استایل زمستونی سحر دولتشاهی ترکاند / بازیگر خوش سلیقه را ببینید + عکس

اینستاگرام سحر دولتشاهی با انتشار عکسی از او با استایل زمستونی دخترانه به روز شده است. سحر دولتشاهی (زادهٔ ۱۶ مهر ۱۳۵۸) بازیگر اهل ایران است. او در رشتهٔ ادبیات نمایشی و مترجمی زبان فرانسه تحصیل کرده‌است.

استایل زمستونی سحر دولتشاهی ترکاند

استایل زمستونی سحر دولتشاهی ترکاند / بازیگر خوش سلیقه را ببینید + عکس

جوایز سحر دولتشاهی

سحر دولتشاهی دوبار برای نقش‌آفرینی در فیلم‌های عصر یخبندان (۱۳۹۳) و چهارراه استانبول و عرق سرد (۱۳۹۶) برندهٔ سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل زن جشنواره فیلم فجر شده‌است. او برای بازی در مجموعهٔ قورباغه (۱۳۹۹–۱۴۰۰) نامزد بهترین بازیگر زن درام از جشن حافظ شد. فیلم چهارشنبه‌سوری (۱۳۸۴) نخستین حضور او در سینما و تئاتر نیمروز خواب آلود (۱۳۸۰) نخستین کار حرفه‌ای او بود.

ماه تولد سحر دولتشاهی

سحر دولتشاهی در ۱۶ مهر ۱۳۵۸ در تهران به دنیا آمد. او از همان سنین کم کارت مربی‌گری و نجات غریق داشت و در خیلی از مسابقات مادرش را همراهی می‌کرد.[۱] او در ابتدا در رشته مهندسی شیمی مشغول به تحصیل بود که از این رشته انصراف داد.[۱] وی دانش‌آموخته رشته ادبیات نمایشی از دانشگاه سوره و لیسانس مترجمی زبان فرانسه از دانشگاه آزاد است.

خانواده سحر دولتشاهی

مادر او نایب رئیس فدراسیون شنا و هیئت علمی دانشگاه تربیت معلم و پدرش مهندس مکانیک است. او یک خواهر (نسیم) و یک برادر (روزبه) دارد. روزبه دانش‌آموخته دانشگاه شهید بهشتی و فوق لیسانس محاسبات در کانادا و نسیم دانش‌آموخته دانشگاه تهران و دکترای باستان‌شناسی در برلین است. خانوادهٔ او از نوادگان خاندان قاجاری دولتشاهی هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا