وقتی که قدرت الله ایزدی هملت می شود!

قدرت الله ایزدی با نقش آمجلال یکی از قوی ترین ارکان سریال «چند بهار خواهی ماند؟» است؛ بازیگر محبوب اصفهانی که در دهه 70 با مجموعه نمایش های «تئاتر روی صحنه» توجه بسیاری را به خود جلب کرد و به شهرت رسید.

به گزارش پارسینه پلاس، قدرت الله ایزدی بازیگر مشهور اصفهانی بازیگری را از دهه شصت آغاز کرد اما با سریال «تئاتر روی صحنه» از شبکه تهران و همراه همیشگی اش «مامان» با بازی محمد به رشید معروف شد. رضا نریمانی، خاطرات خوشی دارد که از ذهن مخاطبان باقی مانده است.

یکی از نکات جالب در مورد این شخصیت انتخاب نام رشید برای او بود. او در مصاحبه ای گفت که این نام را به دلیل تضاد کامل با قدش انتخاب کرده و حالا سال هاست که همه او را با این نام می شناسند.

قدرت الله ایزدی بعد از تئاتر در سریال ها و فیلم های زیادی روی صحنه بازی کرد اما قبل از آن در سریال «آخر عمرم چند سال می گذرد» نقش آمجلال را بازی کرد. او با همان «تئاتر روی صحنه» هنوز در اوج شهرت بود.

همکاری یزدی با صحت ابتدا در سریال «شمعدونی» رقم خورد. صحت در آن سریال، ایزدی را در نقش رئیس هوشنگ انتخاب کرد و نام او را «جلال» گذاشت. نامی که بار دیگر به بلندی و ابهت اشاره می کند و مانند رشید تضاد جالبی ایجاد می کند. جلال در «شمعدونی» حضور پررنگی نداشت اما تماشاگران را با وجه دیگری از اجرای خود مواجه کرد.

بازی قدرت الله ایزدی در «چند بهار در زندگی داری؟» اما این یک اتفاق ویژه در کارنامه این بازیگر است. او که در تمام این سال ها با نام «رشید» یاد می شد، حالا با بازی در نقش «جلال» از چارچوب معمول نقش هایش فاصله گرفته و سبک جدیدی از بازیگری را به نمایش گذاشته است.

یزیدی در مصاحبه ای گفت صحت از او خواسته است که رشید را به طور کامل فراموش کند تا او نقش «جلال» را به خود بگیرد و شکل جدیدی به خود بگیرد و دقیقاً همین اتفاق افتاد. جلال «چند بهار در زندگی داری؟» عاشق پیشه در نقش پدر، دایی، پسر و مرد میانسال بسیار خوش درخشید و لهجه اصفهانی او رنگ جذابی به سریال داد.

در قسمت ۲۱ سریال “چند بهار در زندگی داری؟” آمجلال پس از آماده شدن برای خواستگاری، جلوی آینه می ایستد و فکر می کند که زمانی به بازی در تئاتر علاقه داشته است. او در تخیل خود با گریم متفاوت هملت روی صحنه تئاتر می رود و سکانس جذاب این قسمت را خلق می کند. هملت با لهجه اصفهانی صحبت می کند، مدام دیالوگ ها را فراموش می کند و از مردم طلب بخشش می کند. پشت صحنه می رود و می پرسد و وقتی برمی گردد یاد دیالوگ زیر می افتد. اینجاست که او ساختار نمایش را تغییر می دهد و به آفولا شمشیری می دهد تا با او مبارزه کند. وقتی به او می گویند که هملت عاشق آفولا است و با او مبارزه نمی کند، استراتژی خود را تغییر می دهد و از نوازندگان می خواهد که بنوازند و سپس با لباس، آرایش و شمشیر هملت شروع به رقصیدن می کند. او سپس می گوید که تئاتر «دریاچه قو» را دیدم که همه در آن وسط رقصیدند و به نظر او رقص در هملت اشکالی ندارد.

ایزدی با نقش جلال در قسمت ۲۱ سریال “چند بهار در زندگی است؟” او بار دیگر روی صحنه تئاتر موقعیت کمیک جذابی خلق می کند و خاطرات شیرین دهه هفتاد و «تئاتر صحنه» را برای مخاطب یادآوری می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا