کدام پسر ناصرالدین شاه که انقلاب اسلامی را دید؟

شاید در مورد هیچ یک از پادشاهان ایران به اندازه ناصرالدین شاه قاجار گفته و نوشته نشده باشد و از آنجایی که در اثر انقلاب کتابهای زیادی درباره آخرین پادشاه ایران منتشر شده است، این گفته را می توان قطعیت تر کرد. که زندگی هر پادشاه ایرانی به اندازه ناصرالدین شاه توانایی گفتن دارد. داستان های متفاوتی وجود ندارد و یکی از دلایل آن تعداد زیاد همسران (شامل چهار زن متاهل و صیغه) و حاصل 37 فرزند است.

به گزارش پارسینه پلاس، اینکه همچنان از او فیلم ها و سریال هایی ساخته می شود و اخبار و اطلاعات مختلف درباره او توجه مردم را به خود جلب می کند، گواه این مدعا است.

او از یک سو آخرین پادشاه کلاسیک است زیرا تفکیک قوا و قانونگذاری به معنای امروزی پس از او رخ داد، از سوی دیگر او اولین پادشاهی است که با دنیای مدرن هماهنگ است. زیرا بسیاری از مظاهر دنیای مدرن در زمان او و اغلب از طریق دست او به ایران آمد.

دستور دهنده ترور صدراعظم توسعه، قربانی سوءقصد و شهید شدن شاه تنها در ناصرالدین شاه خلاصه می شود.

از این منظر جالب است بدانید یکی از فرزندان او نه تنها انقلاب اسلامی سال ۵۷ را سپری کرد، بلکه شش سال پس از سقوط سلطنت در ایران زندگی کرد و این همان چیزی بود که ناصرالدین شاه به روزگار ما آورد!

شبکه کشورهای محصور ایران که به طور تخصصی به بررسی وقایع دوره قاجار می پردازد این خبر را منتشر کرده و محقق دوره قاجار – دکتر. رضا کسروی – نقدها و اقتباس های تاریخی او در یادداشت سریال «جیران» در عصر ایران. آن را نیز امضا کرد. البته قبلاً در کتاب «دختران ناصرالدین شاه» نوشته و تحقیق خانم فاطمه قاضیها در مورد ۱۶ دختر ناصرالدین شاه به تفصیل صحبت کرده ایم، اما تاریخ وفات آنها می باشد. شش سال پس از پیروزی انقلاب در سال ۱۳۵۷ ممکن است جدید باشد.

اما داستان چیست؟

در بهشت ​​زهرا تهران قطعه ۱۸ ردیف ۱۶ پلاک ۲۵ زنی مدفون هشتم اردیبهشت ماه ۱۳۶۳ چشم آفتابی از دنیا بسته است.

به شرح زیر وارد سیستم سازمانی می شود:

نام: خدیجه

نام خانوادگی: ناصری قاجار (امیر اصلانی)

نام پدر: شهنشا شهید

همچنین روی سنگ قبر:

«آرامگاه شادروان بانو خدیجه ناصری قاجار (امیر اصلانی) فرزند ناصرالدین، متولد ۱۲۶۹، وفات ۱۹ بهمن ۱۳۶۳» و با این بیت:

به خاطر مرگ تو، خانه سرد و ساکت است

کجایی ای نور لانه؟

(لقب امیر اصلانی در کمانک برگرفته از نام همسرش: غلامحسین. امیر اصلانی ملقب به احتشام الملک بود. از این ازدواج شش فرزند متولد شد).

این نشان می دهد که وی شش ساله بوده است که پدرش (ناصرالدین شاه قاجار) به قتل رسید و از آنجایی که در سال ۱۳۶۳ درگذشت، شش سال پس از انقلاب زنده بود.

کانال ماهروس، کتب و سایر منابع تاریخی از او به عنوان «خدیجه خانم عزالسلطنه» و سی و چهارمین فرزند از ۳۷ فرزند ناصرالدین شاه قاجار یاد می کند که البته در زمان شش پادشاه می زیست: پدرش ناصر. الدین شاه، برادرش مظفرالدین شاه، محمدعلی شاه، احمدشاه و پس از قاجار، رضاشاه و سرانجام محمدرضا شاه.

یکی از دلایل بیگانگی ایرانیان از تاریخ و حتی تاریخ معاصر این است که تاریخ وقایع در سه تاریخ مختلف هجری قمری، هجری شمسی و میلادی و همچنین در دو سال آخر هجری قمری ذکر شده است. دوم پهلوی شدن تاریخ شاهنشاهی، تاریخ و به وضوح شمسی (در واقع) اضافه شد. هجری شمسی) محاسبه را آسان می کند. با این تفاوت که در این بند به سادگی و بدون تغییر دین متوجه شدیم که او چند سال قبل از ترور پدرش به دنیا آمده، چند سال پس از سقوط سلطنت زندگی کرده و خود ۹۴ سال سن داشته است.

اگر گزینه های ارتباطی مثل امروز بود، چه خاطراتی را برایش تعریف می کرد و شاید آقای حسن فتحی در پایان سریال به فکر نقشی برای او می افتاد؟ چون شش سال قبل از قتل پدرش به دنیا آمد. با اینکه نام سریال جیران است و قبل از تولد خدیجه خانم که بعداً ازل سلطانه شد درگذشت. مگر اینکه کارگردان بخواهد غم پادشاه را پس از مرگ جیران در سال های بعد بگوید. مخصوصاً بعد از ترور سر قبرش رفت و در آنجا مرد و اگر اینطور باشد می توان کودکی ۶-۷ ساله را تصور کرد که نامش با نام واقعی جیران همخوانی داشت: خدیجه.

او شش سال قبل از ترور پدرش ناصرالدین شاه متولد شد، در زمان شش پادشاه زندگی می کرد، شش فرزند داشت و شش سال پس از پیروزی انقلاب زندگی می کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا