چک لیست لوازم ضروری برای شروع مدرسه

با نزدیک شدن به فصل پاییز، اولین قدم دانش آموزان، نوشتن لیست لوازم ضروری مدرسه و خرید آن‌ها است که در این مطلب با این لیست آشنا می‌شوید.

به گزارش پارسینه پلاس به نقل از زومیت، مهم نیست سال اول دبستان باشید یا سال آخر دبیرستان؛ خرید لوازم مدرسه جدید برای هر دانش‌آموزی لذت بخش و تاحدی ضروری است. خرید لوازم مدرسه شیرین‌ترین و بهترین قسمت شروع مدرسه است.

ماه شهریور، یادآور بازگشایی مدرسه‌ها و زمان خرید لوازم مورد نیاز مدرسه برای دانش‌آموزان است؛ دانش‌آموزانی که با اشتیاق، کتاب‌های درسی سال تحصیلی جدید خود را گرفته‌اند و درحال آماده‌کردن لیست لوازم ضروری مدرسه هستند.

مداد مشکی

مداد مشکی عضو ثابت در هر لیست خرید لوازم مدرسه‌ای است و هیچ ربطی به سن دانش‌آموز ندارد. نوشتن با مداد همیشه جذاب است. اگر قصد نوشتن داخل کتاب را دارید، مداد همیشه گزینه معقول‌تری است.

شاید تابه‌حال هنگام خرید مداد، توجهی به نوع آن نکرده باشید؛ اما باید بدانید که مدادها هم انواع مختلفی دارند. هر مداد، برای کار خاصی کاربرد دارد.

مدادهای گروه H و B به‌عنوان رایج‌ترین نوع مدادها شناخته می‌شوند. مدادهای گروه B به دلیل مغز نرم و پهن، پررنگ‌تر از مدادهای گروه H هستند. هر چه عدد مدادهای گروه B بالاتر رود، درجه پهنی آن بیشتر و در نتیجه پررنگ‌تر می‌شود. عدد پایین‌تر در مدادهای گروه B هم نشان‌دهنده نازک بودن نوک آن است. مداد F هم یک نوع مداد است که بیشتر برای طراحی استفاده می‌شود، نسبت‌به مدادهای دیگر دیرتر فرسوده می‌شود و نیازی به تراشیدن برای هربار مصرف ندارد.

بهترین و پراستفاده‌ترین نوع مداد مشکی برای دانش‌آموزان، مداد HB است که در حد متعادلی از سختی و نرمی قرار دارد. این مداد اغلب برای تست‌زنی هم مورد استفاده قرار می‌گیرد.

پاک‌کن

وظیفه پاک‌کن، پاک کردن رد مداد از روی کاغذ است. اگر دانش آموزی هستید که با مداد سر و کله می‌زنید، از خرید پاک‌کن غافل نشوید. این نوشت افزار کوچک و پرکاربرد نقش مهمی برای دانش‌آموزان دارد.

شاید فکر کنید پاک‌کن‌ها همه یکی هستند؛ اما پا‌ک‌کن‌ها انواع مختلفی دارند و بنابر نیاز هر شخص، باید پاک‌کن مخصوصی تهیه کرد.

پاک‌کن‌های لاستیکی، پاک‌کن‌های معمولی هستند که در گذشته مورد استفاده‌ی دانش‌آموزان قرار می‌گرفتند و عملکرد خوبی از خود نشان نمی‌دادند.

پاک‌کن‌‎های وینیل، پراستفاده‌ترین و یکی از بهترین پاک‌کن‌ها برای پاک‌کردن دقیق و تمیز مداد مشکی هستند و بهترین تجربه پاک‌کردن اثر مداد را برای دانش آموزان رقم می‌زنند.

پاک‌کن‌های خمیری، از پلاستیک خاصی ساخته شده‌اند و می‌توان آن‌ها را ورز داد و به شکل‌های مختلفی درآورد. پاک‌کن‌های خمیری برای طراحی مورد استفاده قرار می‌گیرند و باید در بسته‌بندی مناسبی نگه‌داری شوند.

پاک‌کن‌های صابونی، برای پاک کردن سطح کاغذ نازک انتخاب مناسبی هستند. این نوع پاک‌کن‌ها کمترین صدمه را به کاغذ وارد می‌کنند؛ اما توجه داشته باشید که قدرت پاک‌کنندگی کمتری از پاک‌کن‌های وینیل دارند.

مداد تراش

مداد تراش نوشت‌افزار کاربردی برای دانش‌آموزانی است که از مداد برای نوشتن استفاده می‌کنند. جنس مداد تراش ساده از پلاستیک فشرده یا فلز است و تیغه‌ی آن‌ها هم از جنس آلومینیوم ساخته می‌شود.

مداد نوکی

بسیاری از دانش آموزان به دنبال جایگزینی برای مداد هستند. توصیه‌ی ما، استفاده از مداد نوکی برای تجربه نوشتن با ارگونومی بهتر و ضخامت ثابت در نوشتار است. طول عمر مداد نوکی بیشتر از مداد است و به دلیل قابلیت تعویض نوک، نیازی به تراشیدن آن نیست.

فرق اصلی بین مدادهای نوکی در ضخامت نوک آن‌ها است. اغلب مدادهای نوکی ضخامت ۰٫۵، ۰٫۷ و ۰٫۹ میلی‌متر دارند؛ اما برخی از آن‌ها ضخامت ۰٫۲، ۰٫۳ و ۱ میلی متر هم دارند. توصیه ما استفاده از مداد نوکی با ضخامت نوک ۰٫۵ یا ۰٫۷ میلی‌متر است؛ چرا که پیدا کردن مغز آن‌ها آسان‌ است.

خودکار

خودکار یکی از رایج‌ترین ابزارها برای نوشتار است. دانش‌آموزان از پایه سوم دبستان نوشتن با خودکار را شروع می‌کنند. جوهر خودکار سریع خشک می‌شود و به راحتی از کاغذ پاک نمی‌شود و به این دلیل یه یکی از محبوب‌ترین ابزارهای نوشتار برای دانش‌آموزان تبدیل شده است.

اغلب خودکارهای کلاسیک که برای مدرسه استفاده می‌شوند، بدنه پلاستیکی دارند. تفاوت اصلی خود‌کارها در قطر نوشتاری ‌آن‌هاست. اگر قصد نوشتن با سرعت بالا را دارید، پیشنهاد ما انتخاب خودکاری با قطر نوشتاری ۱ یا ۱٫۴ میلی متر است. برای ظریف نوشتن از خودکارهایی با قطر نوشتاری ۰٫۵ یا ۰٫۷ میلی متر استفاده کنید.

دفتر و دفترچه یادداشت

هر دانش‌آموزی برای نوشتن، به دفتر و دفترچه یادداشت نیاز دارد. دفتر برای انجام تکالیف درسی، جزوه نویسی و یادداشت برداری از نکات مهم درس کاربرد دارد. توصیه می‌شود تاریخ امتحانات، زمان تحویل تکالیف و عنوان تکالیف را در یک دفترچه یادداشت بنویسید.

صحافی دفترها به دو صورت معمولی و سیمی است. دفترهای معمولی به‌‌صورت گالینگور صحافی می‌شوند؛ اما در دفترهای سیمی از پانچ سیمی برای قرارگیری کاغذها در کنار هم استفاده می‌‌شود. اگر فضای کمی در میز مدرسه یا خانه دارید، پیشنهاد می‌کنیم از دفترهای سیمی استفاده کنید؛ چرا که با تا شدن کامل بین دو صفحه، فضای کم‌تری از میز را اشغال می‌کنند.

نوع دفتر و تعداد برگ موردنیاز هر درس را از دبیر مربوطه‌ی آن درس بپرسید

دفترهای مدرسه ۵۰ برگ، ۱۰۰ برگ و ۲۰۰ برگ هستند که نسبت به نیاز هر درس باید تعداد برگ آن‌ را انتخاب کنید.

دفتر کلاسوری

دفتر کلاسوری برای دانش‌آموزان مقطع دبیرستان انتخاب بهتری از دفتر معمولی و سیمی است؛ چرا که امکان تعویض و اضافه کردن برگه در آن‌ها وجود دارد. دفتر کلاسوری انتخاب مقرون‌به‌صرفه‌‌ای برای دانش‌آموزانی است که حجم درس آن‌ها زیاد است.

دفتر کلاسوری در اندازه‌های متفاوتی تولید می‌شود و رایج‌ترین اندازه برای دانش آموزان، اندازه A4 و A5 است.

نقاط مثبت دفتر کلاسوری

  • امکان تعویض، اضافه کردن و جابه‌جایی برگه‌ها
  • مقاومت بالای برگه‌ها و جلد
  • امکان کم و زیاد کردن برگه‌ها
  • قیمت مقرون‌به‌صرفه

نقاط منفی دفتر کلاسوری

  • اشغال فضای زیاد
  • وزن زیاد

ست پرگار

با در نظر گرفتن پایه تحصیلی، مجموعه ابزاری برای ترسیم اشکال هندسی تهیه کنید. ضروری‌ترین ابزارها برای ترسیم در مقطع دبستان و دبیرستان، خط کش، پرگار، نقاله و گونیا است.

جامدادی

برای حمل همه‌ی این لوازم‌التحریر به یک جامدادی نیاز دارید. اندازه و جنس جامدادی که تهیه می‌کنید، به تعداد لوازم‌التحریری که دارید بستگی دارد. توصیه ما این است که جامدادی را بعد از لوازم‌التحریر بخرید تا اندازه آن را نسبت به تعداد وسایلتان انتخاب کنید.

کیف

آخرین مرحله در خرید لوازم مدرسه، خرید کیف است. همه لوازم مدرسه ازجمله کتاب‌های درسی، دفترها، ست ترسیم، جامدادی و لوازم داخل آن در کیف جا می‌گیرند. انتخاب کیف مدرسه به سلیقه دانش‌آموز بستگی دارد.

کیف مدرسه به طور کلی به دو بخش کوله پشتی و دستی تقسیم می‌شود. اگر لوازم مدرسه شما زیاد است، کیف جادار انتخاب کنید؛ اما اگر لوازم زیادی ندارید، کیف ساده می‌تواند پاسخگوی نیازهای شما باشد.

اگر دانش‌آموزی هستید که به درس خواندن به کمک گجت‌های کاربردی برای دانشجویان و دانش‌آموزان علاقه دارید، کوله پشتی انتخاب کنید که هنگام جا‌به‌جایی آن در کتابخانه یا مکان‌های دیگر، دچار دردسر نشوید.

در انتخاب کیف مدرسه دقت داشته باشید که کیف از مقاومت بالا و وزن کمی برخوردار باشد تا به دانش‌آموز صدمه‌ای وارد نشود.

مواردی که در این مطلب برای شروع مدرسه پیشنهاد دادیم، موارد اولیه و مهمی است که داشتن آن‌ها برای هر دانش‌آموزی ضروری است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا