موتور جدید پهپادهای ساخت ترکیه

پهپاد آک‌سونگور ترکیه به موتور جدید طراحی و تولید شده در شرکت توساش مجهز شد.

به گزارش پارسینه پلاس به نقل از خبرگزاری آناتولی، با استفاده از موتور بومی در تولید پهپاد آک‌سونگور «AKSUNGUR» ترکیه، این پهپاد به رکورد پرواز در ارتفاع بیش از ۳۰ هزار پایی دست یافت.

شرکت صنایع موتورسازی توساش «TUSAŞ» در کنار دیگر شرکت‌های فعال در بخش صنایع دفاعی و هوا و فضای ترکیه در نمایشگاه و جشنواره «تکنوفست» آنکارا شرکت کرده است.

محمد آکشیت، مدیرعامل توساش در حاشیه نمایشگاه تکنوفست در گفت‌وگو با خبرنگار آناتولی با بیان اینکه از موتور جدید این شرکت با نام «PD170» در ساخت پهپادهای آک‌سونگور استفاده شده است، تصریح کرد: «شرکت صنایع موتورسازی توساش به عنوان مرکز تولید انواع موتور برای صنایع دفاعی ترکیه شناخته می‌شود و موتورهای تولیدی شرکت در پهپادها و هلیکوپترهای ساخت کشور به کار گرفته می‌شوند».

مدیرعامل توساش درباره موتور تولیدی جدید این شرکت نیز گفت: «پهپاد آک‌سونگور مجهز به موتور PD170 برای اولین بار در جهان با بهره‌گیری از یک موتور پیستونی موفق به صعود به ارتفاع بیش از ۳۰ هزار پایی شد. اگرچه این پهپاد برای اجرای ماموریت‌ها در ارتفاع ۲۰ الی ۳۰ هزار پایی طراحی شده اما با استفاده از موتورهای نوین امکان افزایش ارتفاع پروازی ۳۰ تا ۴۰ هزار تایی را کسب کرده است».

او با اشاره به اینکه طرح تجهیز پهپادهای تی‌بی۳ به موتور PD170 نیز در دست بررسی است، افزود: در مراحل نهایی استفاده از موتور جدید در پهپاد تی‌بی۳ قرار داریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا