چند روش برای تقویت خاک گلدان و باغچه

تقویت خاک گلدان و باغچه برای رشد بهتر گل و گیاه بسیار مهم است ، راه های طبیعی وجود دارد که می توانید با استفاده از آن ها خاک سالم داشته باشید.

به گزارش پارسینه پلاس، خاک سالم، درست مانند افراد سالم، نیازمند ترکیب متعادل عناصر هستند. هر یک از این عناصر نقش کلیدی در فرآیندهای مختلف را دارند. برای مثال، آهن برای تولید کلروفیل عمل می کند و برای فوتو سنتز بسیار مهم است.

کمبود آهن می تواند منجر به علایم قابل توجهی در گیاه شود، مانند زمانی که برگ ها زرد می شوند. برای داشتن یک باغ خوب، خاک باید پرورش داده شود و درست مثل بدن انسان به تغذیه نیاز دارد.

تقویت خاک گلدان

برای تقویت خاک گلدان چه باید کرد؟

برخی از چیزهایی که باید در مورد خاک سالم و تقویت خاک گلدان به آن ها فکر کنید :

مطمئن شوید که خاک تان هوا و آب مورد نیازش را می گیرد.

شخم زدن خاک شما برای ایجاد مسیر برای آب، هوا و ریشه های گیاه مهم است، با این حال استفاده از یک چنگال پهن برای شخم زدن تاثیر زیادی بر ارگانیسم های موجود در خاک یا ساختار آن دارد و بسیار مهم است.

از کار کردن با خاک خود بیش از آنچه که نیاز دارد، اجتناب کنید.

هر بار که آن را زیر و رو می کنید یا می چرخانید، به ساختار خاک آسیب می رساند و میکرو ارگانیسم های درون آن را آزار می دهید.

گیاه را در انتهای فصل بیرون نکشید.

در عوض، باید آن ها را از سطح زمین بیرون بکشید و به ریشه ها اجازه دهید که در زمین بمانند تا به طور طبیعی تجزیه شوند، که خاک را تغذیه کرده و بهبود می بخشد.

تغذیه خاک

تقویت خاک برای رشد بهتر گل و گیاه

کارهایی که باید برای تغذیه و تقویت خاک گلدان و باغچه انجام داد

خاک را خالی نگذارید.

ترک کردن خاک ، مثل این است که بر روی زمین دراز بکشید و به خورشید اجازه دهید که هر روز به شما بتابد. خاک را با استفاده از برگ ها، مقوا، یک مالچ ارگانیک از تراشه های چوب و یا روزنامه بپوشانید و یا یک پوشش در بس ترهای باغچه استفاده کنید تا خاک را پوشش دهد.

تغذیه مواد آلی به خاک.

خاک شما باید با مواد آلی تغذیه شود، تا سلامت خوبی داشته باشد و از گیاهان در حال رشد حمایت کند. چنانچه در این بخش از رازهای باغبانی در نمناک خواهیم گفت چندین روش برای انجام این کار وجود دارد، از جمله افزودن مواد ارگانیک با رشد یک پوشش گیاهی مانند حبوبات که به ترمیم نیتروژن در خاک کمک می کنند، به این معنی که شما مجبور نیستید کود شیمیایی را اضافه کنید، گیاهان می توانند در یک کپه کمپوست یا درست در بس تر خشک شوند.

تغذیه خاک گلدان و باغچه

روش های بهبود و تقویت خاک گلدان و باغچه

از کمپوست برای تقویت خاک استفاده کنید.

کمپوست به تامین مداوم غذا برای خاک کمک خواهد کرد. می توانید در طول سال کمی مقدار کمی یا هر سال مقدار زیادی به آن اضافه کنید.

بدانید که خاکتان چه چیزی است.

هر چه بیشتر در مورد خاک بدانید، گیاهان شما سالم تر خواهند بود؛ خواهید دانست که به سیر کردن نیاز دارد و شما از محصولات خود در برابر حشرات و بیماری ها محافظت خواهید کرد.

آن را حرفه ای تست کنید تا مشخص شود که چه مواد غذایی دارد و چه چیزی ممکن است درست نباشد. همچنین می تواند به شما کمک کند تا تصمیم بگیرید که کدام گیاهان رشد می کنند – به عنوان مثال، اگر تامین کننده نیتروژن برای گوجه ایده آل باشد، اما شاید برای رشد چیزی مانند ذرت کافی نباشد.

زمانی که حقیقت را در مورد سلامتی خاک خود یاد گرفتید، زمان آن است که فکر کنید چه چیزی برای تغذیه دوباره، نیاز دارید.همانطور که گفتیم، برای غذا دادن به آن، مهم است که مواد آلی را به خاک اضافه کنیم، مثل کمپوست، برگ های خرد شده، کود، پوشش محصولات، کاه یا علف، از یک چمن درمان با مواد شیمیایی.

همچنین تعدادی از چیزهای غیر عادی وجود دارند که برای بهبود سلامت خاک از جمله اینها شناخته می شوند.

 

منبع: نمناک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا