ورزش کگل چیست و چه فوایدی ‌داره؟

به ورزش کگل "تمرینات کف لگن" نیز گفته میشود. تمرینات کگل برای ‌خانوم‌ها و آقایون به منظور تقویت عضلات کف لگن و جلوگیری از مشکلاتی مانند احتباس ادرار توصیه ‌میشود.

به گزارش پارسینه پلاس به نقل از نی‌نی سایت، به ورزش کگل “تمرینات کف لگن” نیز گفته میشود. تمرینات کگل برای ‌خانوم‌ها و آقایون به منظور تقویت عضلات کف لگن و جلوگیری از مشکلاتی مانند احتباس ادرار توصیه ‌میشود. ورزش کگل از ماهیچه‌های رحم، مثانه، روده و راست روده حمایت ‌می‌کند تا از ادرار، گاز و حرکات روده جلوگیری شود.

تمرینات کگل نه تنها توسط ‌خانوم‌ها بلکه توسط آقایون نیز انجام ‌میشه. این تمرین به کنترل جریان ادرار، انزال زودرس، اختلال نعوظ و بیماری پروستات کمک ‌می‌کنه. در ‌خانوم‌ها نیز این تمرین طرفدارهای زیادی داره؛ چراکه بعد از زایمان یا رحم، مثانه، روده ضعیف میشه و این تمرین کمک می‌کنه که ماهیچه‌های ضعیف، قوی بِشَن.

تمرینات کگل برای ‌خانوم‌ها

ورزش کگل نقش بسیار مهمی در تقویت عضلات کف لگن ‌خانوم‌ها ‌داره. قبل از شروع ورزش باید مثانه شما خالی ‌باشه. ورزش کگل رو می‌شه با ۴ تا ۵ تکرار ۱۰/۱۵ بار در روز انجام داد. این کار با فشار دادن عضلات کف لگن به مدت ۳ تا ۵ ثانیه و شل کردن اون‌ها انجام ‌میشه.

یکی از مسائلی که در انجام تمرینات کگل باید مورد توجه قرار بگیره، سفت کردن عضلات ناحیه لگنه. می‌تونین این تمرین رو هنگام ادرار کردن نیز امتحان ‌کنین.

تمرینات کگل برای آقایون

در آقایون، عضلات کف لگن بسته به سن، ممکنه در طول زمان ضعیف بشه. دیابت، برداشتن پروستات یا مثانه بیش فعال نیز می‌تونه باعث ضعیف شدن عضلات لگن بشه.

برای تمرین کگل، ماهیچه‌های لگن خود رو به مدت ۳ تا ۵ ثانیه منقبض و بعد رها کنین. می‌تونین این تمرین رو حداقل برای ۳ ست ۱۰ یا ۱۵ تکراری در روز انجام بدید. تمرینات کگل به تقویت عضلات لگن کمک ‌می‌کنه.

فواید تمرین کگل

ورزش کگل فواید زیادی برای آقایون و ‌خانوم‌ها ‌داره. بی اختیاری ادرار مشکلیه که به عنوان نشت مقادیر متغیر ادرار در زمان‌ها و شرایط نامناسب، رخ می‌ده. اختلالات عملکردی در عضلات کف لگن به دلایل مختلف از مهم‌ترین عوامل بی اختیاری ادراره.

ورزش کگل می‌تونه با هدف قرار دادن عضلات کف لگن به درمان بی اختیاری ادرار کمک کنه. مطالعات زیادی وجود ‌داره که نشون می‌ده ورزش کگل برای بی اختیاری مدفوع نیز مفیده. با این حال، تمرینات کگل می‌تونه در مشکلات یبوست طولانی مدت که به عنوان یبوست مزمن تعریف ‌میشه، مفید ‌باشه. این تمرینات همچنین اثرات قابل توجهی بر سلامت اندام‌های تناسلی دارن. در خانوم‌ها به تقویت عضلات رحم و واژن و در آقایون، به حفظ عملکرد پروستات کمک ‌می‌کنه. با تطبیق ورزش کگل با زندگی روزمره خود، می‌تونین از تمام این اثرات مثبت بر سلامتی بهره‌مند بشین.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا