عفونت قارچی شود.

موارد منع مصرف داروی آنیدولافونژین

آنیدولافونژین در بیمارانی که حساسیت مفرط شناخته شده به دارو یا هر یک از اجزای آن دارند منع مصرف دارد.

همچنین نباید به عنوان پیشگیری از عفونت های قارچی در بیمارانی که در معرض خطر ابتلا به عفونت قارچی نیستند استفاده شود.

تداخل دارویی آنیدولافونژین

در صورت داشتن سمیت کبدی از این دارو استفاده نکنید. این دارو و همه دارو ها را دور از دسترس کودکان قرار دهید. هرگز داروی خود را به دیگران توصیه نکنید. دارو را فقط برای کاربرد نسخه شده مصرف کنید.

سخن آخر

با مصرف آنیدولافونژین واکنش‌های ناشی از هیستامین ( کهیر، قرمزی، افت فشار خون ) مشاهده شده است. این واکنش‌های وابسته به سرعت انفوزیون است. همچنین افزایش تست های عملکرد کبدی، هپاتیت و بدتر شدن نارسایی کبدی گزارش شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا