ویدئو/ جوانی‌های بازیگران قبل از این که مشهور شوند و به خودشان برسند!

ویدئوی جالبی از جوانی‌های بازیگران صاحب نام این روزها منتشر شده است.

به گزارش سبک ایده آل،  تصاویر استفاده شده در این ویدئو متعلق به پیش از به شهرت رسیدن بازیگران است.

 

همه چیز درباره «ساعت خوش»

۷۳ را می‌توان نقطه شروع کمدی‌های تازه در تلویزیون به حساب آورد.

روزنامه «جام جم» در ادامه نوشت:

سالی که در آن «ساعت خوش» ساعات خوشی را برای مخاطبان شبکه دو سیما ایجاد و چهره‌های جدیدی را به عالم سینما و تلویزیون. معرفی کرد که پیش از آن بیشتر در تئاتر فعالیت داشتند و برای عموم مردم چندان شناخته‌شده نبودند. چهره‌هایی که تا امروز اصلی‌ترین طنزپردازان عرصه تصویر هستند.

این مجموعه که برای نسل امروز هم به یمن وجود شبکه‌های اجتماعی و منتشرشدن بخش‌هایی از آن، تاحدودی شناخته‌شده است. همچنان می‌تواند لبخند بر لب کسانی بیاورد که طنزهای آیتمی را می‌پسندند و طرفدار کارهای مهران مدیری هستند.

در اینجا نگاهی به این سریال خاطره‌انگیز و موثر در مسیر طنزهای تلویزیونی انداخته‌ایم. از سرنوشت تعدادی از هنرپیشگان آن گفتیم و با چند بازیگر که در این مجموعه حضور داشتند، گفت‌وگو کردیم.

کی چه کاره بود؟

کارگردان: کارگردانی ساعت خوش را مهران مدیری بر عهده داشت که آن سال‌ها اصلا مثل امروز شناخته‌شده. و چهره چندان مطرحی در کمدی نبود اما کم‌کم با سبک خاص مجموعه‌سازی‌اش توانست در این مسیر خود را ثابت کند.

نویسندگان: داوود اسدی، ارژنگ امیرفضلی، رضا عطاران، مهدی فیروزی و علیرضا مسعودی جزء گروه نویسندگان این مجموعه بودند. که غالب آن‌ها پس از این مجموعه به کار خود در ژانر کمدی ادامه دادند.

زنده‌یاد داوود اسدی، چند کار کمدی داشت و در ادامه حضور پررنگ‌تری در ژانرهای دیگر را تجربه کرد.

امیرفضلی، عطاران و مسعودی کار را بیشتر در همین ژانر ادامه دادند.

بازیگران: مهران مدیری، نادر سلیمانی، امیر غفارمنش، رضا شفیعی‌جم، ارژنگ امیرفضلی، رضا عطاران، حمید لولایی، نصرالله رادش. داوود اسدی، سعید آقاخانی، یوسف صیادی، فاطمه هاشمی، رامین ناصرنصیر، پوپک گلدره، نعیمه نظام‌دوست، معصومه کریمی. طیبه ابراهیم، نیما فلاح، اردشیر منظم، محسن حاجیلو، آرش میراحمدی. علیرضا مسعودی و… جزء بازیگرانی بودند که مقابل دوربین این سریال رفتند.

بسیاری از آن‌ها با این مجموعه به شهرت رسیدند و برخی هم در عالم حرفه‌ای راهی برای خود گشودند. تا با آثار بعدی‌شان بیشتر به عموم مخاطبان شناسانده شوند.

بازیگران این مجموعه پس از توقف پخش سریال، برای مدتی با ممنوع‌الکاری مواجه شدند. که برخی از آنان اذعان می‌کنند هنوز دلیل این اتفاق را نمی‌دانند.

در این دوران هر یک مشغول کاری غیر از حوزه تصویر شدند و بعد از آن با پیشنهادهای تازه دوباره به این عرصه بازگشتند.

چرایی یک ماندگاری

با نگاه به مجموعه ساعت خوش و نتایجی که این مجموعه در سال‌های پس از خود در حیطه بازیگری. به‌ویژه معرفی چهره‌های تازه در ژانر کمدی گذاشته است، می‌توان به دو پرسش رسید؛

چرا ساعت خوش موفق شد؟ و چرا این موفقیت تکرار نشد و دیگر شاهد آثاری نبودیم که تا این حد بتواند برای سال‌های بعد از خود و آثار دیگر چهره‌سازی کند؟

مازیار معاونی، منتقد سینما و تلویزیون در مورد چرایی موفقیت ساعت خوش. بر این باور است که این موفقیت در بازه زمانی متفاوتی اتفاق افتاده است و می‌گوید:

مجموعه شرایط تلویزیون و جامعه در آن مقطع متفاوت بود. حضور چهره‌های جدید و تازه‌نفس در طنزهایی مثل ساعت خوش. و نوروز ۷۲ زمانی اتفاق افتاد که تلویزیون با دو کانال و بدون رقبایی چون شبکه نمایش خانگی گسترده و دیگر رسانه‌ها مواجه بود.

می‌شود گفت تلویزیون ریسک کرد و کارهایی را به تازه‌نفس‌ها سپرد. داریوش کاردان و مهران مدیری به‌عنوان کارگردان دو اثر تجربه‌هایی داشتند. اما دیگر عوامل بیشتر فارغ‌التحصیلانی بودند که به آن‌ها مجال بروز داده شد.

مدیران آن زمان اجازه دادند طنز آیتمی تولید شود. چیزی که تا آن‌موقع در تلویزیون نداشتیم و بازیگران طنز رادیو نمونه‌های مشابهی را در رادیو اجرا می‌کردند.

بعد از این تجربه، فرصت‌های طلایی در اختیار هنرمندانی چون رضا عطاران و سعید آقاخانی قرار گرفت. و آنان هم چهره‌های تازه‌ای را وارد کردند.

در واقع می‌شود گفت سیاست آن زمان حضور تازه‌ها بود. و این جسارت وجود داشت که از تکرار قالب‌های گذشته طنز و کلیشه‌ها فاصله گرفته شود. البته همان‌گونه که اشاره شد در این زمینه موقعیت آن زمان هم باید درنظر گرفته شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا