۲۱ روزه شکمتو صاف و تخت کن!‌

یکی از دغدغه‌های هر خانمی داشتن یک شکم صاف و تخت است و باعث می‌شود که رسیدگی به اندامش را اولویت قرار می‌دهد. اینکه صرفا با ورزش کردن و رژیم نگرفتن بخواهید دنبال سیکس پک و شکمی بی چربی باشید کاری سخت و نشدنی است!‌ در بهترین حالت هم ورزش ۴۰ درصد نتیجه می‌دهد و ۶۰ درصد به تغذیه مرتبط است!


به گزارش راهنماتو، برای لاغر شدن یا روی فرم ماندن نمی‌توانید به بدنتان دستور بدهید که: ای شکم الان نوبت تو است! باید هرچه سریعتر صاف بشوی! یا به ران‌هایتان بگویید که زودتر فرم بگیرند! هیچ مدل چاقی و لاغری موضعی به صورت قطعی وجود ندارد. اینکه با تمرینات مختلف بتوانید بعضی نواحی بدن را فرم بدهید امکان پذیر است اما افزایش وزن و چربی در هر قسمت بدن کار خودش را می‌کند!

 

خیلی از افراد تنها برای اینکه کمر باریک باشند باشگاه می‌روند، تمرینات سخت انجام می‌دهند یا این کار را هم انجام نمی‌دهند و فقط به عمل‌های جراحی و زیبایی که عوارض سخت و دردناکی دارد رو می‌آورند. اول و آخر اگر شما تناسب اندام برایتان مهم باشد باید تغذیه خوب و اصولی را سبک زندگی‌تان قرار بدهید. بدون توجه به خورد و خوراک، هیچ نوع لاغری و یا شکم تختی باقی نمی‌ماند.

 

برای اینکه تصویر رویاییتان از شکمی صاف برایتان محقق شود ۲۱ روز این برنامه غذایی را رعایت کنید. از آنجا که روانشناسان می‌گویند هر عادت طی ۲۱ روز شکل می‌گیرد، در پایان این دوره حتما انجام این روند باتوجه به اینکه تبدیل به عادت شده است شما را خوشحال می‌کند!

 

سالاد کاهو نخور به جای آن سبزیجات مصرف کن

کاهو نفاخ است و در برآمده شدن شکم شما نقش فراوانی ایفا می‌کند. درست است که کاهو برای رژیم مناسب است اما در اینکه ممکن است گوارش شما را تحت‌الشعاع قرار دهد شکی نیست!

 

دور لبنیات را خط بکش

البته شیر بدون لاکتور می‌تواند برای شما مفید باشد و از تحرک روده جلوگیری می‌کند.

 

سه وعده‌ی اصلی بخور

اصلا هیچ وعده‌ی غذایی را حذف نکنید. چون سوخت و ساز بدن با غذا خوردن بالا می‌رود.

 

دو میان وعده در روز بخورید. دو ساعت بعد از صبحانه و دو ساعت بعد از ناهار

میان وعده را هم در برنامه غذایی بگنجانید. یادتان باشد میان وعده نباید از خود وعده‌ی اصلی سنگین تر باشد. یک سیب دارچین زده برای میان وعده‌ی اول مفید است. از این سبک میان وعده‌ها کم نیستند.

 

صبحانه را تا قبل از ساعت ۹ بخورید.

ساعتی که صبحانه می‌خورید از اهمیت بالایی برخوردار است. پس نزدیک ناهار صبحانه نخورید!روزی ۵ حرکت قدرتی انجام بدهید.

دمبل خانگی و کش داشته باشید و ۵ حرکت در سه ست برای خودتان انجام بدهید. این کالری سوزی و چربی سوزی برای شما خیلی مفید است. چربی ها به مرور جای خود را به عضله می‌دهند.

 

حداقل سه روز در هفته ورزش کنید

هر روز ورزش کردن باعث می‌شود عضلاتتان تحلیل بروند. پس حداقل سه روز و حداکثر ۶ روز در هفته ورزش کنید

 

صبحانه شیره انگور و ارده بخورید

یک صبحانه‌ی مقوی و گیرا. با خواصی بسیار زیاد نوش جان کنید.

 

صبح زود بیدار شوید

خواب زیاد و طولانی تا ظهر روند کاهش وزن شما را مختل می‌کند.

 

پلو را با زیر میل کنید

همیشه توی یک نمکپاش پودر زیره داشته باشید و روی برنج بپاشید.

 

این موارد را در روتین روزانه‌تان قرار بدهید. به مرور توانمندی شما هم در حرکات ورزشی و هم در رعایت نکات تغذیه‌ای مناسب بیشتر خواهد شد و تاثیر آن را روی اندامتان می‌بینید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا