ایجاد صمیمت عمیق در زندگی زناشویی با این ترفند طلایی

صمیمت عمیق چگونه بین زوجین اتفاق می افتد؟ فرق این صمیمیت با صمیمت عاشقانه چیست؟ اندیشه معاصر به این موضوع پرداخته است.

به گزارش پارسینه پلاس، در روابط زناشویی بین زن و شهر دام به خطر انداختن صمیمیت عمیق وجود دارد. زوجینی که دارای صمیمت عمیق هستند از زندگی عاشقانه و پایداری بهرمندند. باید بدانیم که صمیمت عمیق جاده مورد نظر در زندگی زناشویی است اما کمتر زوجین در آن سفر کرده اند، یعنی کمتر زوجینی هستند از آن مطلع باشند و بدان پایبند.

صمیمیت عمیق و بالغ بسیار متفاوت از صمیمیت موجود در یک عاشقانه جدید است. هزینه ایجاد صمیمیت عمیق، تمایل به ریسک کردن است. مجموعه‌ای از ویژگی‌ها تحت کنترل شما هستند که باعث ایجاد عمق و صمیمیت در یک رابطه می‌شوند. با ما در اندیشه معاصر همراه باشید با ایجاد صمیمت عمیقدر زندگی خانواده ایرانی.

صمیمیت عمیق و بالغی که در یک رابطه عاشقانه سالم یافت می شود به طور منحصر به فردی رضایت بخش است. این صمیمیت با آنچه عاشقان تازه مسحور تجربه می کنند بسیار متفاوت است. صمیمیت آنها با ادغام قدرتمندی از شیفتگی و شهوت تقویت می شود. مطمئناً چیزهای پرمعنا، اما تقلیدی ضعیف از صمیمیت واقعی.

ویژگی صمیمت عاشقانه

ما می‌توانیم تفاوت را زمانی ببینیم که تشخیص دهیم شهوت یا میل جنسی، انگیزه‌ای بی‌سکان است که به طرز هوس‌بازی خود را به افراد مختلف جذاب متصل می‌کند. اغلب تنها معیار برای رضایت آن این است که برخی از خصوصیات فیزیکی یا سطحی در شخص دیگر وجود داشته باشد.

موضوع دیگری که شعله های صمیمیت را در یک عاشقانه جدید شعله ور می کند، شیفتگی است. این وسواس موقت از این باور ساده‌لوحانه سرچشمه می‌گیرد که تمام آن ویژگی‌هایی که هنوز کشف نشده‌اند در مورد علاقه‌ی جدید یک فرد، خواسته‌های فرد را به همان شیوه‌ای برآورده می‌کنند که آن ویژگی‌های شناخته شده تاکنون انجام داده‌اند.

موضوع دیگر آرزومندی است. ما می دانیم که این درست است زیرا طرف مقابل هنوز تا حد زیادی در مراحل اولیه یک عاشقانه ناشناخته است. کسب دانش عمیق از دیگری به زمان نیاز دارد، و زمانی که مطمئن شد، نتیجه همیشه یک کیسه مختلط است. معشوق جدید شما همیشه نقص هایی دارد. با هر شانسی، اینها عیب هایی هستند که می توانید با آنها زندگی کنید. با این وجود، این ناقصی ها سنگ هایی هستند که شیفتگی از هم جدا می شود و واقعیت به آن می تازد.

ویژگی صمیمت عمیق و بالغ

همه اینها را با صمیمیت بالغی که در طول زمان رشد می‌کند، مقایسه کنید، که توسط فرآیند ثابت افشا و کشف متقابل پرورش می‌یابد. خود افشاگری هایی که نقاط قوت غیرمنتظره و خطوط گسل شگفت انگیز را آشکار می کند. کل این فرآیند اغلب خطرناک و مخاطره آمیز به نظر می رسد.

عقب کشیدن پرده آن مکان های مخفی قلب هم هیجان انگیز و هم دردناک است. آسیب پذیری لازم است. این بهایی است که باید پرداخت تا جایزه صمیمیت عمیق و بالغ با دیگری را به دست آورد.

بیشتر مردم مشتاق این نوع ارتباط هستند. این امر به نوبه خود آن را بسیار عجیب می کند که علیرغم ارزشی که چنین صمیمیت دارد، به نظر می رسد تعداد کمی از مردم درک کنند که چگونه آن را بسازند، و به همان اندازه مهم، چگونه می توان آن را حفظ کرد.

خوشبختانه، راه‌هایی که در آن صمیمیت بالغ ایجاد و حفظ می‌شود، به‌طور شگفت‌آوری ساده است. بیایید به اصول اولیه نگاه کنیم.

راه های ایجاد صمیمیت بالغ و عمیق

مرزها ضروری هستند. اگر آنچه را که نشان می‌دهید، انجام می‌دهید، یا درگیر آن می‌شوید، با تعداد زیادی از افراد دیگر نیز به اشتراک گذاشته می‌شود، صمیمیت آسیب می‌بیند. این به راحتی با مقایسه صمیمیت جنسی با یک کارگر جنسی در مقابل صمیمیت جنسی با کسی که تصمیم گرفته است آن تجربه را با شخصی که او می‌داند خاص است به اشتراک بگذارد، قابل مشاهده است.

به طور مشابه، مخفیگاه مخفی یافت شده در یک پیاده‌روی طولانی که فقط برای شما شناخته شده است، در مقایسه با بازدید از پارک ملی با اتوبوسی از غریبه‌ها، حس صمیمیت خاصی دارد. هر دو ممکن است زیبا، فریبنده و جذاب باشند، اما کافی شاپ از جذابیت منحصر به فرد را با خود به همراه دارد که هیچ درجه ای از عظمت یا زیبایی نمی تواند با آن رقابت کند.

رمز موفقت در صمیمت عمیق عدم اشتراک گذاری عاشاقانه های زوجین

تصمیم بگیرید که آیا می خواهید با زندگی صمیمی خود طوری رفتار کنید که انگار یک جاذبه عمومی است یا یک منطقه انحصاری

انتظار صمیمیت را افزایش می دهد همانطور که بسیاری از تجربیات دیگر را در زندگی افزایش می دهد. به عنوان مثال، شب یلدا یا عید نوروز تا حدودی برای کودکان خاص است، زیرا یک بار در سال اتفاق می‌افتد و به این ترتیب شامل انتظار است. این انتظار با تمام سنت‌ها و جشن‌هایی که به شب یلدا یا عید نوروز منتهی می‌شوند، افزایش می‌یابد.

صمیمی ترین روابط شما نیز باید حاوی حس انتظار باشد. یکی از راه‌های اصلی که پیش‌بینی می‌تواند صمیمیت را عمیق‌تر کند، توسعه عمدی رابطه‌تان به شیوه‌ای آرام و متفکرانه است. در زمان بندی رویدادهای مهم نباید عجله کرد. اینها ممکن است شامل معرفی شخصی به خانواده شما باشد.

بیان صریح عشق؛ صمیمیت فیزیکی و غیره

سنت‌های فردی یا ابراز بی‌نظیر علاقه، به همین ترتیب صمیمیت را افزایش می‌دهند. این اغلب در زوج‌ها دیده می‌شود که به «کافی‌شاپ ویژه‌ای که در آن با هم وقت می‌گذرانیم» یا به یاد می‌آورند که «هر زمستان یک سوئیت در شمال اجاره می‌کردیم» دیده می‌شود.

برخی از سنت‌ها در مقیاس کوچک‌تر، اما به همان اندازه مهم هستند، مانند زمانی که شوهر در اولین دوشنبه هر ماه گل به خانه می‌آورد، یا زن هر زمان که شوهرش به مسافرت می‌رود، یادداشت شیرینی در چمدانش می‌گذارد.

رویارویی با سختی‌ها به ایجاد صمیمیت نیز کمک می‌کند، به‌ویژه زمانی که احساس خطر ملموسی وجود دارد. این اغلب در صمیمیت غیر عاشقانه دیده می شود.

پیوندهای مادام العمری را که بین کهنه سربازان جنگی که در زمان جنگ در یک واحد خدمت می کردند، در نظر بگیرید. قدرت این تجربیات به قدری قوی است که برای سربازانی که در سطح شخصی یکدیگر را دوست ندارند، غیرمعمول نیست، با این وجود، به دلیل جنگیدن و خونریزی با هم، احساس پیوند ابدی داشته باشند.

اگرچه تعداد کمی از زوج ها با هم درگیر مبارزه مرگ یا زندگی خواهند بود، اما سختی ها در هر زندگی رایج است. اگر می‌خواهید رابطه صمیمانه‌تری با همسرتان داشته باشید یا علاقه‌ای عاشقانه داشته باشید، زمانی که سختی‌ها بر زندگی‌شان می‌آیند، در کنار او باشید.

بیان آسیب‌پذیری اغلب به عنوان چیزی که صمیمیت را تقویت می‌کند ذکر می‌شود و قبلاً به آن اشاره کردیم. با این حال، قدرت آن به عدم نشان دادن همان سطح آسیب‌پذیری به دیگران بستگی دارد که برای کسی که دوستش دارید نشان نمی‌دهید.

نشان دادن آسیب پذیری شبیه به اشتراک گذاری یک راز است. مردم وقتی رازی به آنها اجازه داده می شود احساس خاصی می کنند، اما بعداً اگر متوجه شوند که به صد نفر دیگر نیز همان راز گفته شده است، احساس ناامیدی می کنند. جایگاه ویژه ای که آنها در زندگی رازدار داشتند، کمتر از حد خاص آشکار می شود. هنگام بیان آسیب پذیری نیز همین امر صادق است.

اعتماد اساس صمیمیت واقعی است. می توان سال ها سخت کوشید تا یک رابطه زیبا و صمیمی منحصربفرد ایجاد کند تا زمانی که اعتماد زیر پا گذاشته شود، مانند قلعه ای شنی فرو می ریزد.

اگر اعتماد بین زوجین از بین رود!

وقتی اعتماد از بین می رود، خلأ ایجاد می کند که در آن سؤالات مربوط به واقعیت گذشته رشد می کنند. آیا طرف مقابل واقعاً منظورش را داشت؟ آیا آن لحظات خاص واقعاً مختص ما بود؟ آیا واکنش او به آسیب پذیری من واقعاً ناشی از نگرانی بود؟

صرف تلاش برای ساختن قلعه صمیمیت کافی نیست. همچنین باید از آن در برابر نیروهایی که آن را خراب می کنند محافظت کرد. اگرچه تهدیدهای زیادی وجود دارد که باید مراقب آنها بود (غفلت، خستگی، استرس، خود جذبی)، اما سمی ترین آنها نقض اعتماد است.

نتیجه

اشتیاق برای یک رابطه بالغ، عمیق و صمیمی عاشقانه جهانی است. اگرچه بسیاری از مردم یک عمر بدون تجربه این نوع ارتباط می گذرانند، اما در اختیار اکثر مردان و زنان است.

نکته کلیدی این است که با چنین روابطی با اهمیتی که سزاوار آن هستند رفتار کنیم و روی آن چند عنصر کلیدی که در بالا توضیح داده شد تمرکز کنیم.

بزرگترین مانع موفقیت شما، تمایل شما به پذیرش خطر طرد شدن و ناامیدی خواهد بود. اما این خطرات اجتناب ناپذیر هستند. هر دستاورد بزرگ در زندگی مستلزم سفر در جاده ای است که پر از خطر است. بسیار مهمتر در نظر گرفتن هزینه عدم استفاده از شانس است.

اجازه ندهید ترس شما را عقب نگه دارد و آن گاه که ترس شما را به عقب راند؛ متعاقباً زیر سایه تمام عمر، آرزوهای برآورده نشده زندگی خواهید کرد.

توصیه من؟

جسور باش خطر کن.

 

منبع: اندیشه معاصر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا