پنجاهمین امام فرقه اسماعیلیه که ۱۵ میلیون نفر پیرو دارد+عکس

این آقا امام رحیم آقاخان ساکن شهر ژنو سوئيس هست که بعد از پدرش پنجاهمین امام شیعیان فرقه اسماعیلیه شده‌ است،با ۱۵ میلیون نفر پیرو!

به گزارش سبک ایده‌آل، این آقا امام رحیم آقاخان ساکن شهر ژنو سوئیس هست که بعد از پدرش پنجاهمین امام شیعیان فرقه اسماعیلیه شده‌ است،با ۱۵ میلیون نفر پیرو!

رحیم آقاخان با همسر آمریکائی خود زندگی کاملا لوکسی دارد. ثروت او ۳ میلیارد دلار است که بیشتر آن از طریق زکات و فطریه پیروانش که ساکن کشورهای فقیری مثل پاکستان، افغانستان و هند و ایران هستند بدست آمده است. پرنس رحیم آقا خان فرزند پرنس کریم آقا خان و نوه پرنس علی خان محلاتی کرمانی هست. پدرِ پدر بزرگش را که صدو پنجاه کیلو وزن داشت در سال دوبار، یک بار در هند و یک بار در کنیا با الماس وزن میکردند و کادو میکردند به او میدادند.

در شیعیان اسماعیلیه که مسجد هم ندارند. به جای آن «جماعت خانه» دارند هر اسماعیلی موظف هست در سال یکبار، یک ششم دارائیش را جدا کرده و به آقا خان کادو کند. اگر کسی بخواهد که حتما به بهشت رود تمام دارائیش را کادو میکند و به آقا خان میدهد و کاملا مفلس میشود. به این شخص میگویند بهاراتی که کم هم اتفاق نمی افتد! جالب هست بدانید مغازه های قدمگاه کرمان وقف آقاخان هست و اسماعیلیان درکرمان جمعیت قابل توجهی دارند.

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا